John1976 Posted July 24, 2022 Posted July 24, 2022 Goeiemiddag, Ik rij een Niro hybrid uit 2018. Regelmatig met optrekken gebeurt dit niet soepel. Er lijkt een twijfel tussen optrekken in EV of op de motor hetgeen een schokkerig effect geeft. Kent iemand dit probleem en is er wat aan te doen. Is het een software matig dingetje??? Quote
Sometimes Posted July 24, 2022 Posted July 24, 2022 Gaat het om optrekken uit stilstand of wanneer je aan komt rollen bij een kruispunt / verkeerslicht? In het eerste geval, dan niet herkenbaar. In het tweede geval wel, dan moet de (juiste) versnelling nog even klaargezet worden. Geef je dan al gas dan gaat het uiteindelijk met een schok. Op zich simpel te voorkomen, als dat het is. Quote
gjcvro Posted July 24, 2022 Posted July 24, 2022 In 4 jaar nooit wat van gemerkt. Probeer eens of het verschil maakt hoe snel je optrekt. Of het bij sneller / trager optrekken ook gebeurt. Quote
meeder Posted July 24, 2022 Posted July 24, 2022 Een bak met dubbele koppeling moet meestal even nadenken, als je te snel wil kan het wel eens iets minder soepel gaan. Quote
EdwinK Posted September 26, 2024 Posted September 26, 2024 Op 24-7-2022 om 13:44, zei John1976: Goeiemiddag, Ik rij een Niro hybrid uit 2018. Regelmatig met optrekken gebeurt dit niet soepel. Er lijkt een twijfel tussen optrekken in EV of op de motor hetgeen een schokkerig effect geeft. Kent iemand dit probleem en is er wat aan te doen. Is het een software matig dingetje??? Ik weet niet of het hetzelfde is maar regelmatig voel ik een schok/klap bij het optrekken vanuit stilstand in mijn Niro hybrid uit 2021. Dat is voor de passagiers ook te voelen. Soms licht soms best heftig. Het voelt voor mij alsof iemand de koppeling in een keer op laat komen ipv geleidelijk. Mijn vrouw maakt het nooit mee dus het heeft blijkbaar ook iets te maken met het tempo van gas geven. Ik doe dat altijd heel rustig/geleidelijk. Quote
Timdh Posted May 6 Posted May 6 Goedendag, Ik heb dit probleem ook met mijn Niro uit 2019. Soms best een flinke klap. Al 5 x gehad vanuit stilstand. Ben wel benieuwd hoe het komt. Groet Tim Quote
Recommended Posts