Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb sinds dit weekend een Kia Ceed Sportswagon GT plusline.

Ben er erg tevreden mee.

Het enige minpuntje tot nu toe is het bandengeruis, het klinkt altijd of ik over ruw asfalt rijd, zelfs op een klinkerweg.

De auto is uitgerust met 18 inch Michelins Pilot Sport 225/40.

Ligt het aan de banden of aan de auto zelf? Het was me namelijk al met een proefrit opgevallen maar deze auto was uitgerust met kleinere en smallere Michelin Energy saver banden. De dealer zei dat dit aan de banden lag omdat energy saver banden harder zijn.

Is hier wat aan te doen? Demping of andere banden? Iemand ervaring hiermee?2553a332ca43219fa525d0821bff9be0.jpgbe88e6d6e46fe65ba61e97391c339952.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Tsja dit word wel heel veel aangegeven bij veel reviews . Als je naar 16 inch gaat heb je wel minder last maar Kia staat er om bekend dat je veel bandengeruis hebt. Ik ben zelf ook erg op zoek naar een oplossing . Denk ook dat het ligt aan het feit dat er niet veel dempings materialen zijn gebruikt in de wielkasten

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Wellicht is het dan een kwestie om van die zelfklevende ontdreuningsmatten te plakken in de wielkasten?
Jammer dat ze bij de dealer zeggen dat het ze niet bekend voorkomt maar nu ik er naar zoek klagen er meer mensen over, alleen geen oplossing helaas

Geplaatst

Ik herken het ook wel (GT-line 17 inch), maar bijvoorbeeld een Opel Astra is vergelijkbaar qua bandenruis.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Geplaatst
Ik herken het ook wel (GT-line 17 inch), maar bijvoorbeeld een Opel Astra is vergelijkbaar qua bandenruis.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Tja, ik kom van een Skoda Octavia en met deze was bandengeruis eigenlijk niet aan de orde, ook winterbanden hoorde je nagenoeg niet.
Toch jammer, lijkt me toch iets wat ze vrij makkelijk beter kunnen maken.

Geplaatst

Ga eens naar de benzinepomp en pomp ze exact volgens de voorgeschreven spanning (zie sticker in het portier), maar wel terwijl de banden nog koud zijn.

Laagprofielbanden zijn veel luidruchtiger dan smalle/hoge banden omdat de band een minder hoge "wang" heeft om de vibraties te dempen.  Als de band dan ook nog eens kneiterhard wordt opgepompt worden deze vibraties nóg nadrukkelijker doorgegeven.

• Like 1
Geplaatst
Ga eens naar de benzinepomp en pomp ze exact volgens de voorgeschreven spanning (zie sticker in het portier), maar wel terwijl de banden nog koud zijn.
Laagprofielbanden zijn veel luidruchtiger dan smalle/hoge banden omdat de band een minder hoge "wang" heeft om de vibraties te dempen.  Als de band dan ook nog eens kneiterhard wordt opgepompt worden deze vibraties nóg nadrukkelijker doorgegeven.

Bedankt. Ik heb de bandenspanning gecontroleerd en die is precies goed. Normale bandenspanning voor normale belasting. Ik heb vandaag een eerste 100+ km gemaakt en alhoewel de auto zelf heerlijk rijdt, boven mijn verwachtingen, merk ik dat de banden zelf het geluid maken wat je verwacht, een suizend geluid. Daarbovenop zit een geluid dat klinkt alsof je op zo'n hele ruwe asfaltweg, met groffe toplaag rijdt. Dat geluid overstemt alles en is wel een flinke domper moet ik zeggen. Ook als de radio vrij hard staat overstemt het geluid de radio nog.
Lijk nu net zo'n zeurpiet die nergens tegen kan maar da's absoluut niet zo hoor :-)

Ik heb net even de kofferbak leeg gehaald, tot aan het reservewiel en daar werd ik getrakteerd op kaal metaal zonder noemenswaardige demping erop, zie de foto. Gek genoeg lijkt het geluid minder als ik een ritje maak zonder dat de bak en de bodem van de kofferbak erin zit.
Ik ga eens proberen wat anti dreunmatten de plakken op het kale metaal, kijken of dat wat verschil maakt.

Jammergenoeg vind ik veel klachten over dit probleem, ook bij de Cee'd 2 en andere modellen maar geen enkele echte oplossing. 762cf6f280fa0720c79d2acc523a1445.jpg

Geplaatst
Bedankt. Ik heb de bandenspanning gecontroleerd en die is precies goed. Normale bandenspanning voor normale belasting. Ik heb vandaag een eerste 100+ km gemaakt en alhoewel de auto zelf heerlijk rijdt, boven mijn verwachtingen, merk ik dat de banden zelf het geluid maken wat je verwacht, een suizend geluid. Daarbovenop zit een geluid dat klinkt alsof je op zo'n hele ruwe asfaltweg, met groffe toplaag rijdt. Dat geluid overstemt alles en is wel een flinke domper moet ik zeggen. Ook als de radio vrij hard staat overstemt het geluid de radio nog.
Lijk nu net zo'n zeurpiet die nergens tegen kan maar da's absoluut niet zo hoor default_icon_smile.gif

Ik heb net even de kofferbak leeg gehaald, tot aan het reservewiel en daar werd ik getrakteerd op kaal metaal zonder noemenswaardige demping erop, zie de foto. Gek genoeg lijkt het geluid minder als ik een ritje maak zonder dat de bak en de bodem van de kofferbak erin zit.
Ik ga eens proberen wat anti dreunmatten de plakken op het kale metaal, kijken of dat wat verschil maakt.

Jammergenoeg vind ik veel klachten over dit probleem, ook bij de Cee'd 2 en andere modellen maar geen enkele echte oplossing. 762cf6f280fa0720c79d2acc523a1445.jpg

Waar vindt je het meeste geluid vandaan komen ? Achterbak of voorkant ? Een station wagon kan meer geluid hebben . De achterbak werkt dan als klank kast . Zelfs in een nieuwe superb merkte ik dat met de proef rit .

Zelf vond ik tijdens mijn proefritten in de sw en de proceed het geluid erg meevallen maar dat is misschien omdat ik zelf van een Hyundai i20 kom :) die is nogal luidruchtig haha.

Ik ben ook al op zoek gegaan naar hoe ik mijn (nog niet in ontvangst genomen ) proceed kan geluids isoleren. Er is nagenoeg geen wind geluid maar de “afrol geluiden” schijnen echt een issue te zijn. En dat is echt heel jammer , maar wat jij vertelt klinkt echt veel erger dan dat ik heb gemerkt. Maar dat kan misschien aan die 18inch liggen

Geplaatst

Waar vindt je het meeste geluid vandaan komen ? Achterbak of voorkant ? Een station wagon kan meer geluid hebben . De achterbak werkt dan als klank kast . Zelfs in een nieuwe superb merkte ik dat met de proef rit .

Zelf vond ik tijdens mijn proefritten in de sw en de proceed het geluid erg meevallen maar dat is misschien omdat ik zelf van een Hyundai i20 kom default_smile.png die is nogal luidruchtig haha.

Ik ben ook al op zoek gegaan naar hoe ik mijn (nog niet in ontvangst genomen ) proceed kan geluids isoleren. Er is nagenoeg geen wind geluid maar de “afrol geluiden” schijnen echt een issue te zijn. En dat is echt heel jammer , maar wat jij vertelt klinkt echt veel erger dan dat ik heb gemerkt. Maar dat kan misschien aan die 18inch liggen

Kan niet echt zeggen alleen voor- of achterkant, lijkt iets meer op achterkant.
Ik heb al eerder een auto gehad met 18 inch en ja die maken vaker meer herrie, met name omdat deze banden veel stugger op de wangen zijn, dat zorgde over het algemeen voor een meer 'rommelend' geluid op klinkers of slecht asfalt. Wat ik nu heb is een constant raasgeluid (kan het niet beter omschrijven).
Ik had nog 2 bitumen ontdreuningsmatten liggen, ik heb nu het reservewiel eruit gehaald (las in een oudere post van iemand die veel last had van geluid achterin wat aan het reservewiel lag) en heb ze op het kale metaal geplakt. De lege ruimte en de bakken heb ik volgestouwd met fleece dekens en wat spullen in de kofferbak gelegd die ik voor mijn werk gebruik (koffer gereedschap, krat met materialen) want de kofferbak was nog helemaal leeg.
Het is het proberen waard. Ik kan zo in ieder proberen of er überhaupt iets veranderd op deze manier. Wat dat betreft ben ik heel vasthoudend, ik vind alles best maar tegen herrie onderweg kan ik slecht. Ik heb gisteren ook al de linkerdeur bekleding eraf gehad, bij elk volume hoorde ik een rammel in de deur, net achter mijn linkerschouder, zeer irritant. Was 1 van de clipjes waarmee de kap in de deur dit. Wat rubbertape eromheen en tussen de kap en het staal en weg is de rammel. De andere deuren geven geen enkel rammeltje dus de Kia zit wel erg goed in elkaar!

De proceed komt helaas ook vaak voor in diverse fora met dezelfde klachten en ook in tests worden de rijgeluiden als een negatief punt genoemd.
Hopelijk doet Kia daar wat aan. Ik overweeg wel om dat aan te kaarten bij Kia Nederland. De dealer doet het naar mijn zin een beetje af als zeuren. Dat een auto van 35.000 euro niet stil is vind ik niet acceptabel.

Geplaatst

Ik had nog 2 bitumen ontdreuningsmatten liggen, ik heb nu het reservewiel eruit gehaald (las in een oudere post van iemand die veel last had van geluid achterin wat aan het reservewiel lag) en heb ze op het kale metaal geplakt. De lege ruimte en de bakken heb ik volgestouwd met fleece dekens en wat spullen in de kofferbak gelegd die ik voor mijn werk gebruik (koffer gereedschap, krat met materialen) want de kofferbak was nog helemaal leeg.
Het is het proberen waard. Ik kan zo in ieder proberen of er überhaupt iets veranderd op deze manier. Wat dat betreft ben ik heel vasthoudend, ik vind alles best maar tegen herrie onderweg kan ik slecht. Ik heb gisteren ook al de linkerdeur bekleding eraf gehad, bij elk volume hoorde ik een rammel in de deur, net achter mijn linkerschouder, zeer irritant. Was 1 van de clipjes waarmee de kap in de deur dit. Wat rubbertape eromheen en tussen de kap en het staal en weg is de rammel. De andere deuren geven geen enkel rammeltje dus de Kia zit wel erg goed in elkaar!

De proceed komt helaas ook vaak voor in diverse fora met dezelfde klachten en ook in tests worden de rijgeluiden als een negatief punt genoemd.
Hopelijk doet Kia daar wat aan. Ik overweeg wel om dat aan te kaarten bij Kia Nederland. De dealer doet het naar mijn zin een beetje af als zeuren. Dat een auto van 35.000 euro niet stil is vind ik niet acceptabel.

En heb je al verschil gehoord ? Ben vrij benieuwd want dan koop ik ook gelijk wat matten !

En ja ik hoor veel reviewers erover maar bijvoorbeel autogefuhl op YouTube zei er niet gestoord door te worden. Als het echt te gek word ga ik ook wel klagen bij de dealer . Als we dat nou allemaal doen dan moet de dealer dat wel doorgeven aan Kia . Aangezien ze bij Kia vaak naar klacht geluiden van klanten en reviews luisteren , hebben we goede kans dat ze met een oplossing komen in de nieuwe / facelift versie. Hebben wij niet veel aan maar dan kunnen we misschien wel zo’n pakket van Kia of derde partij kopen

Geplaatst

Succes!
Geluid komt definitief uit de kofferbak.
Waar ik gisteren de radio op 12 had met 100 km per uur (snelheid / volume aanpassing op max) en nog steeds de herrie hoorde is het nu aanzienlijk rustiger en de radio op 6 is het prima te doen.
Ik ga dus nog wat van die matjes halen (bij Brezan 5 euro per stuk, als er mensen tips hebben voor demping hoor ik het graag) en de hele kofferbak dicht tegelen.
Straks weer even het reservewiel erin, kijken of dat weer scheelt.
Kwam op een Engels forum (ben de link dvd kwijt) een post tegen van iemand die ook de auto ging soundproofen en met de achterklep al veel verschil merkte, die schijnt erg leeg te zijn qua demping.

• Like 1
Geplaatst
Succes!
Geluid komt definitief uit de kofferbak.
Waar ik gisteren de radio op 12 had met 100 km per uur (snelheid / volume aanpassing op max) en nog steeds de herrie hoorde is het nu aanzienlijk rustiger en de radio op 6 is het prima te doen.
Ik ga dus nog wat van die matjes halen (bij Brezan 5 euro per stuk, als er mensen tips hebben voor demping hoor ik het graag) en de hele kofferbak dicht tegelen.
Straks weer even het reservewiel erin, kijken of dat weer scheelt.
Kwam op een Engels forum (ben de link dvd kwijt) een post tegen van iemand die ook de auto ging soundproofen en met de achterklep al veel verschil merkte, die schijnt erg leeg te zijn qua demping.

Ja het is vrij moeilijk informatie te vinden over dit soort problemen . Maar gelukkig in de toekomst als mensen er op Googlen komen vanzelf op dit forum uit :) . Maar helemaal top om te horen dat het al zoveel beter is !

Merk je dat als je de matten inlegt dat ze dan kunnen zorgen voor slechte afsluiting van de originele panelen die er overheen zitten of is er genoeg ruimte tussen ? Ik zal ook wel wat materiaal kopen om in de holtes / bakken onder de vloer te stoppen . Je zei fleece dekens ? Volgens mij moet er wel wat goedkopers te vinden zijn . Ik ga op zoek !

Geplaatst

Ja het is vrij moeilijk informatie te vinden over dit soort problemen . Maar gelukkig in de toekomst als mensen er op Googlen komen vanzelf op dit forum uit default_smile.png . Maar helemaal top om te horen dat het al zoveel beter is !

Merk je dat als je de matten inlegt dat ze dan kunnen zorgen voor slechte afsluiting van de originele panelen die er overheen zitten of is er genoeg ruimte tussen ? Ik zal ook wel wat materiaal kopen om in de holtes / bakken onder de vloer te stoppen . Je zei fleece dekens ? Volgens mij moet er wel wat goedkopers te vinden zijn . Ik ga op zoek !

Ik was je net voor.

Ik ben wel wat gewend qua autos maar had afgelopen half jaar een voorloop auto, een Skoda Octavia van 2018 en die was echt een heel stuk stiller dus dan leg je alles langs die lat natuurlijk.

Ik had toevallig een aantal fleece dekens liggen, dus lekker makkelijk even snel.

Bij Brezan kosten die bitumen matten 5 euro per stuk. Geloof 50 x 25 cm of zo.

Geplaatst

Ja het is vrij moeilijk informatie te vinden over dit soort problemen . Maar gelukkig in de toekomst als mensen er op Googlen komen vanzelf op dit forum uit default_smile.png . Maar helemaal top om te horen dat het al zoveel beter is !

Het lijkt een soort resonantie te zijn met die plastic bakken onder de vloer. Sluit op zich goed aan

• 1 maand later...
Geplaatst
Het lijkt een soort resonantie te zijn met die plastic bakken onder de vloer. Sluit op zich goed aan

Hey@vinz3nt heb je nog wat meer dingen gedaan of heeft de achterklep alles verholpen ?

Geplaatst

Ik heb de hele bodem van de kofferbak volgetegeld met silent coat extra. Dat scheelde behoorlijk.
Daarna kwamen de winterbanden erop, Vredestein Wintrac Pro. Dat scheelde ook, die zijn stiller dan de Michelin zomerbanden. 1
Ben er nog naar een zaak mee in Arnhem geweest. Die kunnen hem gegarandeerd veel stiller maken maar dat kwam op bijna 1000 euro uit in totaal. Mijn baas betaalt dat niet. Een klacht bij Kia haalde ook niets uit.
Dus ook een beetje gewenning.
Had tijd terug auto van een collega mee, die was stiller met de banden maar had meer windgeruis.

Ben er nog wel van overtuigd dat de auto zeer onder de maat is gedempt, zeker met de modellen waar ze mee willen concurreren. Dat lees je ook in veel tests .Ik zal daar zeker ook op letten bij de volgende auto. Als dat dan niet beter is dan kies ik een andere.

Geplaatst
Ik heb de hele bodem van de kofferbak volgetegeld met silent coat extra. Dat scheelde behoorlijk.
Daarna kwamen de winterbanden erop, Vredestein Wintrac Pro. Dat scheelde ook, die zijn stiller dan de Michelin zomerbanden. 1
Ben er nog naar een zaak mee in Arnhem geweest. Die kunnen hem gegarandeerd veel stiller maken maar dat kwam op bijna 1000 euro uit in totaal. Mijn baas betaalt dat niet. Een klacht bij Kia haalde ook niets uit.
Dus ook een beetje gewenning.
Had tijd terug auto van een collega mee, die was stiller met de banden maar had meer windgeruis.

Ben er nog wel van overtuigd dat de auto zeer onder de maat is gedempt, zeker met de modellen waar ze mee willen concurreren. Dat lees je ook in veel tests .Ik zal daar zeker ook op letten bij de volgende auto. Als dat dan niet beter is dan kies ik een andere.

Ja klopt inderdaad ja . Ik ga volgende week mijn ceed sw ophalen en ik ga meteen de achterbak en de achterklep doen . Daarna wil ik misschien ook onder de kappen van de wielkasten materiaal gaan aanbrengen. Zelf heb ik net een set Michelin alpin 6 winterbanden besteld die ongeveer 69 db rating hebben. Dat zal een hoop gaan schelen !

Op de Michelin piloot sport 4 zit een rating van 70-72 db. Als je die verandert naar Michelin primacy 4 met een db rating van iets van 68/69 op dus dat zou de helft schelen idd. Misschien kan ik de pilot sports nog voor een goede prijs verkopen maar ja het zijn wel de beste banden die je kan krijgen dus misschien met die demping moet het wel volstaan ?

Ik zag namelijk een forum post van iemand die een Skoda had en het zelfde deed . Die checkte voor en na de decibels en kwam uit na monteren van goede stille banden op 62 db bij 120 kmpu . Maar hij zei dat er al een wereld van verschil was . Kijk maar even op dit forum postje : https://www.briskoda.net/forums/topic/465178-wheel-arch-noise-insulation/

Geplaatst

Ik heb ook decibels gemeten maar met een multimeter met dB mogelijkheid. Dus of het nu echt betrouwbaar is? Ik heb rond de 71 dB gemeten schommelde enorm.

Zal het binnenkort ook nog eens doen.

Ben benieuwd hoe het jouw auto is dan en of daar veel verschil in zit. Laat het even weten!

Geplaatst
Ik heb ook decibels gemeten maar met een multimeter met dB mogelijkheid. Dus of het nu echt betrouwbaar is? Ik heb rond de 71 dB gemeten schommelde enorm.

Zal het binnenkort ook nog eens doen.

Ben benieuwd hoe het jouw auto is dan en of daar veel verschil in zit. Laat het even weten!

Ja ik weet ook niet of het betrouwbaar is . Ik had met een telefoon app de decibel gemeten maar goed gaat om de relatieve verandering tussen de metingen denk ik . Dus zal wel een voor en na meting maken :) nu maar eens die matten bestellen. Ik zal wel updates plaatsen als ik ze heb :)

• 2 jaar later...
Geplaatst

Hallo. Ben niet zo'n forum mens maar wil hierop wel reageren betreffende het bandengeluid e.d. Heb een Kia Ceed SW 1.5 TGDi 160 PK DynamicLine.Deze nieuwe auto in bezit vanaf 18 febr. 2023. De eerste paar honderd meter viel me het al op dat de auto veel bijgeluid produceerd. Flinke tegenvaller gelijk al.Tot nu toe nog geen rit met een goed gevoel erbij kunnen creëren. Erg storend. Verder prima auto. Wat mij opgevallen is tijdens een rit is na het wisselen van plek, mijn vrouw rijden ik passagier. Dat wilde ik eens weten.Wanneer ja daar zit ( passagiersstoel ) hoor je dat nare overheersende bijgeluid niet. Ik denk dat het rond de stuurkolom omhoog komt uit de holle niet geisoleerde ruimte, schijn er maar eens in met een fel pitje.  Geen isolatie te zien. In de motorruimte/achterwand is het ook maar schaars wat isolatie betreft. Wielkuipen zijn ook maar half geisoleerd. Ook in de bagageruimte rond het reservewiel een kale boel.Alles bij elkaar zorgd dat naar mijn idee voor die herrie. De dealer zegt niet veel hierop ....ja misschien de wielkasten. Banden pompen ze op naar 2.5 bar. Waarom? Een raar verhaal over bredere banden tegenwoordig. De bandentabel in de portierstijl geeft gewoon de juiste spanning aan bij de daarbij behorende belading. In dit geval 2.2 bar. zowel voor als achteras. Dus lucht eruit. Ga dit herrie gebeuren denk toch nog wel echt aankaarten bij de dealer. Ik wilde mijn 2 jr. oude Captur weer terug maar dat kost geld. Veel stillere auto trouwens! Dit was het in hoofdlijnen.

Geplaatst

Ik heb het uiteindelijk maar geaccepteerd. Ik had de Michelins Pilot Sport 4 eronder zitten, voor de winter zijn er Michelins Alpin 5 onder gekomen en tot mijn verbazing zijn die een stuk stiller. De Pilot Sports 4 zijn nu versleten dus die komen niet meer terug, ik moet binnenkort dus 4 nieuwe banden en dat worden dus zeker andere omdat ik van veel mensen hoorde dat de Pilot Sport 4 sowieso niet de stilste band is en zeker niet met 18 inch. Ik ben nog aan het kijken welke dan wel.
De ontdreuningsmatten in de kofferbakbodem helpen iets en verder zet ik de radio maar wat harder.

Ik heb hiervoor ook Renault gereden en Skoda en die waren een paar gradaties stiller. Erg jammer, de Ceed is wel de fijnste auto tot nu toe, op de herrie van de banden na dus de volgende wordt vooral daarom geen Kia.  Zoveel klachten en volgens mij vrij makkelijk op te lossen of in ieder geval draaglijk te maken maar gewoon dom van Kia. Mede hierdoor kochten de afgelopen 2 jaar collega's ook geen Kia, nadat ze eerst wel heel enthousiast waren. Gemiste kans van Kia in mijn ogen.

Geplaatst

Hoi...ja Kia zal daar vast aan gaan werken om de auto's stiller te krijgen, moet voor zo'n bedrijf niet zo moeilijk zijn om dat te verbeteren. Ik heb er 17" wielen onder met Continental Ecocontact 6 met bandenmaat 225/45 R17 met 2.2 bar erin volgens tabel en dat voelt goed aan (minder bonkerig dan met de 2.5 bar vanuit de dealer). Heb vandaag nog goed geluisterd als passagier zijnde en kom toch weer tot de conclusie dat je op die plek veel minder geluid hoort, maar hoorde ook duidelijker van de achterkant het geruis! Heb om dat reservewiel oude dekbed overtrekken gepropt scheelt misschien iets :-) Zal eraan moeten wennen....het is niet anders. Rij trouwens niet veel, heb er nog geen 900 km. op zitten. De 9 jr. oude Yaris vóór de Captur had bij inruil 35000 km op de teller. Veel banden ga ik niet meer verslijten.

• 10 maanden later...
Geplaatst

Van welk bouwjaar zijn jullie Kia Ceeds? Zou dit geluidsissue wellicht zijn verholpen bij het nieuwste model/na de facelift (dus vanaf bouwjaar 2022)?

• 4 maanden later...
Geplaatst

Isolatie in de wielkuip aanbrengen kan ook probleem geven: als je het niet goed schoon kan houden dan kan er allemaal

rommel tussen gaan zitten en in de winter ook pekelresten. Eens zien hoelang je dan nog roestvrij rond blijft rijden.

Ik zou die wielkasten laten voor wat het is en de kofferbak wel aanpakken, die komt niet in aanraking met de buitenkand

• 6 maanden later...
Geplaatst
Op 23-3-2024 om 21:05, zei rvw:

Van welk bouwjaar zijn jullie Kia Ceeds? Zou dit geluidsissue wellicht zijn verholpen bij het nieuwste model/na de facelift (dus vanaf bouwjaar 2022)?

Mijn Ceed SW is uit 2022. Komt bij mij veel rolgeluid de wagen binnen.  Heb er wel 18 inch velgen onder gezet, maar daar komt net zo veel geluid vanaf als de fabrieks velgen/banden.

Dus ze hebben er niks aan gedaan vermoed ik. Het compartiment met het reservewiel is niet geisoleerd. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...