Jump to content

armsteun kia picanto 3

Recommended Posts

Guest viper1967
Posted (edited)

Is er voor de picanto 3 (bouwjaar 2018) ook een armsteun verkrijgbaar waarbij ik niet hoef te boren in de bestaande console? Op google al gekeken echter zonder boren niet te vinden.

Edited by viper1967
  • 2 weeks later...
Posted

Heb die ook niet gevonden (heb leaseauto). Wel bedacht om de bevestiging te doen via strips onder de console door, maar moet daar nog naar kijken. 

Eventueel console tijdelijk verwijderen en zelf bevestigingspunten maken op de bodem van de auto?

Wat zou zo’n plastic console kosten (als onderdeel) om later de toch doorboorde console te vervangen door een intacte?

Weet het ook nog niet.

Guest viper1967
Posted

je hebt wel van die goedkope chinese dingen die hebben geen bevestiging nodig (dus die pak je zo eruit) , echter zijn er ook armsteunen die vallen in het gat wat achter op de console zit echter deze nog niet kunnen vinden voor een picanto uit 2018 

• 1 month later...
Posted (edited)

Hallo, ik heb mij zojuist aangemeld om informatie te vinden over de nieuwe tweedehands Picanto 3 FE van mijn vrouw (01-2018), toen ik deze vraag zag. Het eerste acc wat we voor de Picanto bijbesteld hebben is een middenarmsteun, nu een heel degelijke/mooie gevonden, maar idd moet je 4 gaatjes voorboren van 2 mm. Neem van mij echter aan dat je na verkoop vd auto die gaatjes niet eens ziet. Bij onze Picanto 2 hebben we ook een dergelijke bevestiging vd armsteun gehad, die 4 gaatjes zitten nl onderaan tussen de 2 stoelen.

Maar goed, die van ons komt van de armsteunwinkel (ca 79 euro inkl. vzk, montage neemt 5 minuten in beslag) en het apparaat is in hoogte (traploos, dmv draaiknop en schijfje aan de onderzijde) als lengte verstelbaar en het binnenvak is zelfs met vilt bekleed, opdat de object in de bak niet rammelen.

Oh en nu een steun welke wel op de juiste hoogte zit dus niet te laag! Uiteraard is hij ook tussen de stoelen omhoog te klappen.

P1010413p.jpg

Edited by bianca2
Extra informatie toegevoegd
Posted (edited)
3 uren geleden, Treespotter (aka Birdy) zei:

En wees eens heel eerlijk... Ben je er blij mee?
In mijn ST line zit ook zo'n ongelofelijk onding. Die steun zit mijn elleboog bij het schakelen ontzettend in de weg. Ik zie echt de meerwaarde niet vsn zo'n sta in de weg.

Wolter

Ik neem aan je de armsteun in onze Picanto bedoelt, nou dan moet ik je teleurstellen, het ding zit niet in de weg, ook niet bij het schakelen en tijdens het niet schakelen verhoogd deze het comfort behoorlijk. Als ze er af fabriek niet inzitten, maar er zijn alternatieven dan heb ik bij al onze auto's een armsteun gekocht. De enige wijze waarop deze ooit in de weg zat was bijv. bij het bedienen van de handrem,  bij de Picanto heeft het iig dan nog niet gestoord, maar die handrem gebruik ik in dit vlakke land zo goed als nooit (parkeer al decennia de auto in de versnelling, tenzij op een helling en dan klap je hem indien nodig even omhoog).

In onze andere auto zit er 1 af fabriek, ook in hoogte, hoek en lengte te verstellen en ook daarin zit deze nooit in de weg tijdens schakelen (of zelfs tijdens bedienen vd handrem...elektronisch).

Edited by bianca2
  • 2 weeks later...
Guest viper1967
Posted

Ok bedankt voor je info Bianca2. Bij Kia zelf betaal je de hoofdprijs 259,- incl. montage

• 5 months later...
  • 3 weeks later...
Posted

Armsteun laten plaatsen door Kia. Is vastgemaakt aan bestuurdersstoel, betekent dus gaatje in bekleding stoel

en moet dus bij inruil blijven zitten. Dit ter informatie. Ziet er allemaal prima uit.

• 4 months later...