Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Met de Niro lange afstand en in de bergen rijden

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste Forumgenoten, gisteren en vandaag 1150 km naar Oostenrijk gereden, heb mijn Niro 13 Juli opgehaald en staat er nu net over de 2000 km op.

In nederland steeds op Eco gereden en dat ging prima, een heel stuk in Duitsland ook op Eco gereden, overnacht in Augsburg en vandaar de volgende dag richting Munchen en Karintié gereden.

Vanaf Augsburg de Niro op sport gezet, allemachtig wat reed dat, invoegen, even snel inhalen hij deed het op zijn sloffen, wat scheelt dat dan een hoop power extra dat had ik echt niet verwacht, even van 100 naar de 175 km/pu, geen enkel probleem en in luttele seconden deed ie dat geweldig.

Richting bestemming heb ik 2 passen moeten rijden, stijgen van 7 % naar 9 % echt zonder enige moeite met achterbak volgeladen, 2 niet al te lichte personen voorin en de hond op de achterbank, het overtrof mijn stoutste verwachtingen, wat een trekkracht die bergen op echt formidabel, klimmen zonder enige moeite op de motor om gegeven moment ook weer te dalen op de accu, wat mij al eerder verbaaste was hoe snel je alleen op de accu kan rijden, zowel in Nederland als in Duitsland en Oostenrijk heb ik echt al bijzonder veel kilometers alleen op accu gereden, het is even door hebben wanneer dat goed werkt maar daarna verbaast het je echt. Inmiddels vanaf de 0 op de trip teller tot eindbestemming totaal nu 1175 km gereden met een benzine verbruik van 20.3 op 1 liter, ook dit was boven mijn verwachting en geloof me dan heb ik echt lekker doorgereden en echt veel stijl de bergen op gereden, tot nu toe voldoet mijn Niro boven alle verwachtingen en is geen stijle helling met scherpe haarspeldbochten hem te veel, ik mag gerust zeggen dat ik in een echte Klasse auto rijdt die zijn geld dubbel en dwars waard is.

1 klein minpuntje is dat de cruise controll zo nu en dan zelf bepaald of hij een paar kilometer harder of juist weer zachter gaat rijden, ik zal dit bij mijn dealer aankaarten en kan misschien met een software update verholpen worden, ik vond het leuk om deze reis ervaring met mijn Niro hier te delen.

• Like 1
Geplaatst

Mooi om te zien dat de niro je ook bevalt als reisauto. Zaterdag zelf aangekomen in zuid Frankrijk na een rit van 1300 km. Mijn verbruik was 1 op 23.25 waarbij ik gewoon de geldende max snelheid heb aangehouden. En ook ik was positief verrast stil,comfortabel en zuinig . Ik ben alleen in bezit van phev en ben met volle accu begonnen. 

Prettige vakantie verder

Geplaatst

Same here. Ik zit nu in Noord Italië en we zijn dwars door de Alpen heen gereden. De Niro rijd als een soort super diesel met veel power bij weinig snelheid. Hierdoor rij je heel makkelijk hellingen en haarspeldbochten omhoog. 

Nooit eerder zag ik een bord met helling 30%. Maar ook dat bleek geen enkel probleem. Jammer van de cruise control, die van mij werkt wel goed (business edition). 

Geplaatst
4 uren geleden, Brat Pit zei:

Same here. Ik zit nu in Noord Italië en we zijn dwars door de Alpen heen gereden. De Niro rijd als een soort super diesel met veel power bij weinig snelheid. Hierdoor rij je heel makkelijk hellingen en haarspeldbochten omhoog. 

Nooit eerder zag ik een bord met helling 30%. Maar ook dat bleek geen enkel probleem. Jammer van de cruise control, die van mij werkt wel goed (business edition). 

Hoi Brit, ben gisteren bij Italiaanse Riviera aangekomen en zag 1 niro op de autostrada van Milaan richting Genua. Jij misschien?...

Vond wel dat er veel geschakeld werd in zwitserland en ook heel lang doortrekken in 5. Zet de sportstand aan en schakel dan zelf naar 6 dan hoor je gelijk toerental omlaag gaan maar niro rijdt rustig door. 

Heb jij dat ook?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...