Guest Peter Boermans Posted May 23, 2022 Posted May 23, 2022 (edited) Door verandering van baan zal ik helaas eind juni afscheid moeten nemen van mijn E-Niro 2020 - inmiddels 77.000 op de teller en kan zeggen dat ik ontzettend genoten heb van alle kilometers wat ik met deze auto mocht rijden. Voor eind juni heb ik nog een tripje Zweden op de agenda staan, wil gebruik gaan maken van ABRP (dongle zit alle vele maanden in de auto ) en ik zie met voorbereiden dat ik enkele punten uiteraard moet gaan laden. Concrete vraag: Welke laadpas raden jullie aan? Heb een Shell recharge tag; kan ik deze gebruiken (nog niet eerder gebruikt gezien ik de tag van de leasemaatschappij normaal gebruik) of zijn er andere die jullie aanbevelen om deze trip comfortabel maar ook enigsinds zonder al te hoge kosten te laten verlopen? Mag wat mij betreft ook wel een app oid die ik vooraf koppel aan creditkaart iod. Bedankt voor jullie reacties alvast! Peter Edited May 23, 2022 by Peter Boermans Quote
Adrie Koorn Posted May 23, 2022 Posted May 23, 2022 Ik ga over 2 weken naar Frankrijk en ga daar zoveel mogelijk mijn Ionity app gebruiken. Gekoppeld aan mijn creditcard. Ik zie in de app van hun meerdere snellaadstations in Zweden. Dus zeker een aanraden om gebruiksklaar te hebben. Daarnaast heb ik ook Shell en de kiapas. Plus de KiWhi pas speciaal voor frankrijk. En natuurlijk Fastned via de creditcard. ( beter te veel bij je dan te kort) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Guest Peter Boermans Posted May 23, 2022 Posted May 23, 2022 thnx Ionity app ben ik nog niet mee bekend, zal deze installeren en koppelen aan de creditkaart Quote
Hippe lip Posted May 24, 2022 Posted May 24, 2022 Op 23-5-2022 om 10:56, zei Peter Boermans: Door verandering van baan zal ik helaas eind juni afscheid moeten nemen van mijn E-Niro 2020 - inmiddels 77.000 op de teller en kan zeggen dat ik ontzettend genoten heb van alle kilometers wat ik met deze auto mocht rijden. Oef, dat is jammer voor je! Hoop dat je volgende baan weer een EV in het vooruitzicht stelt? Op 23-5-2022 om 10:56, zei Peter Boermans: Voor eind juni heb ik nog een tripje Zweden op de agenda staan, wil gebruik gaan maken van ABRP (dongle zit alle vele maanden in de auto ) en ik zie met voorbereiden dat ik enkele punten uiteraard moet gaan laden. Ik ben afgelopen september naar Zweden geweest en voor de eerste reisdag heb ik de stops ook uitgezocht. Ik wilde ook met ABRP gaan rijden. Maar al heel snel kwam ik er achter dat je op een trip die kant op helemaal niet moeilijk hoeft te doen. Nu weet ik niet hoe jij/jullie rijden, maar wij houden elke anderhalf, hooguit twee uur een pauze van ongeveer een kwartiertje. Even de benen strekken. Werkelijk ELKE stopplek langs de snelweg vonden we (soms ergens in een hoekje) een laadpaal. Hang daar je auto even aan als je een stukkie gaat lopen. Dan is die na je wandeling(etje) misschien niet helemaal tot 80% geladen, maar op die manier krijg je je accu in een dag rijden niet leeg. Het scheelt een hoop gepuzzel en laadstress en het rijdt erg ontspannen. Heen gingen we via Denemarken en de mooie tunnelbrug-weg, terug met de boot van Zuid-Zweden rechtstreeks naar Dld overgestoken. Overal zijn er voldoende laadpalen. Fijne reis gewenst en veel plezier daar! P.S. Ik heb mijn ‘gewone’ laadpassen van NL gebruikt (Maingau, Ionity, Plugsurfing, Shell, ANWB). Geen exoten nodig gehad, hoewel ik voor die trip wel een pas van MER Sverige besteld had. Achteraf bezien onnodig dus. 1 Quote
Petwr Posted May 24, 2022 Posted May 24, 2022 17 minuten geleden, zei Hippe lip: Oef, dat is jammer voor je! Hoop dat je volgende baan weer een EV in het vooruitzicht stelt? Was een van de vereisten om over te stappen maar wat het gaat worden moet ik nog even afwachten iig bedankt voor je advies - ga dit weekendje alleen op pad maar inderdaad de bedoeling om rustig aan te doen… dus ik neem je tips ter harte 1 Quote
Recommended Posts