Jump to content

Peterrrrr

Recommended Posts

Hallo, zal me even netjes voorstellen ;)

Ben Peter, 32 jaar, kom uit Breda en rij sinds een week in het nieuwe model Cee'd SW 1.6 First Edition maar twijfel nog of ik deze ga rijden of een Pro Cee'd fifteen. Ik werk namelijk bij de nieuwe KIA dealer in Breda waar ik verantwoordelijk voor KIA ben.

Ik ben ook behoorlijk enthousiast over KIA anders had ik me hier niet aangemeld natuurlijk ;)

Hobby's: NAC Breda, Rallysport en auto's uiteraard !

Heb je vragen laat maar weten

Gr. Peter

Hallo Peter,

thwelcomesmiley.jpg

Het is zeker handig als we af en toe gebruik mogen maken van jouw kennis over allerhande zaken van KIA, ook al werk je er (nog) niet zolang. Alles heeft natuurlijk een bepaalde nieuwswaarde;-)

Laat ik gelijk maar met de deur in huis vallen......

Ik ben zeer ge

Edited by Smart

Hallo Peter,

thwelcomesmiley.jpg

Het is zeker handig als we af en toe gebruik mogen maken van jouw kennis over allerhande zaken van KIA, ook al werk je er (nog) niet zolang. Alles heeft natuurlijk een bepaalde nieuwswaarde;-)

Laat ik gelijk maar met de deur in huis vallen......

Ik ben zeer ge

Hallo Peterrrr,

In backorder betekent dus dat je weet welke uitvoeringen er komen, of bepaalt de fabrikant/importeur dat? En prijzen, wordt daar al over gesproken of is dat op dit moment aan de importeur voorbehouden?

Ach, nog zoveel vragen te stellen..........!:cry:

Edited by Smart

Hallo Peterrrr,

Ik begrijp het.

Ik heb jullie site trouwens even bekeken. De site van de Kia dealer is blijkbaar zo universeel, dat Kia NL daar een flinke vinger in de pap heeft. Overal dezelfde informatie wordt m.i. een beetje vervelend. Er is blijkbaar geen 'coleure locale' meer mogelijk. De plaatselijke dealer moet toch op zijn minst een beetje onderscheidend kunnen zijn.

Wat mij opvalt is dat ik meer informatie van internet haal, zoals alle specs van de Venga, terwijl Kia NL alleen een paar kwezelige fotootjes laat zien. Alles is al bekend, zelfs de uitrustingsniveau's. Alleen nog niet per land uitgekristalliseert, maar toch. Er zijn al honderden foto's van het in- en exterieur.

Zie het niet als een persoonlijke aanval, ik weet dat jij dat niet kunt veranderen, maar de huidige informatie is voor mij te karig. Aan de andere kant moet de auto nog gepresenteerd worden in NL, en dan begint de media-machine pas echt goed op gang te komen. Conclusie: internet is een machtig medium geworden, waar niets geheim kan blijven. Er is altijd wel iemand die meer weet dan een ander. Dat zal altijd wel zo blijven.

And for now something completely different........Peterrrr hoe bevalt het als verkoper bij een Kia-dealer? Volgens mij, als de importeur de zaken weer op orde heeft, gaat het met Kia wel goed komen tijdens en n

Ben het ergens wel met je eens over de site van de kia Dealers. Daar hebben wij idd geen inbreng in ! Vind de uniformiteit wel netjes maar meer info mag altijd. Ik ben NISSAN gewend en dan is KIA gewoon een verademing, meen ik serieus. Bij KIA is alles veel beter georganiseerd heb ik het idee. De uitrustingsniveau's van de Venga zijn voor Nederland ook wel bekend hoor, de uiteindelijke prijs nog niet maar dat zal niet meer lang op zich wachten.

En om op je laatste vraag terug te komen, wat ik eerder al zei hebben we bij ons al heel lang NISSAN en was ik ook redelijk NISSAN Minded (m'n vrouw rijdt een micra uiteraard ;) ) maar sinds ik weet dat we KIA zouden krijgen ben ik me er erg in gaan verdiepen. KIA valt onder mijn verantwoordelijkheid dus het is veel meer dan alleen auto's verkopen. Ik bestel ze ook, bespreek acties met KIA Nederland enz enz. Dus wat dat betreft erg leuk, zeker als je bekijkt dat we het van niks op moeten bouwen tot iets heel moois en je ziet dan dat je aardig wat KIA's verkoopt (vandaag 3 stuks !!!), dan geeft je dat een goed gevoel.

Ik wil zelf ook niet zo'n standaard verkoper zijn die elk jaar bij een ander merk zit, ik heb een leuke baas. Mag zelf bepalen hoe ik het doe, welke auto ik rij enz enz. Tevens ben ik ondertussen zo enthousiast over KIA dat de verkopen vanzelf wel komen. De importeur is daar ook goed mee bezig !

Over de crisis kan ik kort zijn, daar merken wij vrij weinig van. Verkopen zelfs meer dan vorig jaar !!! Blijf erbij, geef je de klant goede service dan blijven ze wel komen.

Ik geloof er heilig in dat als je achter een product staat en dit enthousiast kunt overbrengen aan de klant, de verkopen er ook wel naar zullen zijn.

Ik neem mijn petje ervoor af zoals Hyundai en Kia zich de afgelopen jaren hebben ontwikkeld tot een serieuze concurrent voor de gevestige orde van automerken die in NL zijn vertegenwoordigd. Het is ook niet niks om Ford van zijn wereldwijde 5e positie te stoten, laten we wel wezen.

Ik heb serieus met veel plezier in mijn Hyundai Tucson gereden. De ontwikkelingen hierin gaan ook snel, kijk maar naar de Hyundai iX35, de opvolger van de Tucson. Geen evolutie, zoals bij sommige merken, maar revolutie, en wel met rasse schreden. Kleinduimpje uit Azi

Peterrrrrrrrrr

Ik vind het werkelijk prettig dat je hier als sales in dit forum zit, PRIMA!

Mooie info voor allen !

Ben alleen heel erg benieuwd hoe lang het duurt eer je teruggefloten wordt door HQ ivm marketing&communicatie policy....

@ Smart: Ik werk in een doodnormaal bedrijf waar je ook niet uit de pas moet lopen. Arrogantie is nergens goed voor en als je mensen behandeld zoals je zelf behandeld wil worden doe je het altijd goed denk ik ;)

@ Bigwade: Ervaring mee ? Volgens mij is het niet zo'n probleem toch ? Als het wel zo is weten ze me te vinden maar heb niet het idee dat KIA zo flauw is ! ;)

Heb trouwens op Qashqai Passion (zat ik op toen de Qashqai net uit was) wel eens commentaar gehad van de importeur maar goed, dat is priv

Edited by Peterrrrr

@ Bigwade: Ervaring mee ? Volgens mij is het niet zo'n probleem toch ? Als het wel zo is weten ze me te vinden maar heb niet het idee dat KIA zo flauw is ! ;)

Nee, geen ervaring mee, maar je bent wel de eerste en voor het forum, wat mij betreft, een hele welkome aanvulling.

Collega's van je durven of mogen kennelijk niet terwijl een forum als dit een prima stek is om idee

Welkom Peter5R

Wat mij opvalt is dat ik meer informatie van internet haal, zoals alle specs van de Venga, terwijl Kia NL alleen een paar kwezelige fotootjes laat zien. Alles is al bekend, zelfs de uitrustingsniveau's. Alleen nog niet per land uitgekristalliseert, maar toch. Er zijn al honderden foto's van het in- en exterieur.
Op kia.be hebben ze (tot hiertoe) zelfs nog geen melding gedaan over de Venga, of facelift cee'd. Edited by Flatron7000

Hallo Flatron7000,

Ik vind het op z'n minst vreemd dat een importeur zo'n belangrijke auto als de Venga, in deze tijd, niet beter voor het voetlicht brengt. Mensen toch, de auto is in Frankfurt aan het grote publiek getoond, iedere bezoeker heeft eraan kunnen ruiken, proeven, voelen en proberen, maar nog steeds karig nieuws brengen is niet meer van deze tijd. Kom op zeg, vooruit met de geit.

Zelfs Toyota komt maanden voor de offici

• 1 month later...

Zo, vandaag maar eens laten zien waarom ik op dit forum zit.

Ik heb de Nissan Micra van mij vrouw geruild voor een hele mooie, nette Picanto 1.0 Dlight van 2007 met 24.186km's ! Morgen gaat de ruil plaatsvinden dus zal ik ff wat fotokes plaatsen !

dat is een hele leuke auto. airco, spoiler, sideskirts, mistlampen, stuurbekrachtiging en nog meer. heel veel plezier ermee.

Ja, dat ziet er inderdaad smakelijk uit die Picanto, maar mijn vrouw rijdt de Mbition uitvoering 2007 en heeft dezelfde opties. Een leuke en heerlijk rijdend autootje. Ik mag er af en toe, bij hoge uitzondering, gebruik van maken:shock: