Leo2 Posted July 4, 2018 Posted July 4, 2018 Mijn Ceed'wagon van 2013 had twee sterretjes in de voorruit, bij Casglas de ruit laten vervangen, de camera van de rijbaan controle moest worden ingelezen door een computer. na een paar pogingen lukte het niet om de camera te activeren, camera werd door de computer niet herkend, men verwees mij de dealer die op kosten van Carglas het mochten proberern. Bij de eerste dealer wist men niet dat er een camera zat, ze hadden het steeds over de regen censor, de tweede dealer zag er geen brood in, een eerste poging bij de derde dealer lukte ook niet, niemand had die camera ooit gezien, er is een nieuwe camera besteld. die was na 6 weken eindelijk binnen, (1500 euro) gisteren is de camera gemonteerd, ik zit nu weer 2 dagen te wachten, gisteren was het nog steeds niet gelukt. Men heeft nog met andere dealers gebeld, maar helaas. Komt er bij iemand dit verhaal bekend voor?? grt. leo Quote
Leo2 Posted July 5, 2018 Author Posted July 5, 2018 Nog even een aanvulling, gisteren de auto opgehaald, reparatie was niet gelukt, men denkt dat carglas een verkeerde ruit heeft geplaatst, niet de originele dus, ik mag me weer melden bij Carglas, of ze daar blij mee zijn betwijfel ik. Quote
bigwade Posted July 5, 2018 Posted July 5, 2018 Wat een gedoe. Was het (altijd achteraf natuurlijk...) niet beter geweest de ruit door de dealer te laten vervangen of gaat de verzekeraar daar niet mee akkoord ? Dit is natuurlijk wel even een aandachtspuntje voor andere leden die met hetzelfde komen te zitten. Quote
Leo2 Posted July 7, 2018 Author Posted July 7, 2018 De verzekeraar heeft een contract bij Carglas, ik ben bij Gasglas terug geweest, een monteur is daar ruim 2 uur bezig geweest om het te fixen, de eindconclusie is dat men een originele ruit gaat plaatsen, helpt dat niet, is het laatste woord toch weer aan Kia. Quote
Willem58 Posted July 15, 2018 Posted July 15, 2018 Daarom ga ik niet naar Carglas. Ze hebben prijsafspraken met de verzekeringen, wat volgens mij verboden is, en werken met B kwaliteit ruiten. Wat de autofabrikant afkeurt, gebruikt Carglas. Daardoor kunnen ze met lagere tarieven rekenen dan de merkdealer en het is normaal garantie tot de deur. Na een tijdje lekkage? Jammer is nooit hun schuld. Verzekering kan je trouwens niet verplichten om naar Carglas te gaan. Ze korten je alleen op je eigen risico, als je dat al hebt. Als het met een originele voorruit wel werkt dit zeker bij je verzekering melden. Trouwens vreemd dat dealers / monteurs niet weten dat er een LDWS ( Lane Departure Warning Systeem ) op de auto zit. Monteurs worden regelmatig bijgeschoold en het systeem moet bij aflevering van een nieuwe auto toch aan de klant worden uitgelegd. Quote
Leo2 Posted July 18, 2018 Author Posted July 18, 2018 Ik heb hem niet nieuw gekocht, en niet alle monteurs zijn gelijk, wel weet ik dat in het verleden bij een merk ongebonden garage het vervangen van een ruit 30% goedkoper was dan bij Carglas, toch verwees de verzekeraar door die contracten naar Carglas, zal in de premie wel verwerkt zijn. Quote
Leo2 Posted August 23, 2018 Author Posted August 23, 2018 Inmiddels heeft Carglas de ruit vervangen door een originele, problemen waren gelijk opgelost, al doende leert men. Quote
Recommended Posts