johnnieb Geplaatst 28 Juli, 2020 Geplaatst 28 Juli, 2020 En heb op youtube gezien dat de Waeco cruise contoles zo goed als hetzelfde zijn als john gold. Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 Juli, 2020 Geplaatst 29 Juli, 2020 Waeco is zeker goed! Mijn CC in de Aygo was een MS-50, mechanisch zonder presets, deed het perfect. Heb die set zelfs nog in een aantal andere auto's ingebouwd voor mensen.Later heb ik een bediening van John Gold aangepast, zodat deze werkte aan mijn Waeco, omdat ik een hendel toch makkelijker vond dan een setje knoppen.Toen ik de Aygo verruilde voor de Picanto heb ik de CC laten zitten en de Picanto in de eerste week laten voorzien van een Waeco GC-90 (uit mijn hoofd), met een bediening van John Gold met 3 presets.Alles was uit de doos compatible; precies dezelfde draadkleuren en stekkers.En door aansluiting op de OBD2-poort waren snelheid, koppeling en rem meteen ook bekend bij de CC.Maar daar hebben we hier natuurlijk weinig aan.Die stekker in de foto's lijkt mij geen snelheidspuls te hebben, maar ik weet dat niet 100% zeker. Het is een andere stekker dan de A of B-connecties die hierboven getoond zijn... Quote
johnnieb Geplaatst 3 Augustus, 2020 Geplaatst 3 Augustus, 2020 @Murcielaygo Jouw picanto heeft zeker een elektronisch gaspedaal? Ik heb op mijn eigen daihatsu cuore op de hendel met 3 geheugens,en werkt perfect. Ik denk dat ik het snelheids signaal gevonden heb, maar de cruise wil nig niet werken. Mijn led lampje op de hendel verkleurd van groen naar oranje, wat betekent dat hij actief zou moeten zijn ,maar hij houd zijn snelheid niet vast. Ga nu maar onderdelen verwisselen met mijn eigen auto, kijken of ik iets kan uitsluiten. Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 Augustus, 2020 Geplaatst 3 Augustus, 2020 Ik heb idd een electronisch pedaal.Maar de GC90 kan ook een vacuumservo aansturen.Raar dat de LED wel oplicht, maar hij toch niks lijkt te doen.Heb je wel alles ingeregeld zoals pedaalsignalen en snelheidscalibratie? Of hoeft dat met jouw systeem niet?Als je de CC inschakelt en dan bewust vele harder of langzamer gaat rijden, gaat deze er dan wel af door over/underspeed? En bij gebruik van de koppeling of rem? Quote
johnnieb Geplaatst 4 Augustus, 2020 Geplaatst 4 Augustus, 2020 nou Murcielaygo , dat van het inregelen kwam ik gister pas achter via de orginele inbouwinstructies. Het zit zo, die van mijn eigen auto heb ik van de sloop,en werkt eigenlijk meteen, ik had wel inbouwinstructies,maar van een ouder type,en dat ging goed. Die voor de kia is ook van de sloop, en gaat dus niet vanzelf,dus verder op internet gezocht naar de bijbehorende inbouwinstructie,en dus gevonden. Maar ik heb het vermoeden dat het vacuum een beetje matig is, ben daar nu mee bezig. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.