Lion Geplaatst 31 Oktober, 2022 Geplaatst 31 Oktober, 2022 Als het goed is, komt mijn nieuwe EV6 deze week. Ik kom uit een Prius+, dus ben hier nieuw. Een audio-beginnersvraagje. Tot nu toe speelde ik in mijn Prius+ altijd CD's af. Ouderwets, maar wel goede geluidkwaliteit. In de EV6 kunnen CD's hooguit nog in de deurvakken, maar niet meer in de audioapparatuur. Ik ga een flink aantal CD's rippen naar USB. Kan ik een USB met WAV-bestanden afspelen op de Meridian of moeten het MP3's zijn? Quote
Murcielaygo Geplaatst 31 Oktober, 2022 Geplaatst 31 Oktober, 2022 Geen ervaring, maar ik verwacht dat WAV niet gaat werken, MP3 is opslag-technisch wel zo'n beetje dexstabdaard nu. Quote
Lion Geplaatst 31 Oktober, 2022 Topic Starter Geplaatst 31 Oktober, 2022 Dank voor je antwoord, Murcielaygo. Het zou toch wel jammer zijn van zo'n mooi Meridian audiosysteem als MP3 de beste kwaliteit moet zijn... Weet iemand een betere oplossing? Quote
Murcielaygo Geplaatst 1 November, 2022 Geplaatst 1 November, 2022 Ik vond voor de "Premium Gen 5", wel onderstaand;http://webmanual.kia.com/PREM_GEN5/AVNT/RJ/USA/English/reference003.html Quote
Peerke07 Geplaatst 1 November, 2022 Geplaatst 1 November, 2022 1 uur terug, zei Murcielaygo: Ik vond voor de "Premium Gen 5", wel onderstaand; http://webmanual.kia.com/PREM_GEN5/AVNT/RJ/USA/English/reference003.html WAV zou geen probleem moeten zijn, anders dan dat de opslagcapaciteit mogelijk een dingetje is. Ik gebruik FLAC in mijn Sportage van 5 maanden oud. Werkt prima. Quote
Lion Geplaatst 1 November, 2022 Topic Starter Geplaatst 1 November, 2022 Dank jullie wel, Peter-036, Murcielaygo en Peerke07. Ik ga dit weekend eerst WAV, anders FLAC uitproberen. Ik zal daarna hier verslag doen... 1 Quote
Lion Geplaatst 14 November, 2022 Topic Starter Geplaatst 14 November, 2022 (aangepast) Ik kom even terug op dit onderwerp met mijn ervaringen: naast MP3 pakt de Meridian wel WAV, maar geen FLAC. Met WAV ben ik helemaal tevreden... Wat mij betreft: topic gesloten. 14 November, 2022 aangepast door Lion 2 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.