Gast GreyGriffin Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 Dat laatste dashboard, met die lichtgevende geelgroene vlakken, vind ik een tikkie te onrustig. Verder zitten er een paar carrosserie-kleuren tussen die ik wel kan waarderen. Iemand (ik geloof dat het Frank was) schreef gisteren op dit forum dat de Venga een uitgesproken kleur nodig heeft. Ik ben het met hem eens, maar zie plotseling ook die wat 'kalmere' lichtbruine kleur best zitten. GreyGriffin Quote
Flatron7000 Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 Dat "groen" is niet mooi, wat ik wel straf vind is die 440 l/570 koffer inhoud?!? Rear seats upright Rear seats folded Kia Venga 440 / 570 1253 Quote
Smart Geplaatst 15 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2009 Ik ben niet dol op dat gele dashboard. En dat 'chique zwart' moet ik aan wennen. Tot nu toe ga ik voor zilver. Van de carrosserriekleuren vind ik de antraciet (donkergrijsmetallic) het mooist, met zilveren of zwarte wielen. En ja, de inhoud van de kofferbak is riant te noemen in deze klasse. Maaruh Flatron7000, jouw schermafbeelding ben ik nog niet op het worldwideweb tegengekomen. Waar komt die vandaan? Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 @Flatron7000: Jij hebt de Venga als logo. Mag ik daaruit afleiden dat je aan het aanschaffen ervan zit te denken? @Smart: Wilde je net vragen naar welke carrosserie-kleur jouw voorkeur uitgaat. Als je voor donkergrijs metallic kiest, zou ik er zilverkleurige wielen onder zetten. Maar da's mijn persoonlijke voorkeur hoor. Greygriffin Quote
Smart Geplaatst 15 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2009 (aangepast) Dat ben ik met je eens. Zilveren wielen passen perfect. Ik bedoelde eigenlijk geen zwarte wielen te schrijven, maar meer smoke grey of antraciet. Dat kan ook heel mooi staan. Ik ga echter wel voor zilveren wielen, 17 inch. Trouwens de Venga 15 Oktober, 2009 aangepast door Smart Quote
Flatron7000 Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 @Smart logo is een fragmentje uit de youtube clip. @Greygriffin De venga staat op nr1 op mijn lijstje. Maar er zal veel afhangen van de leverings datum. Ik "moet" hem hebben tegen 1/2 van januari. Quote
Smart Geplaatst 15 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2009 Ik dacht al dat dat de enige mogelijkheid kon zijn, want ik heb echt het gehele internet afgestruind voor foto's en ben die foto tot dusverre niet tegengekomen. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 Hallo Flatron7000, Dat is wel heel erg snel. Ben je al eens met je dealer gaan praten of het een haalbare kaart is? Misschien door het aankopen van een Venga uit de voorloop-serie? Soms kunnen dealers wel eens iets doen in die sfeer, omdat de importeur graag ziet dan zo'n nieuw model snel 'de weg op' raakt. Uit publicitaire overwegingen, uiteraard. Ik hoop dat het je gaat lukken, houd me op de hoogte! Groet van GreyGriffin Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 Hallo Smart, Wil je me voortaan geen berichtjes meer aanprijzen waaruit blijkt dat Zuidkoreaanse producten in Nederland goedkoper kunnen gaan worden? Nadat ik net een nieuwe Pica heb besteld? Nou ja, maakt niks uit, ik heb hem gekregen voor de 2010-prijs. GreyGriffin Quote
Flatron7000 Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 Ik ben naar de dealer geweest, hij ging me contacteren vanaf hij prijzen had. Maar hier in Belgi Quote
Smart Geplaatst 15 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2009 Ach, jij profiteert weer op andere manieren bij de aankoop. Straks als wij willen kopen is de zak met geld op;-) Welke kortingen zijn doorgevoerd? - BPM - Wegenbelasting - Dealerkorting Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 @Smart: Welke kortingen? Geen idee. De Pica-catalogusprijs is per 1 januari aanstaande plotsklaps een paar honderd euro lager dan de huidige 2009-prijs. Zal wel iets van doen hebben met al dat ingewikkelde gegoochel in Den Haag, maar daar heb ik helemaal niks van begrepen... GreyGriffin Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 @Smart: Welke kortingen? Geen idee. De Pica-catalogusprijs is per 1 januari aanstaande plotsklaps een paar honderd euro lager dan de huidige 2009-prijs. Zal wel iets van doen hebben met al dat ingewikkelde gegoochel in Den Haag, maar daar heb ik helemaal niks van begrepen... GreyGriffin Quote
Smart Geplaatst 15 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2009 Toe maar, gelijk twee dezelfde berichten over het forum gooien:shock: Ja, de catalogusprijs is toch weer enkele honderden euro's goedkoper geworden, omdat voor jou de grenzen tussen de EU en Zuid-Korea al zijn opengesteld. Jij bent de eerste die daar van gaat profiteren. De afspraken met Zuid-Korea zijn toch al lang beklonken. Het bericht komt niet zomaar uit de lucht vallen, daar gaan echt maanden aan overleg aan vooraf. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 (aangepast) Tsja, ik dacht even dat ik dubbel zag. Geen alcohol in het spel... :!: Geen idee waarom mijn voorlaatste bericht er twee keer in staat. Computerhikje, zullen we maar zeggen. Vond het wel interessant om te vernemen waarom de catalogusprijs per 1 januari aanstaande is geslonken. Geldt dat voor alle Kia's? Ik heb natuurlijk alleen maar op de Pica gelet (hoezo oogkleppen?)... GreyGriffin 15 Oktober, 2009 aangepast door GreyGriffin Quote
Smart Geplaatst 15 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2009 Vond het wel interessant om te vernemen waarom de catalogusprijs per 1 januari aanstaande is geslonken. Geldt dat voor alle Kia's? Ik heb natuurlijk alleen maar op de Pica gelet (hoezo oogkleppen?)...GreyGriffin Oh, maar ik weet niet of dat met het akkoord tussen de EU en Zuid-Korea heeft te maken, dat was een geintje. Ik denk dat het te maken heeft met de nieuwe inschaling van de milieu-eisen o.i.d. Quote
Peterrrrr Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 Maar met vier wijsneuzen op bezoek zou het moeten lukken om zelfs de coolste verkoper lichtelijk over de rooie te jagen. Vreemd trouwens dat een Dealer nu al de prijzen van januari 2010 geeft. Is namelijk een BPM verhaal dus of hij geeft heel veel korting of... hij geeft heel veel korting ! Quote
Peterrrrr Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 Om daar nog ff op terug te komen. Nederland moet weer het beste jongetje van de klas zijn. Waar in een groot gedeelte van europa niet eens een milieulabel te zien is, gaan ze in Nederland de lat al weer hoger leggen. De nieuwe Sorento die nu een C label heeft krijgt dus per januari een D label wat wil zeggen dat deze duurder wordt. Quote
bigwade Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 Het constant wijzigen van spelregels is een sterk punt van "onze mannen" in Den Haag. Krachtig bestuur.. Quote
bigwade Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 Ik ben niet dol op dat gele dashboard. En dat 'chique zwart' moet ik aan wennen. Tot nu toe ga ik voor zilver. Van de carrosserriekleuren vind ik de antraciet (donkergrijsmetallic) het mooist, met zilveren of zwarte wielen. Groen, rood, blauw en vooral zilver zouden wat mij betreft afvallen. Metal grey of evt. die licht bruine staat wel mooi. Een "zilveren" dash vind ik (sowieso) lelijk, die zwarte is wat meer op stand.. Quote
Smart Geplaatst 15 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2009 M.i. is metal grey gewoon zilvergrijs, dus de zilveren dashboardrand op de foto. Ik ben het eens dat het glanzend zwart chiquer staat, maar alles wordt zo donker en saai in het interieur. Quote
bigwade Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 M.i. is metal grey gewoon zilvergrijs, dus de zilveren dashboardrand op de foto. Ik ben het eens dat het glanzend zwart chiquer staat, maar alles wordt zo donker en saai in het interieur. Bedoel dat donkerder grijs. (Thundergray) Donker en saai ? Je zit er zelf toch als stralend middelpunt in ? En anders een paar fel gekleurde pluche dobbelstenen aan de spiegel en klaar....... Stijl, Klasse, Dat werk Quote
Smart Geplaatst 15 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2009 Bedoel dat donkerder grijs. (Thundergray) Hoe kom jij aan de kleur Thundergray, heb je dat ergens gelezen dan? Ik ben deze kleur (nog) niet eerder tegengekomen. Of weet jij meer dan ik weet? Quote
bigwade Geplaatst 15 Oktober, 2009 Geplaatst 15 Oktober, 2009 Herejee, donkergrijsmetallic dus.......... Grey - Wikipedia, the free encyclopedia Thundergray/grey was de kleur van mijn laatste auto...... zat nog in het systeem ahw. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.