Ga naar inhoud
Sharkster

Origineel KIA navigatiesysteem calibreren

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Mijn schoondochter heeft een gebruikte Kia Rio uit 2012 gekocht.
Dit betreft een auto met een Superpack uitvoering, waarin o.a. originele KIA navigatie is ingebouwd.
Nu blijkt dat de het multimedia / navigatiesysteem niet goed gekalibreerd is...
Dit houdt in dat wanneer je ergens op het scherm een bepaalde knop wilt aanklikken, je op een andere plaats (er boven) het scherm moet aanraken om de juiste knop te selecteren. Dit is natuurlijk vrij onhandig.

Wie weet hoe ik het systeem kan 'kalibreren' om de bediening weer te maken hoe die bedoeld is ?
Is dit softwarematig op te lossen... of moet ik het ergens anders zoeken ?

Het valt helaas niet meer onder de KIA garantie en de garage zegt al meteen dat er een compleet ander multimedia / navi apparaat moet worden gekocht. Dit kost echter als snel rond de € 1200,- incl. inbouw.
Het zou fantastisch zijn als dit op een goedkopere manier kan worden opgelost!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

M.v.g.
Martin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Ik weet het ook niet...maar een goede lange nacht de - pool losmaken? Zodat dit apparaat zich misschien kan initialiseren?

Ergens in een menu de fabrieksinstellingen terug zetten?

Ik zocht net op even "screen calibration kia" en voor de optima is een toesten volgorde nodig Om dit uit te voeren...misschien vergelijkbaar?

Afh van reacties kijken op andere engelse of amerikaanse sites?

Ander alternatief een witson android. Zie eerdere topics.

aangepast door ehombie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Allereerst bedankt voor je reactie!

Accu loshalen heb ik ook al aan zitten denken...
Als het goed is kun je inderdaad ergens in het menu de fabrieksinstellingen terug zetten, althans in mijn iX35 is dit wel het geval.
We gaan e.e.a. maar eens binnenkort proberen.

Ik heb al wel meerdere topic's hierover gezien, doch ben benieuwd hoe (en of) deze het probleem hebben opgelost, temeer omdat men in de garage zei dat dit niet softwarematig was op te lossen.
Een chinees after market apparaat zou i.d.d. ook nog een optie zijn, maar het liefst wil ze deze repareren als 't kan want dat scheelt toch weer een hoop euri's...

Dus als er ervaringsdeskundigen zijn op dit gebied, dan hoor ik 't heel graag. :dup:
Alvast bedankt, mede namens mijn schoondochter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

wie weet hoe je de originele radio incl frame eruit krijgt?

Ik heb via aliexpress een navigatiesysteem besteld voor mijn rio uit 2011.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, jvanberkel zei:

wie weet hoe je de originele radio incl frame eruit krijgt?

Ik heb via aliexpress een navigatiesysteem besteld voor mijn rio uit 2011.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ze zeggen in het filmpje dat je de stekkers van de airbag lampjes niet los mag maken maar als je je contact uit laat is det geen enkel probleem

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn schoondochter is inmiddels naar de KIA dealer geweest. 

Nadat er de meest recente update is opgezet onder garantie, bleek dat het probleem nog niet was opgelost...
Hier kreeg ze het advies om dan maar de hele multi-media unit te vervangen tegen een astronomisch bedrag.
Dat heeft ze maar niet gedaan!

Vervolgens naar een lokale multimedia repairshop gegaan.
Hier werd vastgesteld dat het transparante 'plaatje' voor het touch-screen enigszins bol stond waardoor er niet goed meer werd gereageerd op (aanraak)commando's.

Het betreffende plaatje is vervangen/vernieuwd en de navigatie werkt weer als nieuw !!!
De gehele unit hoefde dus absoluut niet vervangen te worden, wat wel door de dealer werd geadviseerd.  :wacko: 
Een hele nieuwe auto kopen was misschien ook wel een optie geweest :no:

Zo zie je maar, altijd even verder kijken als de dealer adviseert, dit zou zomaar eens vele honderden euro's verschil kunnen maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen