Dutchdragon Geplaatst 22 Augustus, 2009 Geplaatst 22 Augustus, 2009 (aangepast) Ola allen, Nou vanochtend was het raak, ik naar de auto om te gaan varen met de waterscooter. Haal de auto van het alarm af, doe de deur open en wat zie ik m'n hele midden console hangt op de grond. Papieren van de auto lagen op de passagiers stoel, wat een zooitje was het. Ze hadden het voorzien op m'n pioneer f900-bt. nou ze hebben hem en klasse 3 alarm of niet. ben er nu uit dat een alarm alleen maar verzekering kwestie is want je hebt er geen ruk aan. Gister zet je hem lekker op alarm, check nog of de deur dicht is en 's ochtend haal je je alarm eraf en is de boel gesloopt. De auto staat nu weer bij de kia dealer, om de kabels zodanig te maken dat ik geen kortsluiting krijg. Maandag kan ikhem weer ophalen en dan afwachten wanneer de onderdelen binnen zijn en wanneer die weg gebracht kan worden om het dashboard te laten herstellen. Bij de aangifte van vanochtend kreeg ik ook te horen van de agente dat ik al nummer 6 was deze ochtend. Dus ze hebben lekker huisgehouden in Hoogvliet. Greetz, Ursin 30 Augustus, 2009 aangepast door Dutchdragon Quote
Relena Geplaatst 22 Augustus, 2009 Geplaatst 22 Augustus, 2009 Niet leuk om te lezen Dutchdragon, En zeker niet om mee te maken. Hoop dat alles netjes geregeld word, met de verzekering. En dat je er helemaal niets meer van ziet als alles hersteld is. Groetjes, Relena Quote
brouwer2001 Geplaatst 23 Augustus, 2009 Geplaatst 23 Augustus, 2009 hoi ursin, nooit prettig om mee te maken niet alleen de spullen en schade maar ook dat ze in je auto zijn geweest is roept voor veel mensen al slechte gedachtes op. in ieder geval suc6 ronald Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 23 Augustus, 2009 Geplaatst 23 Augustus, 2009 Hallo Ursin, Wat een rotervaring! Niet alleen vanwege de schrik, het gedoe. Maar vooral omdat er iemand met zijn handen aan je spullen heeft gezeten. Ik heb het lang geleden ook eens meegemaakt, toen mij auto in Amsterdam (ja, ja) geparkeerd stond. Weet dus precies hoe het voelt. En wat de alarm-installatie betreft heb je gelijk. Verzekeringstechnisch interessant, maar in de praktijk reageert er geen mens op en het dieventuig wordt er totaal niet door ge Quote
Alex VB Geplaatst 23 Augustus, 2009 Geplaatst 23 Augustus, 2009 Zoooooo, dat is eens minder prettig wakker worden... Dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven. bij mij hebben ze niet ingebroken, maar wel een paar keer moedwillig hun handtekening op mijn wagen gezet. Ik vraag me af wat de mensen bezielt tegenwoordig.. Ik hoop voor je dat het snel verholpen wordt en dat jecweer met veel plezier van je Sportage kunt genieten. Quote
hans2601 Geplaatst 23 Augustus, 2009 Geplaatst 23 Augustus, 2009 hoi ursin lekker begin van de dag, heb je gelijk de P in was het alarm wel afgegaan of is het standaard alarm gewoon van slechte kwaliteit sterkte verder en hoop dat het snel verholpen is gr hans 2601 Quote
bigwade Geplaatst 23 Augustus, 2009 Geplaatst 23 Augustus, 2009 Hey Ursin, reminder: http://www.kiaclub.nl/sportage/1657-navigatie-cd-bluetooth-radio.html#post10078 Jij hebt er iig nog 7mnd van kunnen genieten Nogal helemaal KKKKKUUUUUU en dan nog wat, maar het is maar blik en je gaat veel leukere dingen tegemoet. Laat die stomme standaard radio terug bouwen en neem een cheap TomTom. Voor de handsfree zijn er meer oplossingen zoals SuperTooth II Bluetooth Carkit - PDAshop.nl oid. Zit sinds feb aan mijn zonneklep en geen hond die dat ziet (had dat ding al langer) wordt er dus ook niet uitgehaald. BALEN MAN ! Sterkte grtz Frank Quote
Dutchdragon Geplaatst 25 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 25 Augustus, 2009 hoi ursin lekker begin van de dag, heb je gelijk de P in was het alarm wel afgegaan of is het standaard alarm gewoon van slechte kwaliteit sterkte verder en hoop dat het snel verholpen is gr hans 2601 Was een klasse 3 alarm met certificaat, maar ja ook de goede alarmen worden dus gekopieerd van signaal. Van alle 6 de auto's waar was ingebroken stond het alarm er gewoon weer op en de deur op slot. Had ik maar een cheap alarm, al die jaren dat dat op m'n uitgebouwde honda prelude zat met ook een zelfde soort navigatie heb ik nog nooit last gehad. Dus stuur allers naar de verzekering. Greetz, Ursin Quote
bigwade Geplaatst 26 Augustus, 2009 Geplaatst 26 Augustus, 2009 Hey Ursin, als er geen braakschade aan de buitenkant is kan de verzekering erg vervelend gaan doen. Er is nl. niet "ingebroken", ook al ben je je spullen kwijt........... waarvan akte. Waar ik me meer zorgen over zou maken is dat er dus tiepjes bij jou in de buurt rondhangen die alarmcodes scannen en ze kennelijk kunnen gebruiken. Da's lekker, maar niet heus. Wat scannen ze nog meer ? Zou de lokale bromsnor maar eens goed aan het werk zetten grtz Frank Quote
Dutchdragon Geplaatst 27 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 27 Augustus, 2009 Hey Ursin,als er geen braakschade aan de buitenkant is kan de verzekering erg vervelend gaan doen. Er is nl. niet "ingebroken", ook al ben je je spullen kwijt........... waarvan akte. Waar ik me meer zorgen over zou maken is dat er dus tiepjes bij jou in de buurt rondhangen die alarmcodes scannen en ze kennelijk kunnen gebruiken. Da's lekker, maar niet heus. Wat scannen ze nog meer ? Zou de lokale bromsnor maar eens goed aan het werk zetten grtz Frank Frank, Het schijnen groepen oostblok-figuren te zijn die 4 maanden lang door heel Nederland roven en dan weer terug gaan. De verzekering doet niet moeilijk, want ben all-risk met alle opties erop. En ze kunnen de Politie bellen voor verificatie, want toen het 11 uur 's ochtends aangifte ging doen was ik al de 6e die aangifte kwam doen van inbraak in de auto zonder braakschade, laat staan wat er nog meer die dag is gekomen. Ik had het ook aan de Kia dealer verteld en die zei: oh dat is algemeen bekend, we hebben nog een paar Kia's staan die precies hetzelfde hebben als jou. En bij de verzekering is het al in behandeling en mag de schade direct gerepareerd worden als het tot 1000 euro is, daarboven moet een expert gaan kijken naar m'n middenconsole en dashboard. We zien het allemaal wel. Greetz, Ursin Quote
bigwade Geplaatst 27 Augustus, 2009 Geplaatst 27 Augustus, 2009 Ursin, die schade gaat de 1000 eu wel te boven denk ik. Ik mag toch aannemen dat je ragscherpe foto's hebt en hier kunt posten "ter leering ende vermaek" (kon het even niet laten......) Kan Ome agent/Bromsnor ook uitleggen hoe dit in de praktijk werkt ? Jouw AB heeft een bereik van ca 30 meter. Als er 5 andere auto open zijn gemaakt moeten die allemaal in een straal van 30m van elkaar staan. Hoe werkt dat scannen dan ? Kan me toch niet voorstellen dat er een Dacia staat met 4 Roemenen erin met 1 nerd achter de laptop op de achterbank....... Dat zou moeten zijn opgevallen. Vreemd genoeg staat ook weer alles op slot/alarm.. Raar verhaal, maar goed om te weten. Als je meer info hebt w.b. werkwijze kan dat handig zijn voor andere lezers/EIGENAREN.. Sterkte Frank Quote
Relena Geplaatst 27 Augustus, 2009 Geplaatst 27 Augustus, 2009 Ongelofelijk ze kunnen het alarm gewoon aan en uit zetten. Weten de codex van het alarm. Betekend dat ze universeel werken. En je waarschijnlijk niet veel nodig hebt om ze te omzeilen. Hoeven alleen maar het type te herkennen en that is it. Hoedje af voor deze oostblok-figuren. Groetjes, Relena Quote
Dutchdragon Geplaatst 28 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 28 Augustus, 2009 Ik kijk er niet van op, als er ook al pinpassen geskimmed worden is dit een eitje. En deze gasten zijn echte nerds ja, snap niet dat ze met die kennis gaan werken ipv jatten. En ja ik heb haardscherpe foto's op posterformaat hahahaha, zal ze wel snel plaatsen. Groet, Ursin Quote
Dutchdragon Geplaatst 30 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 30 Augustus, 2009 Zoals belooft staan de foto's in het eerste bericht. 3 stuks. Quote
patten Geplaatst 31 Augustus, 2009 Geplaatst 31 Augustus, 2009 (aangepast) Ik ken het. Ik ben ook al eens slachtoffer geworden van een radio (en nog wat spullen van mindere waarde) diefstal. Ik hoop dat het apparaat snel stuk is gegaan.... Het erge is idd niet de diefstal, maar het gevoel dat een ander niet VAN JOUW SPULLEN af kan blijven!!!! Ik kon de dader(s) wel schieten op dat moment. Bij ons (in het oosten des landes, 3 km van de Duitse grens af) waren er toen ook de eerder genoemde "oostblokteams" actief. Die pakten elke paar avonden een ander dorpje er waren ook snel weer verdwenen. En nogmaals, het gevoel dat het nalaat is gewoon verschrikkelijk. Je voelt je aangetast tot in je innerste. Echt k$t gewoon. Dat moet (helaas) slijten. Ondanks dat de verzekering de schade had vergoed, dat gevoel is niet in geld uit te drukken! En wat AB scannen betreft, zo ken ik ook het verhaal (uit eerste hand) van iemand die naar Tsjechie op vakantie ging, zijn auto parkeert in een garage (Audi A6), gaat luchen, komt terug en.... auto weg..... Dat kunnen ze tegenwoordig goed... De sleutelencryptie zit best goed in elkaar, maar is alweer wat gedateerd. De computers worden steeds sneller, en het kraken van het algoritme kan bijna instant. Eng.... Nog enger: Het is ook goed mogelijk (al jaren) om de auto te scannen op electronica als laptop, gsm etc. Hier is voldoende apparatuur voor in de handel. De kraakjes tegenwoordig zijn veelal echt uitgekozen, en niet meer op de gok. @Dutchdragon: STERKTE! 31 Augustus, 2009 aangepast door patten Quote
Dutchdragon Geplaatst 7 September, 2009 Topic Starter Geplaatst 7 September, 2009 Ursin,die schade gaat de 1000 eu wel te boven denk ik. Ik mag toch aannemen dat je ragscherpe foto's hebt en hier kunt posten "ter leering ende vermaek" (kon het even niet laten......) Kan Ome agent/Bromsnor ook uitleggen hoe dit in de praktijk werkt ? Jouw AB heeft een bereik van ca 30 meter. Als er 5 andere auto open zijn gemaakt moeten die allemaal in een straal van 30m van elkaar staan. Hoe werkt dat scannen dan ? Kan me toch niet voorstellen dat er een Dacia staat met 4 Roemenen erin met 1 nerd achter de laptop op de achterbank....... Dat zou moeten zijn opgevallen. Vreemd genoeg staat ook weer alles op slot/alarm.. Raar verhaal, maar goed om te weten. Als je meer info hebt w.b. werkwijze kan dat handig zijn voor andere lezers/EIGENAREN.. Sterkte Frank Zoals je op de foto kan zien frank is het middenconsole kapot/beschadigd. Dit deel kost slechts 149 euro, vond ik zelf nog wel meevallen. Deze week krijg ik te horen wat het allemaal definitief gaat kosten, aangezien er een bedrijf dashboard herstelling gaat doen. De expert was al geweest afgelopen vrijdag en mocht ik die dag in een Kia Rio doorbrengen hahahaha. Wat zat dat laag zeg , de expert heeft even gekeken en uitslag was positief volgens de Kia dealer, hij deed niet moeilijk over de audio en camera want heb extra dekking daarop zitten. Dus afwachten totdat ie helemaal gemaakt gaat worden. Greetz, Ursin Quote
bigwade Geplaatst 7 September, 2009 Geplaatst 7 September, 2009 Hoi Ursin, Toen ik die foto's zag dacht ik meteen, dat valt misschien wel mee.... Ze hebben eigenlijk alleen dat paneeltje gemold maar alle stekkers zitten er nog aan. "Keurig losgehaald" Hebben ze ook nog netjes je auto op slot gezet, da's wel humor.. Tuurlijk, ga je heeelemaal over de rooie als je het ziet ) (incl. moordneigingen.........) Jammer dat het allemaal zo lang duurt. Da's allemaal gezeur waar je niet op zit te wachten. Voor het positieve gevoel: Wat komt er nu voor fraais in ? al lekker wezen shoppen ? Doe maar iets met een los frontje grtz Frank Quote
Dutchdragon Geplaatst 8 September, 2009 Topic Starter Geplaatst 8 September, 2009 Hoi Ursin,Toen ik die foto's zag dacht ik meteen, dat valt misschien wel mee.... Ze hebben eigenlijk alleen dat paneeltje gemold maar alle stekkers zitten er nog aan. "Keurig losgehaald" Hebben ze ook nog netjes je auto op slot gezet, da's wel humor.. Tuurlijk, ga je heeelemaal over de rooie als je het ziet ) (incl. moordneigingen.........) Jammer dat het allemaal zo lang duurt. Da's allemaal gezeur waar je niet op zit te wachten. Voor het positieve gevoel: Wat komt er nu voor fraais in ? al lekker wezen shoppen ? Doe maar iets met een los frontje grtz Frank Ja ze hebben het netjes eruit gesloopt hahaha, kan er nu wel om lachen, maar op het moment zelf, ja had ik moordneigingen. Had ik het maar gehoord dan had ik m'n amerikaanse stafford terrier naar binnen gegooid en kijken of ze dan nog willen rommelen aan de auto. Ze hebben alleen een schoevendraaier tussen de rechterkant van het middenconsole en dashboard geduwd en daar zitten ook de beschadigingen die hersteld zullen moeten worden. Ik ben al aardig wezen kijken voor nieuw spul, maar weet nog niet wat het gaat worden. Greetz, Ursin Quote
bigwade Geplaatst 8 September, 2009 Geplaatst 8 September, 2009 Heb even gegoogeld op "amerikaanse stafford terrier", ben niet zo thuis in de hondenwereld... Goh, dat had een leuk YouTube filmpje kunnen worden, toch ? Is die schat ook zo leuk voor kinderen ? of is dat riskant.... Doettie anders nooit.......dat idee. grtz Frank Quote
Giovanny Geplaatst 9 September, 2009 Geplaatst 9 September, 2009 Nou tegenwoordig bedenk je je 3 x voordat je een navigatie systeem laat inbouwen. De Pioneer BT900 en Bt700 zijn gewoon erg gewild, in mijn persoonlijke omgeving ben ik al minsten 3 personen tegen gekomen die hemm hadden geinstalleerd en waarvan hij binnen 1 jaar eruit is gejat. Persoonlijk zit ik zelf aan de JVC NX7000 of de NT1 te denken die een verwijderbare screen heeft. Iemand hiermee ervaring?? Quote
bigwade Geplaatst 9 Oktober, 2009 Geplaatst 9 Oktober, 2009 Hey Ursin, Boel is nu gerepareerd + nieuwe audio set ? Wat hebben ze nou gedaan ? Hele nieuwe dash ? Heb zitten kijken welke delen los kunnen maar om die zijkantjes netjes te krijgen moet de hele troep er uit dacht ik, of viel het mee ? Beurtje 15.000 inmiddels meteen meegenomen neem ik aan. Kosten, bijzonderheden ? grtz Frank Quote
Dutchdragon Geplaatst 10 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 10 Oktober, 2009 De nieuwe navi is onderweg, die hoop ik van de week binnen te krijgen. Dashboard is hersteld, van de week als de navi binnen is gaat de auto weer naar de dealer toe en gaat het nieuwe middenconsole erin en dan is tie weer helemaal klaar. Ik heb tevens gelijk de 15.000 beurt laten doen ja, was iets van 249 euro kwijt voor de beurt. Heb gelijk het interieur filter laten vervangen, velgen laten wisselen en de originele velgener weer op + balanceren en uitlijnen. Verdere bijzondereden waren er niet. Alleen heeft de dashboard hersteller gestoten tegen het dakpaneel met z'n smeer-overall. Dus moeten ze dat nog ff cleanen. Groet, Ursin Quote
Giovanny Geplaatst 3 November, 2009 Geplaatst 3 November, 2009 Tja als je dit soort verhalen leest wordt je gewoon niet vrolijk van. Gisteren nog uitgebreid in het nieuws geweest dat inbouw navigatie systemen een geliefd product zijn. Wie o wie heeft tips voor het voorkomen van diefstal? Misschien is er al iemand die iets bedacht heeft om hem volledig af te schermen zodat deze niet zichtbaar is voor voorbijgangers? Quote
Rick Horst Geplaatst 3 November, 2009 Geplaatst 3 November, 2009 gewoon een huis met garage en dan de auto binnen zetten. gaat de komende tijd ook nog een ruiten krabben schelen en de temp. in de auto is wat hoger Quote
phoenix_jeroen Geplaatst 3 November, 2009 Geplaatst 3 November, 2009 Jeetje, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van, je hebt er zoveel rompslomp van. En zeker het idee dat er iemand bij jou in de auto is geweest. Ik hoop dat het allemaal snel weer word opgeknapt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.