Toby Geplaatst 16 Oktober, 2018 Geplaatst 16 Oktober, 2018 Ik rij dus met een sportage 4 bwj.2016 heb de radio van jbl 8 inch in de wagen zitten maar er zit geen dab+ op ook geen android auto en carplay . Heb al naar kia gemaild met de vraag of er nog eventueel updates uitkomen,maar het antwoord was simpel nee. nu zat ik te denken om een dab+ adapter te plaatsen maar vroeg mij af of die plakantennes wel iets waard zijn,zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. Zat te denken aan 1 van deze 2. http://www.kenwood.be/nl/car/autoradio/dab/KTC-500DAB/ onwille het feit dat deze ook spotify kan bedienen. of https://www.mbcaraudio.nl/dension-gateway-accessoires/10822-dension-dabu.html Deze is mooier geïntegreerd kan je bedienen op het radio scherm. 1 Quote
Wero Geplaatst 16 Oktober, 2018 Geplaatst 16 Oktober, 2018 Sportage 4 zonder DAB+ ? Deze zit er toch standaard in? 1 Quote
Willemfred Geplaatst 16 Oktober, 2018 Geplaatst 16 Oktober, 2018 Hier in Belgie idd zonder DAB, spijtig, hoopte ook op een update van de radio 1 Quote
Gast Rinus30 Geplaatst 25 December, 2021 Geplaatst 25 December, 2021 Op 16-10-2018 om 20:12, zei Wero: Sportage 4 zonder DAB+ ? Deze zit er toch standaard in? Dat dacht ik ook, maar mooi niet dus. Quote
xtra40 Geplaatst 26 December, 2021 Geplaatst 26 December, 2021 Op 16-10-2018 om 14:27, zei Toby: Ik rij dus met een sportage 4 bwj.2016 heb de radio van jbl 8 inch in de wagen zitten maar er zit geen dab+ op ook geen android auto en carplay . Heb al naar kia gemaild met de vraag of er nog eventueel updates uitkomen,maar het antwoord was simpel nee. nu zat ik te denken om een dab+ adapter te plaatsen maar vroeg mij af of die plakantennes wel iets waard zijn,zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. Zat te denken aan 1 van deze 2. http://www.kenwood.be/nl/car/autoradio/dab/KTC-500DAB/ onwille het feit dat deze ook spotify kan bedienen. of https://www.mbcaraudio.nl/dension-gateway-accessoires/10822-dension-dabu.html Deze is mooier geïntegreerd kan je bedienen op het radio scherm. met dab adapters niet zo veel ervaring maar met de antennes wel de. raam plak antennes werken wel zeker de actieve zo lang je er maar voor zorgt dat het plak lipje die aan die antennes maar op een kaal geschuurd stukje metaal van de auto zit anders is het ontvangst erg slecht zelf heb ik met de tijd een nieuwe headunit geplaatst met geintergreerde dab+ 1 Quote
Rinus30 Geplaatst 31 December, 2021 Geplaatst 31 December, 2021 Hoe plaats ik zo'n dab adapter en komt de keuze voor dab dan ook op het scherm te staan waar ik kan kiezen tussen am en fm? en ook dab. Quote
meeder Geplaatst 31 December, 2021 Geplaatst 31 December, 2021 Hoe plaats ik zo'n dab adapter en komt de keuze voor dab dan ook op het scherm te staan waar ik kan kiezen tussen am en fm? en ook dab.De Dension units werken via USB, het is dan net alsof je muziek kiest vanaf een USB stick in je auto. 1 Quote
Machlo Geplaatst 31 December, 2021 Geplaatst 31 December, 2021 Ik had er een gekocht, maar heb hem weer terug gestuurd. Kreeg hem niet aan de praat via USB…. 1 Quote
Rinus30 Geplaatst 31 December, 2021 Geplaatst 31 December, 2021 4 uur geleden, zei Rinus30: Hoe plaats ik zo'n dab adapter en komt de keuze voor dab dan ook op het scherm te staan waar ik kan kiezen tussen am en fm? en ook dab. Oke, al dat gedoe met usb en plakantenne hoef ik niet, ik luister maar gewoon naar fm. Quote
meeder Geplaatst 1 Januari, 2022 Geplaatst 1 Januari, 2022 Je zou kunnen kijken of je de dakantenne van de auto kan vervangen door de versie met DAB+ ontvangst. Dan heb je in ieder geval geen plakantenne.Het mooiste is natuurlijk de headunit vervangen door een versie met DAB maar dat is over het algemeen vrij prijzig helaas.De laatste berichten zijn dat FM tot ongeveer 2030 in de lucht blijft. 1 Quote
Rinus30 Geplaatst 11 Januari, 2022 Geplaatst 11 Januari, 2022 Op 1-1-2022 om 11:35, zei meeder: Je zou kunnen kijken of je de dakantenne van de auto kan vervangen door de versie met DAB+ ontvangst. Dan heb je in ieder geval geen plakantenne. Het mooiste is natuurlijk de headunit vervangen door een versie met DAB maar dat is over het algemeen vrij prijzig helaas. De laatste berichten zijn dat FM tot ongeveer 2030 in de lucht blijft. Tegen die tijd heb ik waarschijnlijk een andere auto en zoniet dan zullen die dab+ adapters overal wel in de aanbieding zijn en stukken goedkoper. , ik wacht dus maar geduldig af. 2 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.