Derksen Posted May 9, 2022 Posted May 9, 2022 Onlangs kwam ik na een rit van ca. 60km thuis. Toen ik parkeerde thuis, hoorde ik een raar geluid onder de motorkap. Bijgaand een filmpje. Gaat niet om het beeld maar om het geluid. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Klinkt als een kerk orgel. Weet niet of het ernstig is. Ik denk eigenlijk aan een pomp of ventilator. Maar dan nog een raar geluid. Is maar 1 keer gebeurd. Ik hou het in de gaten, anders ga ik naar de dealer. IMG_2308.MOV Quote
Murcielaygo Posted May 9, 2022 Posted May 9, 2022 Is dat niet het geluid van het VESS?Virtual Engine Sound System... Quote
gjcvro Posted May 9, 2022 Posted May 9, 2022 Bijzonder dat dit pas 1 keer gebeurd is, dit is inderdaad VESS, en dit geluid zou de auto altijd moeten maken onder de 30 km/h. Kan alleen zijn dat het bij de hybride iets minder vaak aangezet wordt. Ben benieuwd of de dealer zijn gezicht in de plooi kan houden als je met dit bij hem aankomt als storing. Hoelang heb je de auto al? Quote
Derksen Posted May 9, 2022 Author Posted May 9, 2022 1 uur geleden, zei gjcvro: Bijzonder dat dit pas 1 keer gebeurd is, dit is inderdaad VESS, en dit geluid zou de auto altijd moeten maken onder de 30 km/h. Kan alleen zijn dat het bij de hybride iets minder vaak aangezet wordt. Ben benieuwd of de dealer zijn gezicht in de plooi kan houden als je met dit bij hem aankomt als storing. Hoelang heb je de auto al? VESS? Geluidje? Klinkt als of je zegt een 'liedje dat ik uit kan zetten? Ik rijd sinds Nov vorig jaar een Hybride. Dus geen E-niro. En de auto stond stil toen ik dit geluid hoorde. Quote
Derksen Posted May 10, 2022 Author Posted May 10, 2022 20 uur geleden, zei gjcvro: De rest google je zelf maar Bedankt voor je reactie, maar..... Ik had nav de voorgaande opmerkingen al wat gegoogled. En bovendien... Ik rijd, sinds Nov vorig jaar, in een Hybride. Dus geen E-niro !!! En heb ook geen VESS knop. En de auto stond stil met het contact aan toen ik dit geluid hoorde. Nooit meer daarvoor en nooit meer daarna (tot nu) gehoord. Raadsel. Quote
Murcielaygo Posted May 10, 2022 Posted May 10, 2022 Naar mijn weten moeten ALLE voertuigen die op een electromotor kunnen rijden sinds 2020 voorzien zijn van VESS.Ik denk dat sindsdien het uitschakelen ook niet meer mag, maar het zou ook kunnen dat ze enkel de knop hebben weggehaald, maar dat de bedrading er wel zit.Wat ik niet verwacht had is dat er ook bij stilstand geluid klinkt... Quote
gjcvro Posted May 10, 2022 Posted May 10, 2022 Correct, geluid is verplicht en maakt hij altijd. Bijzonder is wel dat de auto stil stond, in p stand zou het uit moeten gaan. En e niro of hybide of plugin maakt voor het geluid niet uit volgens mij. 1 Quote
Derksen Posted May 10, 2022 Author Posted May 10, 2022 8 minuten geleden, zei gjcvro: Correct, geluid is verplicht en maakt hij altijd. Bijzonder is wel dat de auto stil stond, in p stand zou het uit moeten gaan. En e niro of hybide of plugin maakt voor het geluid niet uit volgens mij. Bedankt. Ik ga het komende week wel eens aan m'n dealer vragen. Quote
Recommended Posts