Kianist Geplaatst 22 November, 2022 Geplaatst 22 November, 2022 Wonderlijke storing: Sinds drie weken ben ik in het bezit van de Niro EV DL. Dealer Kai Naarden. Zeer tevreden, maar: afgelopen vrijdagavond had ik voor het eerst Climate Control gebruikt. Toen ik na 10 minuten de Niro instapte, was de temp. in orde. Maar tot mijn verbazing kon ik de auto niet meer starten. Hij was geblokkeerd. Pas nadat ik op de Kia connect app alles had uitgeschakeld, kon ik de Niro weer starten. Heeft iemand dit misschien ook al meegemaakt? Ik ben in afwachting van een reactie van de dealer. Quote
Oplossing marcel112 Geplaatst 22 November, 2022 Oplossing Geplaatst 22 November, 2022 (aangepast) Hallo Kianist, dit is de zogeheten Ghost mode! Ik heb het vanmorgen zelf ook gehad... we konden de auto wel starten maar dat was het, geen D/N/R, uit werkte niet... auto bleef aan en moesten wachten... 20 min, daarna werkte alles weer Wat onze dealer aangaf dat het waarschijnlijk komt doordat je het voorverwarmen hebt gekozen en hij deze waarde nog niet heeft bereikt. Met andere woorden, dit was nog niet afgerond en dan ontstaat het. Dus tip was, eerder voorverwarmen zodat dit klaar is zodra je weg gaat. Hoor of dit geholpen heeft 22 November, 2022 aangepast door marcel112 1 Quote
Kianist Geplaatst 23 November, 2022 Topic Starter Geplaatst 23 November, 2022 Hartelijk dank voor je antwoord!! Ik heb binnenkort een afspraak met de dealer en ga het dan proberen. Groet, Peter Quote
Kia pannenkoek Geplaatst 24 November, 2022 Geplaatst 24 November, 2022 Als ik via de app voorverwarmen aanzet gaat alles (verwarming, achterruitverwarming, stuurverwarming ) weer uit zodra ik de auto open, kan daarna gewoon starten en rijden. Quote
Leon van Haren Geplaatst 24 November, 2022 Geplaatst 24 November, 2022 Als ik via de app voorverwarmen aanzet gaat alles (verwarming, achterruitverwarming, stuurverwarming ) weer uit zodra ik de auto open, kan daarna gewoon starten en rijden.Ja bij mij ookVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
marcel112 Geplaatst 14 December, 2022 Geplaatst 14 December, 2022 Nu een paar keer getest, als het voorverwarmen is afgerond niet 1x meer doe ghost mode gehadQuick fix is dus op rijd voorverwarmen Quote
Kianist Geplaatst 15 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 15 December, 2022 Ik ben eergisteren bij mijn Naardense Kia dealer geweest voor een diagnose. die mij heeft gezegd de climate control NIET meer te gebruiken tot volgend jaar wanneer ze hopen dat er een update komt. Zeer teleurstellend. Quote
GerZ Geplaatst 15 Januari, 2023 Geplaatst 15 Januari, 2023 Ik hoop dat de aangekondigde update van het climate control systeem ook een verbetering van de werking van het systeem zal inhouden. Tijdens wat langere ritten lijkt het systeem uit te vallen en komt er alleen nog koude lucht naar binnen. Verhoging van het setpunt van de temperatuur heeft dan geen merkbaar effect. Ben benieuwd of andere Niro EV bezitters dit probleem herkennen Quote
marcel112 Geplaatst 15 Januari, 2023 Geplaatst 15 Januari, 2023 Vreemde is eigenlijk... Er zou in /rond december al een update komen, dit kreeg ik bij ophalen auto te horen. Zeker om de Ghost mode te verhelpen... De workaround werkt wel maar is slordig en je moet er bij nadenken, ipv ontzorgen Quote
Hippe lip Geplaatst 15 Januari, 2023 Geplaatst 15 Januari, 2023 3 uur geleden, zei GerZ: Ik hoop dat de aangekondigde update van het climate control systeem ook een verbetering van de werking van het systeem zal inhouden. Tijdens wat langere ritten lijkt het systeem uit te vallen en komt er alleen nog koude lucht naar binnen. Verhoging van het setpunt van de temperatuur heeft dan geen merkbaar effect. Ben benieuwd of andere Niro EV bezitters dit probleem herkennen @GerZ Over welk model (MY) heb je het? Ik heb daar namelijk vanaf het begin last van in mijn MY19. Na 3 kwartier tot een uur komt er ineens koude lucht de auto in. Met name mijn vrouw heeft daar last van. Zij merkt het eerder op dan ik, maar het gebeurt wel. Ik heb het al eens aangekaart bij de garage, maar die rijden een rondje en zeggen vervolgens dat ze nix kunnen vinden. Tja… Dus als er een update is die DAT kan verhelpen, dan zou ik een gat in de lucht springen! Quote
haantjedevoorste Geplaatst 18 Januari, 2023 Geplaatst 18 Januari, 2023 Op 15-12-2022 om 09:30, zei Kianist: Ik ben eergisteren bij mijn Naardense Kia dealer geweest voor een diagnose. die mij heeft gezegd de climate control NIET meer te gebruiken tot volgend jaar wanneer ze hopen dat er een update komt. Zeer teleurstellend. Mijn Dealer in Hengelo gaf aan dat er een bug in de app koppeling zat van Kia connect, na een aantal keer ongepland niet kunnen rijden baal ik er wel stevig van. Sinds ik de app heb afgekoppeld geen probleem meer gehad. Wachten op een update, maar men heeft geen idee wanneer deze komt. Quote
marcel112 Geplaatst 18 Januari, 2023 Geplaatst 18 Januari, 2023 Mijn Dealer in Hengelo gaf aan dat er een bug in de app koppeling zat van Kia connect, na een aantal keer ongepland niet kunnen rijden baal ik er wel stevig van. Sinds ik de app heb afgekoppeld geen probleem meer gehad. Wachten op een update, maar men heeft geen idee wanneer deze komt. Onze ervaring is... Als je de app gebruikt om op te warmen enz... Als deze cyclus niet af is dan krijg je een bug die niet weg is totdat het verwarmen is afgerond .. kort gezegd... Op tijd aanzetten Quote
Rinse Geplaatst 19 Januari, 2023 Geplaatst 19 Januari, 2023 Hier een keer niet afgerond de auto gestart, je word er toch nieuwsgierig van. idd ook de ghost mode. tijdje wachten en hij deed’t weer. als ik ‘m tijdig start doet hij het wel gewoon. Het bijzondere vind ik wel dat dit probleem al wel een aanzienlijke tijd speelt zonder dat er wat concreets gebeurt. Gebruik de app dan niet of zet ‘m tijdig aan is de oplossing.. dat valt mij wel tegen. Quote
Benas Geplaatst 8 Januari, 2025 Geplaatst 8 Januari, 2025 Hoi, Sinds kort werkt de climate control via de app niet meer. Ik heb een Kia Niro Phev. Heeft iemand hier ervaring mee. Updates zijn bijgewerkt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.