Ga naar inhoud

AGM batterij start/stop


tyger

Aanbevolen Berichten

Geachte forumleden,

 

Mijn Kia Rio is van december  2011. Doe met deze auto maar weinig km,staan er nu 28800km op te teller.

De start/stop werkt nooit aangezien de batterij nooit volledig opgeladen is.

Deze week heb ik een aangepaste batterijlader aangeschaft om de batterij eens goed op te laden.

De spanning van de batterij was 12,3 volt onbelast.

Na een hele nacht opladen was de spanning opnieuw 12,3 v onbelast.

Vermoedelijk is de capaciteit na bijna 7 jaar serieus gedaald.

Start problemen heb ik niet ,maar wat zouden jullie aanraden?

Gewoon verder doen met de batterij tot ze defect is ,of preventief vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


12.3 is prima toch

Ik zou die dure accu pas vervangen als die echt stuk is

Start stop werkt toch pas weer als de accu geheel vol is geladen 4 uur heeft geparkeerd gestaan en daarna 2 keer een ritje heeft gemaakt

Dus rij je erg weinig of hele korte stukjes (net als ik) dan is het toch onbegonne werk om dat start stop systeem aan de praat te krijgen

 

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk zo'n start-stop systeem. Maar wanneer je je startmotor / accu vroegtijdig moet vervangen blijken die paar bespaarde litertjes brandstof opeens erg duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...