Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik rij dus met een sportage 4 bwj.2016 heb de radio van jbl  8 inch in de wagen zitten maar er zit geen dab+ op ook geen android auto en carplay .

Heb al naar kia gemaild met de vraag of er nog eventueel updates uitkomen,maar het antwoord was simpel nee.

nu zat ik te denken om een dab+ adapter te plaatsen maar vroeg mij af of die plakantennes wel iets waard zijn,zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.

Zat te denken aan 1 van deze 2.

http://www.kenwood.be/nl/car/autoradio/dab/KTC-500DAB/

onwille het feit dat deze ook spotify kan bedienen.

of https://www.mbcaraudio.nl/dension-gateway-accessoires/10822-dension-dabu.html

Deze is mooier geïntegreerd kan je bedienen op het radio scherm.

• Confused 1
  • 3 jaar later...
Geplaatst
Op 16-10-2018 om 20:12, zei Wero:

Sportage 4 zonder DAB+ ? Deze zit er toch standaard in?

Dat dacht ik ook, maar mooi niet dus.

Geplaatst
Op 16-10-2018 om 14:27, zei Toby:

Ik rij dus met een sportage 4 bwj.2016 heb de radio van jbl  8 inch in de wagen zitten maar er zit geen dab+ op ook geen android auto en carplay .

Heb al naar kia gemaild met de vraag of er nog eventueel updates uitkomen,maar het antwoord was simpel nee.

nu zat ik te denken om een dab+ adapter te plaatsen maar vroeg mij af of die plakantennes wel iets waard zijn,zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.

Zat te denken aan 1 van deze 2.

http://www.kenwood.be/nl/car/autoradio/dab/KTC-500DAB/

onwille het feit dat deze ook spotify kan bedienen.

of https://www.mbcaraudio.nl/dension-gateway-accessoires/10822-dension-dabu.html

Deze is mooier geïntegreerd kan je bedienen op het radio scherm.

met dab adapters niet zo veel ervaring maar met de antennes wel 

de. raam plak antennes werken wel zeker de actieve 

zo lang je er maar voor zorgt dat het plak lipje die aan die antennes maar op een kaal geschuurd stukje metaal van de auto zit 

anders is het ontvangst erg slecht 

zelf heb ik met de tijd een nieuwe headunit geplaatst met geintergreerde dab+

• Like 1
Geplaatst

Hoe plaats ik zo'n dab adapter en komt de keuze voor dab dan ook op het scherm te staan  waar ik kan kiezen tussen am en fm? en ook dab.

Geplaatst
Hoe plaats ik zo'n dab adapter en komt de keuze voor dab dan ook op het scherm te staan  waar ik kan kiezen tussen am en fm? en ook dab.
De Dension units werken via USB, het is dan net alsof je muziek kiest vanaf een USB stick in je auto.
  • Thanks 1
Geplaatst
4 uur geleden, zei Rinus30:

Oke, al dat gedoe met usb en plakantenne hoef ik niet, ik luister maar gewoon naar fm.

Geplaatst

Je zou kunnen kijken of je de dakantenne van de auto kan vervangen door de versie met DAB+ ontvangst. Dan heb je in ieder geval geen plakantenne.
Het mooiste is natuurlijk de headunit vervangen door een versie met DAB maar dat is over het algemeen vrij prijzig helaas.
De laatste berichten zijn dat FM tot ongeveer 2030 in de lucht blijft.

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst
Op 1-1-2022 om 11:35, zei meeder:

Je zou kunnen kijken of je de dakantenne van de auto kan vervangen door de versie met DAB+ ontvangst. Dan heb je in ieder geval geen plakantenne.
Het mooiste is natuurlijk de headunit vervangen door een versie met DAB maar dat is over het algemeen vrij prijzig helaas.
De laatste berichten zijn dat FM tot ongeveer 2030 in de lucht blijft.

Tegen die tijd heb ik waarschijnlijk een andere auto en zoniet dan zullen die dab+ adapters overal wel in de aanbieding zijn en stukken goedkoper. , ik wacht dus maar geduldig af.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...