Smart Geplaatst 8 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 8 November, 2009 Nou Flatron7000, jij hebt het stokje aardig overgenomen wat betreft de foto's over de Venga. Ik zie steeds meer leuke kanten van de Venga overigens. Bedankt voor het plaatsen van de foto's. BTW! Heb jij toevallig ook een link naar die foto's? Quote
Flatron7000 Geplaatst 8 November, 2009 Geplaatst 8 November, 2009 (aangepast) Voila! Photo from Getty Images - Detroit Auto Show Previews Newest Car Models News, photos, topics, and quotes Deze is wel cool: 8 November, 2009 aangepast door Flatron7000 Quote
Smart Geplaatst 9 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 9 November, 2009 Ik zie dat er wat ruimte zit achter elke koplamp voor een paar mooie ballasten i.v.m. inbouw van de xenonverlichting. Quote
Flatron7000 Geplaatst 10 November, 2009 Geplaatst 10 November, 2009 Van Kia Buzz: Dear Kia friends, Venga production have just started beginning of this month. Dealer deliveries and prices depends on each market. Netherland will be one of the first so all details will be known by mid December. Portugal will have to wait for the beginning of 2010. Kind regards David Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 10 November, 2009 Geplaatst 10 November, 2009 Hallo Flatron 7000, Had je in de gaten dat meneer David Labrosse mijn vragen op het Buzz-blog over de Venga automaat zorgvuldig heeft omzeild? Of heeft 'vergeten' te beantwoorden? Kennelijk wil men bij Kia bevestigen noch ontkennen dat er mogelijk in 2011 een dual-clutch-uitvoering op de markt komt. En wil men ook liever niet discussi Quote
Smart Geplaatst 10 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 10 November, 2009 (aangepast) @GreyGriffin dat zou van Kia ook getuigen dat zij moeten gaan toegeven dat hun produkt (4-traps automaat) inferieur of verouderd is. Dat is geen goede marktstrategie. En met de dual-clutch automaat (soort DSG) willen zij graag straks met een nieuwtje komen, zodat de verkoopaantallen weer een boost krijgen. Alles heeft te maken met het vermarkten van het merk KIA. Negativiteit hoort, wat betreft hun produkten, daar niet in thuis. Kan mij daar ook wel iets van voorstellen. 10 November, 2009 aangepast door Smart Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 10 November, 2009 Geplaatst 10 November, 2009 Hallo Smart, Maar het ware toch veel beter geweest om bij de introductie van een nieuw model ook meteen een fijne, moderne DSG-achtige bak aan de mensheid te tonen? Nu is gekozen voor een in mijn ogen wat lakse redeneertrant: "Automaat? 11 procent van de markt. Geven we eerst nog maar even een wat verouderde bak, zien we na een jaar wel verder". Misschien is het verkooptechnisch gezien wel o.k., maar ik had van Kia een iets progressievere houding verwacht. Groet van GreyGriffin Quote
Venga1 Geplaatst 10 November, 2009 Geplaatst 10 November, 2009 ik kreeg te horen dat de Venga een introductie korting van 900 euro heeft. Zou dit een echte korting zijn, of zou het te maken hebben met de veranderingen wat betreft de Co2 waarde/ wegenbelasting. Quote
Smart Geplaatst 10 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 10 November, 2009 @ GreyGriffin Oh, maar ik ben het volkomen met je eens dat Kia beter meteen bij de introductie een DSG-achtige automaat zou moeten introduceren. In dit geval is het gewoon een terechte opmerking, omdat je je met zo'n automaat kunt onderscheiden van heel veel autofabrikanten. Zeker ook omdat Kia nog niet de verfijnde downsize-motoren in haar programma heeft zoals VW en Fiat wel hebben. Goede goedkope auto's scoren, maar als deze zijn uitgerust met die zuinige downsize-motoren i.c.m. de dual-clutch automaat, spreek je echt van een revolutie i.p.v. een evolutie. Dan zullen alle ogen zeker op Kia ( Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 10 November, 2009 Geplaatst 10 November, 2009 Hey Smart, Overigens wil ik bepaald niet beweren dat er met de 4-speed-automatic niet te leven valt. Hij zat ook in mijn Cee'd en schakelde als een warm mes door de boter. Maar zoals je zelf al aanstipte, de milieukant van de zaak wordt steeds belangrijker en ik vond het dus een beetje een afknapper dat Kia bij de introductie van de Venga die kaart niet direct volledig wenst uit te spelen. Ook op het gebied van de downsize-motoren beweegt er bij de Koreanen nog niet erg veel. Al dat moderne spul schijnt inmiddels, als ik de verschillende Kia-sites mag geloven, wel te zijn ontwikkeld. Maar wanneer wordt het in de auto's geschroefd? Het verdienmodel schrijft kennelijk enige vertragende tactieken voor... Groet van GreyGriffin Quote
Flatron7000 Geplaatst 10 November, 2009 Geplaatst 10 November, 2009 (aangepast) Tussen de versnellingsbak kwestie door nog enkele foto's. Allemaal op weg naar Nederland! 10 November, 2009 aangepast door Flatron7000 Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 10 November, 2009 Geplaatst 10 November, 2009 Hallo Flatron7000, Jij bent aardig op weg je te bekwamen in het tonen van Venga-foto's die ik nog niet eerder had gezien. De bovenste plaat van je jongste trio vind ik erg leuk, omdat daar naast elkaar twee carrosserie Quote
Flatron7000 Geplaatst 10 November, 2009 Geplaatst 10 November, 2009 Een rode zou ik persoonlijk ook niet kopen. Maar er zijn mensen die dat (uiteraard) wel doen. En die verscheidenheid is juist zo leuk! link foto's: Nov Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 10 November, 2009 Geplaatst 10 November, 2009 Dank je voor de link. Heb net even zitten kijken bij het produceren van de Venga's. Aardige fotoreportage! GreyGriffin Quote
Venga1 Geplaatst 10 November, 2009 Geplaatst 10 November, 2009 (aangepast) Ik heb vandaag om een offerte gevraagd hierbij de prijzen Alleen de cilinder inhoud is een foutje denk ik. Kia Venga 1.4 CVVT X-tra Catalogusprijs: € 15.795,00 Carrosserievorm: Crossover Cilinderinhoud: 1.591 cc Leeggewicht: 1.145 kg Deuren: 5 Kleur & interieur 525,00 Extra's 355,00 Vaste kosten overheid 61,00 Overig 490,00 Subtotaal: € 17.226,00 Behoorlijk concurerent denk ik zo 10 November, 2009 aangepast door Venga1 Quote
Smart Geplaatst 11 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 11 November, 2009 (aangepast) Hello TrosleyBoy, My English is not so good as well. Welcome to our Kia forum. Yes, we do have a lot of pictures of the Venga posted here. It is a sport, you know......hahahaha! The prices you are noticed to are not official prices and they all announced in this topic. For example (prices 2010): 1.4 Basic (!) € 15.895,00 (you buy in 2009, € 900,00 less). 1.4 X-executive € 18.295,00 1.6 X-tra € 17.295,00 1.6 X-executive € 19.795,00 What I now is that the X-executive comes standard with the electric panoramicroof, 16 inch Rims (5-spoke), electric windows (all four windows), etc. Full map touchscreen Nav. and rear parking sensors are extra. Further options: keyless entry (X-executive?), foldable key, rear camera in the inside-mirror, etc. What I heart is that in 2011 comes a dual-clutch automatic gearbox, like the DSG by Volkswagen. Probably downsize engines in 2011? I don't know! I'm also very interested in this car. Good luck with your choice;) 11 November, 2009 aangepast door Smart Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 11 November, 2009 Geplaatst 11 November, 2009 Hello Trosleyboy, Welcome to the Dutch Kiaclubsite. My guess is, that your ideal Venga will cost you roughly 24.000 euros here in the Netherlands: 1.6 X-ecutive: 19.795,- Automatic: 2.200,- Sat nav: 1.200,- Parking sensors: 500,- Do remember that cars are very heavily taxed in the low lands! Please let us know what the actual price will turn out to be in your country and whether the Venga will be your choice in the end. Good luck saving up for it! Kind regards, GreyGriffin Quote
TrosleyBoy Geplaatst 12 November, 2009 Geplaatst 12 November, 2009 Thanks for all the information Guys, really useful. So, am I right in thinking that the Venga is nearly the same price as the Ceed in Holland? 1.4 Venga = 1.4 Ceed & 1.6 Venga = 1.6 Ceed Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 12 November, 2009 Geplaatst 12 November, 2009 Hello TrosleyBoy, I think you are right, here in the Netherlands Venga and Cee'd are more or less in the same price category. By the way: your nickname got my brain spinning. Trosley, Trosley... Where did I hear that name before? And all of a sudden I knew it: Please correct me if I'm wrong! Regards, GreyGriffin Quote
TrosleyBoy Geplaatst 12 November, 2009 Geplaatst 12 November, 2009 Hello GreyGriffin, I wish the reason for my nickname was that cool, but I choose it because I was born a village called Trottiscliffe (in Kent Quote
Peterrrrr Geplaatst 12 November, 2009 Geplaatst 12 November, 2009 @ Smart: ik heb nog geen prijzen kunnen vinden voor wat je me gemaild had ! Mocht ik iets weten dan hoor je van me ! Quote
Smart Geplaatst 12 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 12 November, 2009 @ Smart: ik heb nog geen prijzen kunnen vinden voor wat je me gemaild had ! Mocht ik iets weten dan hoor je van me ! Hey Peterrrrr, Ik begrijp dat de prijzen nog niet bekend zijn of bekend gemaakt mogen worden, totdat Kia NL officieel naar buiten zal treden. Ach, we wachten gewoon af. Weet je het morgen wel? Quote
Peterrrrr Geplaatst 12 November, 2009 Geplaatst 12 November, 2009 Dat zal wel meevallen, volgens mij is daar nog niks over bekend ! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.