Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Navigatie werkt niet goed in picanto

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedendag misschien weet iemand een oplossing.

Iik wil in mijn picanto uit 2015 met radio een originele kia  LG navigatie plaatsen uit een picanto van 2016/2017. Ik heb de navigatie er in gezet en alles werkt perfect. IK wil geen gebruik maken van de achteruitrijcamera, het probleem is dat hij na exact 9 min de melding accu loopt leeg geeft en zet contact aan. DEze melding krijg ik met draaiende motor en na 1 min gaat het scherm op zwart, en om hem weer aan te krijgen moet hij van de stroom af. OOk op de werkbank met een gestabiliseerde voeding krijg ik de melding. De navigatie is 100% in orde . Ik vraag mij af of iemand weet hoe dit kan  en of er een verschil zit in de aansluitingen van een picanto van 2015 ten opzichte van 2016.

zie graag reactie's tegemoet.

Geplaatst

Gevoelsmatig zou ik eens kijken naar de bekabeling mbt de radio icm ISG.
Bij de Picanto's die een Pioneer navi kregen was een speciale kabel nodig op auto's met ISG, dit klinkt als het omgekeerde probleem...

Geplaatst

Bedankt voor je reactie maar heeft het isg systeem invloed op de navigatie, en hoe bedoel je met een omkeert probleem ? 

image.jpeg

Geplaatst

Bij ISG schakelt de motor uit en in buiten het contact om. Als ISG actief wordt (motor uit) is er een voorziening die zorgt dat de radio blijft spelen.

Met jouw verhaal heb ik het idee dat de radio een apart signaal verwacht dat laat weten dat ISG actief is (of niet), zodat de radio actief blijft.

En dat dat signaal ontbreekt...

Dat bedoel ik met "omgekeerd gedrag".

Maar nogmaals; dat zegt mijn gevoel...

Geplaatst

Mijn picanto heeft isg maar heb ik uitstaan, ik denk dat de auto waar hij komt geen isg heeft gehad, ik denk inderdaad dat hij een signaal mist omdat hij op de werkbank exact hetzelfde doet, ik ben naar de dealer geweest die kon het mij ook niet vertellen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...