Marc5541 Geplaatst 21 September, 2018 Geplaatst 21 September, 2018 Ik heb het gevoel dat de Picanto behoorlijk schokkerig rijdt. Naar de dealer geweest en die vertelde me dat hij niets aparts voelde. Ook met een andere Picanto gereden. Deze vertoonde hetzelfde rijgedrag. Blijkbaar hoort dit bij dit soort kleine wagentjes (al ondervind ik dit probleem niet bij een Twingo of een C1) en voel je elk hobbeltje in de weg gewoon goed. Heeft iemand dezelfde ervaring en zou er eventueel iets verminderd kunnen worden door een andere bandenkeuze? Quote
oude Geplaatst 21 September, 2018 Geplaatst 21 September, 2018 Welke picanto heb je en n welke heb je gereden? Ik rijd al een aantal jaren picanto en sinds kort een nieuwe economy plus, maar schokkerig rijden zegt mij niets. groet Oude. Quote
Wero Geplaatst 22 September, 2018 Geplaatst 22 September, 2018 Ik heb de Picanto 3 gehad , bij gas geven in de 2e versnelling willen ze wel schokken/ inhouden , dit heb je ook in de Picanto 2 Quote
Jack_z Geplaatst 22 September, 2018 Geplaatst 22 September, 2018 (aangepast) Bij mijn Picanto 3 is onlangs tijdens een kleine onderhoudsbeurt het gasklep huis preventief vervangen in opdracht van Kia, had ook dat schokkerige maar is nu weg de monteur vertelde mij dat je hier niet voor opgeroepen wordt maar dat het tijdens regulier onderhoud gedaan wordt 22 September, 2018 aangepast door Jack_z Quote
de Hunter Geplaatst 24 September, 2018 Geplaatst 24 September, 2018 Op 21-9-2018 om 16:26, Marc5541 zei: Ik heb het gevoel dat de Picanto behoorlijk schokkerig rijdt. Naar de dealer geweest en die vertelde me dat hij niets aparts voelde. Ook met een andere Picanto gereden. Deze vertoonde hetzelfde rijgedrag. Blijkbaar hoort dit bij dit soort kleine wagentjes (al ondervind ik dit probleem niet bij een Twingo of een C1) en voel je elk hobbeltje in de weg gewoon goed. Heeft iemand dezelfde ervaring en zou er eventueel iets verminderd kunnen worden door een andere bandenkeuze? Bedoel je schokkering (inhouden) of stoterig (hobbelen). Als ik je laatste zin lees bedoel je dat je de Picanto stug vind in de vering. Een andere bandenkeuze zal niet heel veel verschil maken, probeer eens om met een wat lagere bandenspanning te rijden. Mogelijk zijn je banden te hard opgepompt. Een Picanto rijd idd lekker stevig, de wegligging is veel beter dan een C1 oid. Dat zorgt wel voor een wat stevige vering/ demping. Kwestie van smaak. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.