Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemiddag Kia rijders,

Gisteren is mijn nieuwe Kia ProCeed besteld bij van Mossel in Hengelo Overijssel. Het is mijn eerste Kia en ben erg benieuwd. Heb hiervoor Opel Corsa, Chevrolet Aveo, Volkswagen Polo, Seat Ibiza FR en Ford Fiesta ST-Line gereden. Ik heb de volgende uitvoering en extra's besteld;

Kia Proceed GT-PlusLine 1.4 automaat MY2020
Kleur is Blue Flame

Extra's
Glazen schuif-/kanteldak
Motortuning naar 180pk

De ProCeed staat al in de haven van Rotterdam dus verwacht de Kia snel te hebben :D 

Mvgr.

Norbert

Geplaatst (aangepast)

Welkom bij de club :-D

Alvast veel plezier gewenst met de auto, gaat zeker lukken ben ik van overtuigd.

Motortuning vanuit kia zelf ? Heel apart. Zonder tuning rijd deze 1.4T ook heel goed door . En het is niet heel slim om dat bij een splinternieuwe auto te doen , vooral niet bij turbo motoren als deze . Eerste 5000km wil je liever 'normaal ' rijden dan gaat de motor langer mee en doet de tuning het ook iets beter. Verder verloopt direkt de garantie op de hele drivetrain. Wat ze je ook vertellen,  kia nl gaat er niet mee akkoord als je garantie claimt.

aangepast door Da_JoJo
Geplaatst

@Da_JoJo Het is mijn vierde auto (VW, Seat, Ford en dus nu Kia) waarbij ik het vermogen verhoog. De vorige keer altijd via een derde partij, en dus altijd de "dreiging" van garantie verlies. Ik ben dan ook bekend met de punten die u hierboven benoemd. Echter als van Mossel dit aanbied, aangeeft dat dit prima kan met een nieuwe auto en de betreffende vestigingsmanager zelf ook met deze motortuning rijd, en de garantie is geen enkele discussie, wie ben ik dan om te zeggen, kom over een paar duizend kilometer wel terug :D 

Wat betreft de 1.4 met 140 pk, ik rij op dit moment een Fiesta met 145/150 pk en 1150 kilo. De ProCeed heeft 140 pk maar weegt 1305 kilo. Daarnaast is de ProCeed niet "echt" zuinig als ik alle reviews op YouTube mag geloven. Mijn gemiddeld verbruik met de Fiesta is 6.4/100 km. Dat zijn de twee redenen dat ik gekozen heb voor de upgrade naar 180 pk. En ja pk's kun je nooit teveel hebben :clap:.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...