MitchellMagentis Posted August 14, 2018 Posted August 14, 2018 Beste Kia rijders. Ik heb sinds een aantal weken een "miskoop" gekocht in de vorm van een Kia Magentis 2.0 16V van 2003. Ik heb er 3 weken probleemloos mee gereden totdat vanochtend de versnellingsbak begon te huilen in de 1ste en 2de versnelling. Wat kan ik nu het beste doen? eerst kijken of de versnellingsbak olie bijgevuld moet worden of meteen verdere maatregelingen nemen? Ik ben overigens al de 6de eigenaar dus wie weet wat de vorige eigenaren er allemaal mee gedaan hebben. Ik hoor graag van jullie tegemoet. Quote
Michel.F Posted August 14, 2018 Posted August 14, 2018 Met mijn vorige auto ook gehad, was toen een lager in de versnellingsbak. geen goedkope Quote
Freaky Posted August 14, 2018 Posted August 14, 2018 Tja is klote maar waarschijnlijk een lager in de versnellingsbak kapot. De enige optie is laten maken. Als je er nu veel mee gaat rijden is de kans erg groot dat hij erger wordt en zelfs de tandwielen beschadigd raken. Dus of maken, of tweede hans bak erin. Of auto weer weg. Quote
MitchellMagentis Posted August 14, 2018 Author Posted August 14, 2018 1 minuut geleden, Freaky zei: Tja is klote maar waarschijnlijk een lager in de versnellingsbak kapot. De enige optie is laten maken. Als je er nu veel mee gaat rijden is de kans erg groot dat hij erger wordt en zelfs de tandwielen beschadigd raken. Dus of maken, of tweede hans bak erin. Of auto weer weg. Ik ga eerst de olie vervangen, en als t probleem zich dan voort doet inderdaad een andere versnellingsbak erin. Gelukkig heb ik vanaf a.s. maandag 3 weken vakantie. En kan ik een andere auto lenen voor vervoer. Ik ga de Kia nog niet weg doen, ik heb hem net en zoals hij er nu bij staat krijg ik hem helemaal niet verkocht. Quote
Freaky Posted August 15, 2018 Posted August 15, 2018 Er bestaat een speciale toevoeging voor de olie in de bak om hem soepeler te laten schakelen. Misschien dat het helpt. https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/nieuws/2014/09/video-tsl-additief-verlaagt-de-wrijving-toevoegen-10118964 1 Quote
Recommended Posts