TylerV Posted February 25, 2022 Posted February 25, 2022 Hallo allen, Ik heb de krukaskeerring en een koppeling vervangen van een picanto 1 SA ('06 BJ). Nadat dit was gelukt kwam er een volgend probleem. Als ik hard rem en naar rechts stuur valt of de motor uit of de abs gaat in werking op de linker voor rem. Heeft iemand hier ervaring mee en/of een eventuele oplossing? MVG Tyler Quote
SmurfenB Posted February 25, 2022 Posted February 25, 2022 Was de abs ring erg verroest? Of mogelijk beschadigd geraakt? Een abs of druksensor kan beschadigd of verkeerd terug geplaatst zijn? De Abs sensor is gevoelig TOV de afstand tot de abs ring. Indien de montage plek niet netjes schoon is door bijvoorbeeld roest, kan de sensor verder vanaf de abs ring staan en een verder waarde doorgeven. Ik weet niet welke input het abs systeem gebruikt allemaal gebruikt in dit geval. Maar als het goed is is het een los systeem met eigen ecu (als je geen ESP hebt). Ik ga ervan uit dat een sensor een verkeerde waarde afgeeft op een bepaald moment, waardoor het systeem ingrijpt. Welke, geen idee Quote
Ledie416 Posted February 25, 2022 Posted February 25, 2022 1 uur geleden, zei Bart Burger: Was de abs ring erg verroest? Of mogelijk beschadigd geraakt? Een abs of druksensor kan beschadigd of verkeerd terug geplaatst zijn? De Abs sensor is gevoelig TOV de afstand tot de abs ring. Indien de montage plek niet netjes schoon is door bijvoorbeeld roest, kan de sensor verder vanaf de abs ring staan en een verder waarde doorgeven. Ik weet niet welke input het abs systeem gebruikt allemaal gebruikt in dit geval. Maar als het goed is is het een los systeem met eigen ecu (als je geen ESP hebt). Ik ga ervan uit dat een sensor een verkeerde waarde afgeeft op een bepaald moment, waardoor het systeem ingrijpt. Welke, geen idee Ook ik zou naar de abs ring kijken voor schade en de sensor schoonmaken, beide moeten schoon zijn en de juiste afstand hebben, de sensor aan de andere kant voor omruilen is ook een optie om te zien hoe de auto zich dan gedraagt, kijk goed naar de ring er kan n breuk inzitten, komt vaker voor. Groet Quote
Recommended Posts