binky11 Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 Goede morgen, Ik heb een Kia e-Niro uit 2022 dynamic plus line. Hier zit naar mijn idee geen systeem in je spiegels in om auto's rondom je te checken. (ben even de benaming kwijt). Maar met deze dagen (koud en condens) zie ik wel een vierkantje in de spiegel zitten. Zou het kunnen zijn dat het een kwestie is van een 'vinkje' in de software? Quote
Leon van Haren Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 Je bedoelt een dode hoek sensor met waarschuwing in de spiegel? Dat heeft volgens mij alleen de Executive uitvoering maar dat weet ik niet zekerVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
binky11 Geplaatst 9 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2022 Ja die ja... Maar er zit wel een vierkantje in mijn spiegel.... Dus ik denk dat het misschien alleen een software vinkje is Quote
Kia pannenkoek Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 correct, dat zit alleen op de executiveline, vierkantje zie ik ook wel eens op de plek waar het lampje zit als je het wel hebt. maar is niet zomaar te activeren achteraf, er is extra hardware voor nodig o.a. sensoren aan de zijkanten voor en achter. Quote
binky11 Geplaatst 9 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2022 Ik neem aan dat hij 'gewoon' de parkeersensoren gebruikt die al in de auto zitten toch voor de detectie? Voelt voor mij een beetje als - "het zit er standaard op, alleen moet het geactiveerd worden". Quote
Kia pannenkoek Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 er zal ook geen lampje /doorschijnend symbooltje in je spiegelglas zitten en mijne heeft bv alleen parkeersensoren achter en niet voor. volgens mij heb je voor de dodehoekwaarschuwing ook nog sensoren t.h.v je wielkasten nodig aan de zijkant dus Quote
marcel112 Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 1 uur terug, zei Kia pannenkoek: er zal ook geen lampje /doorschijnend symbooltje in je spiegelglas zitten en mijne heeft bv alleen parkeersensoren achter en niet voor. volgens mij heb je voor de dodehoekwaarschuwing ook nog sensoren t.h.v je wielkasten nodig aan de zijkant dus ik heb zelf een DPL van 6 weken oud en daar zit wel degelijk dodehoekdetectie in. En ik denk dat @binky11 misschien 360 camera bedoelt? Quote
Kia pannenkoek Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 de jouwe is een nieuw model een Niro EV dat is wat anders als een e-Niro.... Quote
Hippe lip Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 7 uur geleden, zei binky11: Ja die ja... Maar er zit wel een vierkantje in mijn spiegel.... Dus ik denk dat het misschien alleen een software vinkje is Nee, voor zover ik weet zitten er voor die dode hoek indicatie aparte sensoren in de vier hoeken van je bumpers. Die zijn voor langere afstanden dan de parkeersensoren aan kunnen. Ze worden bijvoorbeeld ook gebruikt om dwarsverkeer te detecteren, zoals bij achteruit uit een parkeerplaats of uitrit rijden. Daarvoor moet je die functie dus wel hebben. Ik heb de eerste generatie e-Niro en daar zat alles op en aan, dus dat ook. Is trouwens wel fijn. Je moet er niet op bouwen, maar toch mis je wel eens een fietser of auto die eraan komt als je uit een parkeerplek achteruit rijdt. Die worden al van geruime afstand gedetecteerd. Dat is ruim buiten bereik van een parkeersensor. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.