Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik sorento met g3 gasinstallatie.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier kan ik antwoord op geven vanuit eigen ervaring.

Ik rijd met mijn Sorento I, 3.5 v6, al meer dan 100.000 km op lpg. Een Vialle LPI systeem, vloeibare inspuiting, kan wellicht iets afwijken van verbruik bij een systeem met verdamper.

Ik heb een 80 liter tank, onderbouw. Zo'n 64/65 liter vulling.

Gemiddeld verbruik is zo'n 1 op 6,5. Snelweg op cruisecontrol geeft 1 op 7, veel stadsverkeer zo'n 1 op 6.

Ik haal dus gemiddeld 400 km op 1 tank. Veel snelweg dan is tot 450 km haalbaar, met name door tegenwoordige maximum snelheid en met gebruik van cruise control. 

Welk systeem heeft de Kia die jij op het oog hebt? En is die kia ook een 3.5 v6?

• Like 1
Geplaatst

^^ 1 op 6,5..
prachtig, ze zijn er nog :-)
Zo kom je wel aan je spaarpunten !
(ik heb hier nog een halve kast met shell handdoeken uit de tijd dat ik op LPG 1:4 reed met een V8 Chevy, traantje weg pinkt...)

• Like 1
Geplaatst

Haha ja inderdaad. Dat tikt wel aan. :-)

Gelukkig rijd ik gemiddeld zo'n 80km per dag dus dan kan ik toch net aan een werkweek op 1 tank doen. Dat is acceptabel.

De Sorento, mijn type, lijkt er goed tegen te kunnen. Wat mij betreft een goede combi en leuk aan de pomp, en een goede transitie brandstof richting co2 neutraal. 

Ik wacht op een betaalbare electrische auto die minimaal 2 ton mag trekken en een actieradius heeft gelijk of beter dan mijn Sorento. Nog even wachten dus :-)

• 1 maand later...
Geplaatst
Op 3-9-2020 om 22:24, spostma85 zei:

Hier kan ik antwoord op geven vanuit eigen ervaring.

Ik rijd met mijn Sorento I, 3.5 v6, al meer dan 100.000 km op lpg. Een Vialle LPI systeem, vloeibare inspuiting, kan wellicht iets afwijken van verbruik bij een systeem met verdamper.

Ik heb een 80 liter tank, onderbouw. Zo'n 64/65 liter vulling.

Gemiddeld verbruik is zo'n 1 op 6,5. Snelweg op cruisecontrol geeft 1 op 7, veel stadsverkeer zo'n 1 op 6.

Ik haal dus gemiddeld 400 km op 1 tank. Veel snelweg dan is tot 450 km haalbaar, met name door tegenwoordige maximum snelheid en met gebruik van cruise control. 

Welk systeem heeft de Kia die jij op het oog hebt? En is die kia ook een 3.5 v6?

Sinds op benzine de V6 net zo goed 1:7 verbruikt ( of 1:6 in de stad ) is rijden op gas dan verbazend efficient........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...