Smart Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Ik vind eigenlijk wel dat de nieuwe KIA Venga een eigen plekje verdiend op dit forum. Of zijn daar bepaalde 'rules' aan verbonden, zoals eerst de introductie in de showroom, 'seeing is believing', enz., enz.? Ik begin gewoon met wat foto's om de nieuwsgierigheid m.b.t. deze auto bij een wat grotere groep ge Quote
Flatron7000 Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Toffe foto's! Heb je een oorspronkelijke link? Quote
Smart Posted October 5, 2009 Author Posted October 5, 2009 (edited) Jazeker, heb ik een link. Deze verwijst naar een Tsjechische site. Je kunt ook nog een bijbehorende video bekijken. http://auto.idnes.cz/cesky-roomsterobijec-kia-z-nosovic-dut-/auto_testy.asp?c=A090923_191626_auto_testy_fdv Filmpjes ook op You Tube en een officieel filmpje van KIA zelf: YouTube - Kia Venga Venga En nog meer foto's!!!!!! Zo voorlopig weer even genoeg foto's. Maar hij is mooi......... Edited October 25, 2009 by Smart Quote
Flatron7000 Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 THX Smart! Nog ff wat nieuws: http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-Auto/article/detail/1010407/2009/10/05/Officiele-opening-Hyundai-fabriek-in-Tsjechie.dhtml Quote
Relena Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Die Venga ziet er goed uit en maakt een goeie kans om Nederland te veroveren. Kon wel eens op het juiste moment op de juiste plaats zijn,.............voor de Venga. En van mij mag hij een eigen plek op dit forum hebben Smart. Groetjes, Relena Quote
Smart Posted October 5, 2009 Author Posted October 5, 2009 @Flatron7000: Your welcome! En ja, hij gaat gebouwd worden in de KIA fabriek in Tsjechi Quote
kiakeproceedke Posted October 6, 2009 Posted October 6, 2009 (edited) Mooie Kia een mens zou al overwegen om zijn Pro_cee'd hiervoor weg te doen. En dat men ik best wel ondanks mijn ontevredenheid ivm Kia. Maw een Kia die wel in de smaakt valt bijmij na de pro_cee'd net als de oude sorento. Ben benieuwd naar de verkoopprijs van dit autotje.En bij eventueeleen deftige overnameprijs van men pro_cee'd en een redelijk afkoopsom bij de bank voor de lening op men pro_cee'd zou dit men volgende wagen wel is kunnen worden en heb ik hopelijk daar meer geluk mee. Of ga ik naar men oude liefde terug : Mazda ? Edited October 6, 2009 by kiakeproceedke Quote
Smart Posted October 6, 2009 Author Posted October 6, 2009 Hallo kiakeproceedke, In Nederland zal de prijs van de KIA Venga net onder de KIA Soul beginnen. Dus rond de Quote
Smart Posted October 11, 2009 Author Posted October 11, 2009 Er is bij Kia Duitsland inmiddels een brochure (flyer) verkrijgbaar voor de Kia Venga. In ieder geval nog wel beperkte informatie, maar toch. http://www.kia.de/showroom/venga%20modell%202010/brochure.aspx Quote
Smart Posted October 11, 2009 Author Posted October 11, 2009 Hallo Peterrrr, Hahahahaha, ja ik struin altijd heel internet af todat ik de info heb die ik wil hebben. Om een lang verhaal kort te houden: Ik heb mijn Hyundai Tucson 2.0 StyleVersion 2006 verkocht via internet, omdat de autobedrijven hem liever niet wilden inruilen. Dat zeiden ze weliswaar niet hardop, maar lieten ze merken in de inruilprijs. Momenteel rij ik tijdelijk in een, ja lachen mag, een Smart for two. Een waar ruimtewonder "voorin", een achterkant zit er nl. niet aan. Ja, ik weet het je kunt een Tucson niet vergelijken met een Smart, maar goedkoop en zuinig dat ik rij joh.....! Dit was hem......... Quote
scorpioshuma Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 Na die Dit was hem......... verwacht je toch ook een dit IS hem ook nog foto's van de smart ? groetjes, dave Quote
Smart Posted October 11, 2009 Author Posted October 11, 2009 Hey Dave, Ja, je hebt wel gelijk maar ik moet je teleurstellen, want ik heb geen foto's van de Smart. Hij staat in de schaduw van de Tucson.......hahahahaha! Ik zal nog wel wat foto's maken, maar hij staat nu voor een beurt bij de dealer. Volgende heb ik hem weer terug. Quote
Peterrrrr Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 Wel een mooie Tucson hoor, heb je hem nu particulier verkocht ? Moet zeggen dat ik op dit moment ook dood wordt gegooid met Tuscons, heb er deze week al 3 moeten taxeren voor mensen die een nieuwe Sorento willen hebben ! Quote
Smart Posted October 11, 2009 Author Posted October 11, 2009 (edited) Ja, ik heb hem inderdaad particulier verkocht via Marktplaats. Dit had ik echter nog nooit gedaan. Gewoon inruilen was altijd het devies, maar dat scheelde mij echt een paar duizend euro, terwijl de auto een aantal dure opties had, zoals o.a. ingebouwde kleurennavi/bluetooth carkit/cd/mp3, 18 inch velgen 2008, xenon-verlichting, waxoyl behandeling, originele velgen met Michelin winterbanden, alu dakdragers, afneembare trekhaak, enz., enz. En, de auto was gewoon in perfect staat, 1e eigenaar ook. Nog geen 45.000 km's mee gereden. Ach, nu kan ik kopen zonder last van inruil, want die Smart verkoop ik wel weer particulier. Dat is momenteel een heel gewilde auto. Ja, nu zullen er wel veel Tucsons aangeboden worden. De nieuwe staat bijna in de showroom, alhoewel dat duurt nog tot het voorjaar van 2010. Edited October 11, 2009 by Smart Quote
Guest GreyGriffin Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 Hallo Smart, Heb dit forum even een paar weken niet kunnen volgen, maar heb nu ontdekt dat je bent uitgebarsten in een ware 'Vengamania'. Leuk! Ik meen daaruit te kunnen afleiden dat je Quote
Smart Posted October 13, 2009 Author Posted October 13, 2009 (edited) Oh, viel het op dat ik de Venga wel een leuke auto vind? Ik heb je inderdaad even een tijdje gemist op deze site. Ja, ik denk dat de Venga de compleetste auto in z'n klasse gaat worden als ik de specificaties zo lees op internet. Hij wordt ongekend compleet geleverd. Natuurlijk wel in de duurste uitvoering, maar toch. Maaruh, ik blijf zoeken naar nieuwe info over de Venga. Jij bent toch ook ge Edited October 13, 2009 by Smart Quote
Guest GreyGriffin Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 Hey Smart, Ik was eerst twee weken met vakantie en heb daarna wat tijd moeten steken in een eindredactie-klusje voor iemand. Ja, ik was ook lichtelijk ge Quote
Smart Posted October 13, 2009 Author Posted October 13, 2009 Nou, ik denk dat meerdere mensen de komende tijd gaan downsizen hoor. Het leven is al duur genoeg en een auto blijft toch, hoe je het ook went of keert, een luxe werkpaard. Je ziet ook aan autofabrikanten dat zij in de markt van de A/B-klasse gigantische sprongen maken met nieuwe modellen, die soms niet onder doen voor de grotere modellen, ook qua luxe. Ik denk dat je een goed keuze hebt gemaakt. Ik ben inderdaad t.z.t. benieuwd naar de foto's. Ik hou je op de hoogte van mijn keuze. Quote
Guest GreyGriffin Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 Ja Smart, Klopt helemaal, die kleine Pica heeft net zo veel luxe aan boord als zijn twee maten grotere broer waar ik nu nog (even) in rijd. Alleen een reserveband ontbrak merkwaardigerwijs! Ja, je krijgt er zo'n vlubber-setje bij, maar dat vind ik maar niks. Ok Quote
Smart Posted October 13, 2009 Author Posted October 13, 2009 Nou, mij zul je niet zien schrijven dat ik je ouderwets vind hoor. Stel je voor? Nee, gewoon gaan voor zekerheid. Dat heeft m.i. niets met leeftijd te maken. Ik had voor mijn caravan ook zo'n 'vlubber-setje', maar dat heeft maar een beperkte levensduur (2/3 jaar) en 'bandenboeren' raden dit met klem af, omdat het goedje bijna niet meer te verwijderen is uit de band. Ik heb een reservewiel laten plaatsen onder de caravan. Ben voor zekerheid gegaan. Niets mis mee. Quote
bigwade Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 Ga je met zo'n Venga een sleurhut trekken ? (vind het stiekum ook een heel kek bakkie..) Quote
Smart Posted October 13, 2009 Author Posted October 13, 2009 Nee, ik heb de caravan vorig voorjaar verkocht. N Quote
bigwade Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 Ah, die fase van vakantie had ik 2jr geleden al afgesloten, maar dan tenttechnisch Quote
Recommended Posts