Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben  nieuw op dit forum en zal wat gegevens over mijn autoverleden- en heden met u delen. De eerste nieuwe auto was een Renault Scenic, een comfortabel rijdende auto maar toen het tijd werd voor een opvolger bleek het nieuwe model toch niet meer zo comfortabel als de oude. Toen overgestapt op een Hyundai Ix 35 waarmee ik vanwege mijn werk veel fijne kilometers heb gereden. Helaas werd ik bij een kop-staart botsing in een file fors van achteren aangereden door iemand die even niet had opgelet en kreeg na de totall los verklaring alleen de dagwaarde vergoed.

Een nieuwe Hyundai (inmiddels omgedoopt tot Tucson) zat er niet in vanwege het forse prijskaartje. Daarna een Nissan Qashqai gekocht waarmee ik ook weer veel prettige kilometers heb afgelegd met een gemiddeld verbruik van 1 liter op 16 km. Doordat ik stopte met werken maakte ik niet zoveel lange ritten meer, het werden merendeels stadsritjes voor boodschappen en verjaardagsuitjes. Daardoor ging het verbruik meteen fors omhoog met een gemiddeld verbruik van 1 op 10.

Daarop heb ik het besluit genomen om deze auto in te ruilen voor een hybride. Ik heb proefgereden  in een Hyundai Kona Hybrid en de Kia Niro Hybrid en qua comfort en verbruik vond ik beide auto's elkaar niet veel ontlopen. Uiteindelijk heb ik voor de Kia Niro gekozen vanwege de ruimte binnen, een iets grotere kofferbak en daarbij eveneens een leuke inruilprijs voor de Nissan.

In een ander topic zal ik mijn ervaringen met de Kia Niro Hybrid tot op heden delen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...