tyger Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 Geachte forumleden, Mijn Kia Rio is van december 2011. Doe met deze auto maar weinig km,staan er nu 28800km op te teller. De start/stop werkt nooit aangezien de batterij nooit volledig opgeladen is. Deze week heb ik een aangepaste batterijlader aangeschaft om de batterij eens goed op te laden. De spanning van de batterij was 12,3 volt onbelast. Na een hele nacht opladen was de spanning opnieuw 12,3 v onbelast. Vermoedelijk is de capaciteit na bijna 7 jaar serieus gedaald. Start problemen heb ik niet ,maar wat zouden jullie aanraden? Gewoon verder doen met de batterij tot ze defect is ,of preventief vervangen. Quote
bigwade Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 lekker doorrijden, start stop systeem werkt bij die korte ritten nooit (goed) Quote
xtra40 Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 12.3 is prima toch Ik zou die dure accu pas vervangen als die echt stuk is Start stop werkt toch pas weer als de accu geheel vol is geladen 4 uur heeft geparkeerd gestaan en daarna 2 keer een ritje heeft gemaakt Dus rij je erg weinig of hele korte stukjes (net als ik) dan is het toch onbegonne werk om dat start stop systeem aan de praat te krijgen Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk Quote
HenkM Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 Leuk zo'n start-stop systeem. Maar wanneer je je startmotor / accu vroegtijdig moet vervangen blijken die paar bespaarde litertjes brandstof opeens erg duur. Quote
Recommended Posts