Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Tsjirpende ventilator geluid SP III

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als ik mijn klima controle opzet in m'n SP III, hoor ik dat er iets stjirpt (zowel bij verwarming als koeling). Er zit iets in die ventilator (blaadje van een boom fzo) dat zo een tsjirpend geluidje maakte, of de fan is ietwat stuk.

2 Vragen:

1. Is dit zelf te verhelpen (lees: hoe geraak ik er aan, welke schroefjes moeten los, en...)?

2. is dit een grote job voor een garagist (lees: wat zou men hiervoor ongeveer mogen aanrekenen indien ik het zelf niet nakijk/vervang)?

Thanks!

Grtz, 

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik weet niet waar de fan zit bij een Sportage; daar is van afhankelijk hoe ingewikkeld dit is.

Bij mijn Picanto TA zit de fan bijvoorbeeld boven de voeteneinde van de passagier, onder/achter het dashboardkastje. Dat is makkelijk zelf te doen dus.

Maar bij sommige auto's worden de ventilators ingebouwd op plekken waar je nooit bij kunt zonder enorm veel demontage werk. Ik weet even niet meer wat voor auto het was, maar ik heb er ooit 1 gezien waarbij de ventilator werd ingebouwd aan de bestuurderszijde, achter de middenconsole. Je moest dan de pedalen uitbouwen om de fan te vervangen.

Kijk dus eerst zelf eens onder het dashboardkastje, misschien zie je de motor wel zitten, met een dikke stekker erop en een aantal schroeven er omheen...

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...