glopulisa Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 Vandaag mijn auto bij de dealer gebracht. ISG deed het niet. Handleiding op nagekeken. Ik voldeed aan alle punten. Totdat ik bij een punt kwam wat ging over dat er genoeg accuspanning moest zijn. Mij bekroop het gevoel dat met al die elektronische accessoires misschien de accuspanning te laag was. Ik had natuurlijk zelf kunnen meten maar omdat de auto nog maar 2,5 maand oud was, de dealer alles had ingebouwd, ben ik gewoon naar de garage gegaan. Na een uur of vijf kreeg ik een telefoontje: "Er wordt veel verbruikt door accesoires e.d. omdat bijna alles op de constante spanning is aangesloten". Ze hebben zelfs met Kia HQ gebeld. Ze hebben (volgens de dealer) in ieder geval het plafondscherm op de accessoire lijn (spanning die geactiveerd wordt als de sleutel in het contact zit) aangesloten. Daarnaast vroeg de dealer mij of ik lange (intensieve) ritten maakte. Nu maak ik geen honderderen kilometers maar de auto is vanaf de koopdatum regelmatig gebruikt, elke week een "lange" rit naar Utrecht, een aantal ritjes naar het midden van het land, een rit naar het westen van het land. Waar het op neer kwam was dat de accu niet genoeg opgeladen zou worden als de auto niet intensief gebruikt werd. Ik heb dit probleem nog nooit gehad met mijn vorige auto en daar had ik best wel veel accessoires in zitten en maakte ik wekelijks ook geen honderden km's. Iemand ook problemen met de accu/ISG omdat er een "lading" aan accessoires in de auto aanwezig is? Of heeft iemand een tweede accu geplaatst? Gilbert Quote
Henk.W Posted August 20, 2009 Posted August 20, 2009 Ik heb een Ceed van 2007 en de accu is ook al na een jaar vernieuwd, en ik ben niet de enigste. Het lijkt dat de eerste accu's van een slechte kwaliteit is die ze er in zetten, de dealer heeft dan ook al veel accu's vernieuwd. kijk er zijn best wel veel accesoires die er in zitten maar dat hebben monenteel alle merken en die hebben geen last van de accu's. Quote
glopulisa Posted August 20, 2009 Author Posted August 20, 2009 Ik heb een Ceed van 2007 en de accu is ook al na een jaar vernieuwd, en ik ben niet de enigste. Het lijkt dat de eerste accu's van een slechte kwaliteit is die ze er in zetten, de dealer heeft dan ook al veel accu's vernieuwd.kijk er zijn best wel veel accesoires die er in zitten maar dat hebben monenteel alle merken en die hebben geen last van de accu's. Dacht ik ook zo. De ISG doet het weer. Ik ga in ieder geval eens kijken wat voor accu erin zit Quote
patten Posted August 20, 2009 Posted August 20, 2009 De ISG heeft wel een extra zware accu. Vreemd verhaal dat de accu niet genoeg zou bij laden. Ik kende het probleem (nog) niet. Ik rij zelf ook maar 20 km woonwerk per dag met de nodige stoplichten, en ik heb nog nooit een probleem ondervonden. Ik vermoed eerder een lekstroom van iets. Dan zet je de auto wel uit, maar blijft er toch iets verbruiken. Er zal dan voldoende overblijven om normaal te starten, maar niet genoeg om tijdens ISG-bedrijf de boel draaiende te houden. Quote
Frans de Wandelaar Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 De ISG is vandaag ook in mijn Cee'd SW 1.4 (drie weken oud) uitgevallen, had gisteren een ESP (stuurbekrachtiging) storing en deze is vandaag door de dealer verholpen, volgens zijn zeggen een foutieve inlezing van gegevens, hebben iets gereset, maar sindsdien werkt mijn ISG niet, lampje van de aan/uit schakelaar brand ook niet meer, misschien heeft dit ook iets met de accu te maken (losgekoppeld i.v.m. de reset), in ieder geval kan ik morgen weer naar de dealer toe. Quote
Fonzy Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 Hoi Frans, Ik zou even een dagje afwachten voordat je terug gaat. Ik had vorige week ook een probleem met mijn EPS lampje. Ze hebben dit opgelost door de accupool los te koppelen. Er is mij toen verteld dat door de stroomonderbreking het ISG de eerste 4 uur niet meer werkt. Nou werkt alles weer naar behoren . groeten, Anton Quote
Frans de Wandelaar Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Dag Anton Inmiddels is het alweer 24 uur geleden nadat het probleem met het EPS lampje is verholpen, net weer even gereden maar het werkt nog steeds niet, de monteur heeft tegen mij niets gezegd over een mogelijke (tijdelijke) uitval van het ISG systeem, ga dadelijk toch maar weer even bij de dealer langs, wordt vervolgd. Quote
Frans de Wandelaar Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Hoi Anton Vanmiddag werkte ISG plotseling weer, zoals jij het al beetje aangaf, het was wel handig van de monteur geweest als ze mij hierop attent hadden gemaakt, maar goed het werkt weer en dat is het belangrijkst. Quote
Fonzy Posted October 3, 2009 Posted October 3, 2009 Hallo Frans, mooi dat het probleem weer is opgelost . Vind het trouwens wel een beetje vreemd dat het EPS lampje zomaar gaat branden, ik hoop dat het geen gewoonte wordt. groeten, Anton Quote
Micha Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Hier een soort gelijk probleem, heb een KIA ceed sw EPS lampje is spontaan gaan branden. Heb verder geen last met sturen of iets, ben ook al bij de dealer geweest en die kunnen niets vinden wanneer ze de auto uitlezen.... Advies gekregen om er maar mee door te rijden.... Quote
Frans de Wandelaar Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 (edited) Dit lijkt mij een zeer slecht advies, niet accepteren, als de stuurbekrachtiging verder goed functioneert is het gewoon een kwestie van resetten, een permanent brandend controle lampje is irritant en je heb natuurlijk geen enkele zekerheid meer of alles dan nog wel goed functioneert, dit moet de dealer gewoon oplossen. Edited October 11, 2009 by Frans de Wandelaar Quote
ctheman Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 Hallo Collega Ceed rijders , ook ik had het lampje van EPS afgelopen week branden auto is nu 3 maanden oud en 4500 km erop zitten. Dealer heeft ook de min pool losgemaakt .( lampje EPS blijft nu uit) Nu verteld de monteur mij dat de software op Australie stond ingesteld deze is teruggezet naar Europa. Wel vandaag gemerkt dat bij insturen in bocht dat de stuurbekrachtiging tegen drukt. Het viel mij op (nog niet eerder opgemerkt, net of er speling in zat) Maar het kan ook aan mij liggen Hoop niet dat ik dit vaker gaat voelen ( vreemd gevoel) anders terug naar dealer). Gr Cor Quote
glopulisa Posted October 11, 2009 Author Posted October 11, 2009 Dat de stuurbekrachtiging tegendrukt kon wel eens waar zijn. De verkoper vertelde me dat de stuurbekrachting bij de Ceed alleen wordt gebruikt als deze daadwerkelijk nodig is. Uit het oog van besparing heeft Kia hiervoor gekozen omdat bij doorgaans de pomp voor de stuurbekrachtiging altijd aan staat. Bij de Ceed dus niet. Ik merk zelf ook dat er een soort "speling" in het stuur zit als je vanuit de bocht weer naar een recht stuk gaat. Het lijkt dan of het stuur zich dan uitlijnt. Quote
Henk.W Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Volgens mij heeft de Cee'd een stuurbekrachtiging aangedreven door een elektromotor en niet door een oliepomp. Op het stuurhuis zitten geen olieleidingen, dus de bekrachtiging heeft geen oliepomp. Op mijn oude Mercedes A 1998 was de stuurbekrachtiging ook door een elek.motor. Quote
Rick Horst Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 je hebt tegenwoordig steeds meer snelheidsafhankelijke stuurbekrachtigingen. dat zou hier ook iets mee te maken kunnen hebben. komt het probleem op een bepaalde snelheid naar boven of is het er altijd?? Quote
Leon Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 Dit onnatuurlijke stuurgevoel wordt idd veroorzaakt doordat de moderne stuurbekrachtingen niet meer hydraulisch zijn, maar aangestuurd worden door een elektromotor. Het ene merk kan dit beter "verdoezelen" dan het andere. Bij Volkswagen bijv. werkt het heel goed en voel je zo goed als geen verschil met de klassieke bekrachtiging, bij Renault is het dan weer juist het tegenovergestelde, deze voelen heel onnatuurlijk aan. Vind het bij m'n Cee'd niet perfect, maar heb al slechtere ervaringen. Quote
Recommended Posts