Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeiemiddag,

Ik rij een Niro hybrid uit 2018. Regelmatig met optrekken gebeurt dit niet soepel. Er lijkt een twijfel tussen optrekken in EV of op de motor hetgeen een schokkerig effect geeft. Kent iemand dit probleem en is er wat aan te doen. Is het een software matig dingetje???

Geplaatst

Gaat het om optrekken uit stilstand of wanneer je aan komt rollen bij een kruispunt / verkeerslicht?

In het eerste geval, dan niet herkenbaar.

In het tweede geval wel, dan moet de (juiste) versnelling nog even klaargezet worden. Geef je dan al gas dan gaat het uiteindelijk met een schok. Op zich simpel te voorkomen, als dat het is.

• 2 jaar later...
Geplaatst
Op 24-7-2022 om 13:44, zei John1976:

Goeiemiddag,

Ik rij een Niro hybrid uit 2018. Regelmatig met optrekken gebeurt dit niet soepel. Er lijkt een twijfel tussen optrekken in EV of op de motor hetgeen een schokkerig effect geeft. Kent iemand dit probleem en is er wat aan te doen. Is het een software matig dingetje???

Ik weet niet of het hetzelfde is maar regelmatig voel ik een schok/klap bij het optrekken vanuit stilstand in mijn Niro hybrid uit 2021. Dat is voor de passagiers ook te voelen. Soms licht soms best heftig. Het voelt voor mij alsof iemand de koppeling in een keer op laat komen ipv geleidelijk. Mijn vrouw maakt het nooit mee dus het heeft blijkbaar ook iets te maken met het tempo van gas geven. Ik doe dat altijd heel rustig/geleidelijk.

• 7 maanden later...
Geplaatst

Goedendag,  Ik heb dit probleem ook met mijn Niro uit 2019. Soms best een flinke klap. Al 5 x gehad vanuit stilstand. Ben wel benieuwd hoe het komt. Groet Tim 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...