Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Centrale deurvergrendeling storing zomaar onder het rijden

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik ben in bezit van 2 deurs kia picanto uit 2015, ooit nieuw gekocht en gister rijdend op de snelweg , plotseling me interieur verlichting zomaar branden , ( alsof er een deur open staat) ,, na alle deuren nageken te hebben , gaat de verlichting NIET meer uit , tenzij ik knopje op uit zet ! ook bij de deuren op slot drukken , gaan de deuren weer spontaan open, dus krijg ook de auto niet meer op slot ! lijkt wel of auto denkt dat er maar een deur open staat ??? heb alle zekeringen nageken maar kan niks vinden ?? iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn ? m.v.g Rene 

Geplaatst

Heb (nog) geen ervaring hiermee, maar wel met mijn vorige auto, skoda fabia. Daar werd gesuggereerd dat deze problemen konden ontstaan bij een accu die richting einde van zijn leven ging. Hoe en waarom....geen idee.

Mijn huidige accu zou (volgens de garage laatst, picanto TA 2014) ook op aan het raken zijn. Wat starten betreft merk ik er nog niks van, wel doet start-stop het sporadisch. Hoop dus dat die deurvergrendeling en lamp me bespaard blijven. Maar als het aan de accu ligt, ga ik er waarschijnlijk ook last van krijgen.

Benieuwd wat anderen denken, ik blijf volgen.

Geplaatst

Vermoedelijk is er een kortsluiting naar massa ontstaan op 1 van de (draden naar de) deurschakelaars.
Op je dashboard zal nu ws ook het "deur open" lampje branden.

Ik zou beginnen met de deurschakelaars nakijken; desnoods losschroeven en kijken of de stekkers nog goed zitten.
Maar als de Picanto uit 2015 is kun je natuurlijk ook even langs de garage; dit kan ook garantie zijn...

Geplaatst
2 hours ago, Murcielaygo said:

Vermoedelijk is er een kortsluiting naar massa ontstaan op 1 van de (draden naar de) deurschakelaars.
Op je dashboard zal nu ws ook het "deur open" lampje branden.

Ik zou beginnen met de deurschakelaars nakijken; desnoods losschroeven en kijken of de stekkers nog goed zitten.
Maar als de Picanto uit 2015 is kun je natuurlijk ook even langs de garage; dit kan ook garantie zijn...

bedankt voor je antwoord,   het rare is dat in dashboard dus gewoon geen lampje brand van me deur open ,,,    zit niks anders op even langs de garage te gaan !  

maar blijft toch vaag, zomaar op de snelweg alleen de binnenverlichting zomaar aan !! grts rene 

Geplaatst

Nou, de deurschakelaars worden gebruikt om je binnenlichtje in te schakelen EN als detectie of alle deuren dicht zijn, voor je ze op slot kunt doen.

Door deze storing lijkt een deur (of meerdere) niet dicht, daarom werkt de centrale vergrendeling nu ook niet goed. Wel iets om op te letten dus!

• 1 maand later...
Geplaatst

ik wil toch nog even melden dat het probleem is gevonden en ook opgelost !! ik had 4 weken voor deze storing me voorraam moeten laten vervangen door grote ster in raam , en bleek toch niet geheel goed geplaatst te zijn !! en had dus water lekkage en die veroorzaakte dus kort sluiting !!  weer een nieuw voorraam gehad , en nu is probleem en lakkage voorgoed verholpen !! m.v.g rene 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...