Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik sta op het punt een Kia niro sense 1.6 gdi HEV uit 2019 aan te schaffen. Ik kreeg een kopie toegestuurd van het garantie- en onderhoudsboekje. De eerste onderhoudsbeurt was op 23 juli 2020 bij een Kia garage met kilometerstand 10.795. De tweede onderhoudsbeurt was op 22 juni 2022 bij een reguliere garage (geen Kia) met kilometerstand 47.917. Ik twijfel nu of de vorige eigenaar wel tijdig de tweede onderhoudsbeurt heeft laten uitvoeren. Ik heb hier nog weinig ervaring mee (eerste auto). Kan iemand mij adviseren? 

Met vriendelijke groet,
Aurelie 

Posted

Volgens de informatie uit het boekje is de tweede onderhoudsbeurt overgeslagen, je kunt het navragen bij een Kia dealer. Buiten het feit dat het niet positief is kan het gevolgen hebben voor de fabrieksgarantie, wanneer het onderhoud niet volgens fabrieksvoorschrift gedaan is.

Dit gaat over België toch (Sense)?

Posted

KIA geeft aan dat beurten om de 12 maanden óf 15000 km moeten gebeuren.

Bij de 2e beurt moet worden aangetoond dat alles is gebeurd volgens KIA specs en originele onderdelen zijn gebruikt.

Ca 37000 én 2 jaar lijkt me een gevalletje garantie weg.