Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Allemaal.

Ik post een berichtje om een familielid te helpen.Zij is in het bezit van een Kia Picanto 2012.

Sins een paar weken werkt de centrale portier vergrendeling niet meer . De vergrendeling gaat wel open met de AB maar niet meer dicht. AB Batterijen zijn vervangen van beide modules. Als je de centrale knop van de bestuurderszijde indrukt gaan de deuren ook niet dicht. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen. Het is ineens opgetreden.

Alvast bedankt voor de hulp

Gr Rob

Geplaatst

Bekijjk de bedrading tussen de deur en de A-stijl eens kritisch, zo te lezen komt het 'open' signaal wel, maar het 'sluit' signaal niet aan bij de unit.

Vaak zit er een draadbreukje in de rubber(?) tule tussen deur en stijl.

Geplaatst

Als bij gebruik van de remote de richtingaanwijzers wel knipperen is met de remotes niets mis. Dan is de eerste verdachte de bedrading en/of het relais in de CV-unit.
Hoor je in de auto wel wat klikken als je de knop of remote gebruikt?

Geplaatst

Hoi

Vandaag even gekeken.

Als de deuren dicht zijn en je gebruikt remote gaan de deuren open en knipperen de lichten. Dit werkt dus prima 

Als de deuren open zijn en je gebruikt de remote, hoor je de deuren klikken. Knipperlichten doen het niet

Als de deuren dicht zijn en je gebruikt remote hoor je geen geklik, wel heel zachtjes een tikje in het zekeringskastje.

Ook de knop binnen in, werkt niet. Ook hier als de deuren weer open zijn . Dan hoor je hem wel klikken in de deuren.

Geplaatst

Deuren gesloten en dan op slot met remote geeft dan wel knippers?

Dan lijkt het erop dat alle modules hun werk doen, maar dat het relais voor sluiten versleten is. Als het de bedrading was zou m.i. van slot ook niet werken, bij een sensor/schakelaar probleem zou ik verwachten dat 1 deur lastig doet met 1 functie.

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

Hoi 

Late reactie hier, geen tijd gehad om te kijken.

Probleem is nog niet opgelost, waar vind ik dat relais. Op internet een video gezogd om te kijken waar het zit. kan helaas niks vinden. Is dat moeilijk om even te te testen ?

aangepast door Halfhuman
Geplaatst

Ik weet helaas niet waar je die kunt vinden. Ik verwacht ook niet dat je ze "los" kunt vinden, ze maken waarschijnlijk deel uit van de CV-unit. Als ik moet gokken denk ik dat de module ergens bij/achter de zekeringkast zit.

Geplaatst

Module zelf was niet moeilijk te vinden op internet

Maar een voorbeeld waar deze vervangen moet worden is wat lastiger, uiteindelijk zal het wel heel simpel zijn waar dat ding verstopt zit 

• 1 maand later...
  • 2 jaar later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

hier het zelfde probleem deuren doen wat ze willen. Sluiten soms wel dan weer niet

dit is de oplossing. Complete zekering kast vervangen hier zit een relais in voor de deuren.

makkelijk zelf te doen kosten rond de 75€

hier een filmpje hoe ze het doen. 

ik hoor het wel 

Mvg 

• 2 maanden later...
Geplaatst
Op 29-1-2025 om 11:54, zei Barry2025:

Hallo allemaal,

hier het zelfde probleem deuren doen wat ze willen. Sluiten soms wel dan weer niet

dit is de oplossing. Complete zekering kast vervangen hier zit een relais in voor de deuren.

makkelijk zelf te doen kosten rond de 75€

hier een filmpje hoe ze het doen. 

ik hoor het wel 

Mvg 

Hallo, ik heb nu exact hetzelfde probleem heb je gewoon een nieuwe zekeringskast besteld met alle nieuw zekering en daarna deed hij het weer?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...