Johan Optima Posted June 2, 2018 Posted June 2, 2018 Hallo, Mijn naam is Johan en ben sinds 3 weken in het bezit van mijn eerste KIA. In januari van dit jaar reed ik door Noord-Holland toen ik een tot op dat moment voor mij onbekende auto tegen kwam. Omdat ik het een geweldig mooi vormgegeven auto vond noteerde ik snel het kenteken om thuis uit te zoeken om welk type het nu ging. Eenmaal thuis aangekomen ontdekte ik dat het een KIA Optima was wat ik gezien had. Omdat ik zo onder de indruk was van het design ben ik wat meer gaan uitzoeken over de Optima om uiteindelijk te besluiten naar een gebruikt exemplaar op zoek te gaan. Na een aantal Optima diesels te hebben bekeken vond ik er een te koop in het Groningse Veendam. Daar aangekomen was de koop vlot gesloten en zo ben ik nu de trotse eigenaar van een donker grijze Optima diesel uit 2013 met werkelijk alle opties en nog maar 86.000Km op de teller. Ik hoop hier op het forum handige tips en trucs te leren want ik ben er inmiddels achter dat er veel verborgen mogelijkheden zijn in onder andere het navigatie systeem. Direct na aankoop ben ik naar de KIA dealer gereden met de vraag of het scherm gecalibreerd kon worden. Dit bleek te kunnen maar dat schijnt in een verborgen menu te zitten. Helaas wilde de dealer niet vertellen waar ik dit menu kon vinden maar wel de calibratie uit te voeren. Groet, Johan Quote
Specialmade Posted June 2, 2018 Posted June 2, 2018 5 uur geleden zei Johan Optima: Hallo, Mijn naam is Johan en ben sinds 3 weken in het bezit van mijn eerste KIA. In januari van dit jaar reed ik door Noord-Holland toen ik een tot op dat moment voor mij onbekende auto tegen kwam. Omdat ik het een geweldig mooi vormgegeven auto vond noteerde ik snel het kenteken om thuis uit te zoeken om welk type het nu ging. Eenmaal thuis aangekomen ontdekte ik dat het een KIA Optima was wat ik gezien had. Omdat ik zo onder de indruk was van het design ben ik wat meer gaan uitzoeken over de Optima om uiteindelijk te besluiten naar een gebruikt exemplaar op zoek te gaan. Na een aantal Optima diesels te hebben bekeken vond ik er een te koop in het Groningse Veendam. Daar aangekomen was de koop vlot gesloten en zo ben ik nu de trotse eigenaar van een donker grijze Optima diesel uit 2013 met werkelijk alle opties en nog maar 86.000Km op de teller. Ik hoop hier op het forum handige tips en trucs te leren want ik ben er inmiddels achter dat er veel verborgen mogelijkheden zijn in onder andere het navigatie systeem. Direct na aankoop ben ik naar de KIA dealer gereden met de vraag of het scherm gecalibreerd kon worden. Dit bleek te kunnen maar dat schijnt in een verborgen menu te zitten. Helaas wilde de dealer niet vertellen waar ik dit menu kon vinden maar wel de calibratie uit te voeren. Groet, Johan Johan, welkom op dit forum en veel leesplezier. Heel veel veilige kilometer en rijplezier met je Kia Optima. Een hele mooie auto waar erg veel opties op zitten. heel veel succes 1 Quote
bigwade Posted June 2, 2018 Posted June 2, 2018 Welkom hier. Mooie auto, mooie foto's ! Leuk, zouden meer mensen moeten doen 1 Quote
Recommended Posts