Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Garantie Kia Niro HEV 2019

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik sta op het punt een Kia niro sense 1.6 gdi HEV uit 2019 aan te schaffen. Ik kreeg een kopie toegestuurd van het garantie- en onderhoudsboekje. De eerste onderhoudsbeurt was op 23 juli 2020 bij een Kia garage met kilometerstand 10.795. De tweede onderhoudsbeurt was op 22 juni 2022 bij een reguliere garage (geen Kia) met kilometerstand 47.917. Ik twijfel nu of de vorige eigenaar wel tijdig de tweede onderhoudsbeurt heeft laten uitvoeren. Ik heb hier nog weinig ervaring mee (eerste auto). Kan iemand mij adviseren? 

Met vriendelijke groet,
Aurelie 

Geplaatst

Volgens de informatie uit het boekje is de tweede onderhoudsbeurt overgeslagen, je kunt het navragen bij een Kia dealer. Buiten het feit dat het niet positief is kan het gevolgen hebben voor de fabrieksgarantie, wanneer het onderhoud niet volgens fabrieksvoorschrift gedaan is.

Dit gaat over België toch (Sense)?

Geplaatst

KIA geeft aan dat beurten om de 12 maanden óf 15000 km moeten gebeuren.

Bij de 2e beurt moet worden aangetoond dat alles is gebeurd volgens KIA specs en originele onderdelen zijn gebruikt.

Ca 37000 én 2 jaar lijkt me een gevalletje garantie weg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...