Peter van der Spek Geplaatst 16 Januari, 2023 Geplaatst 16 Januari, 2023 Hoe zet ik de ruitenwissers van Sportage (2022) in de onderhoudsstand? De handleiding geeft het volgende aan: Zet de auto uit Zet de ruitenenwisserschakelaar in de stand voor enkelvoudig wissen Houdt de ruitenwisserschakelaar langer dan 2 seconden ingedrukt Daarna moet je de arm kunnen optrekken, idem voor achterwisser. Lukt mij niet. Iemand een idee? Quote
xtra40 Geplaatst 17 Januari, 2023 Geplaatst 17 Januari, 2023 Heb je vraag even naar het juiste forum deel verplaatst hoop dat je hier wel antwoord krijgt Quote
Murcielaygo Geplaatst 17 Januari, 2023 Geplaatst 17 Januari, 2023 En voor de zekerheid; "mist mode" is dus de sproeier-stand, NIET "Enkelvoudig Wissen". Quote
Headlong Geplaatst 17 Januari, 2023 Geplaatst 17 Januari, 2023 1 uur terug, zei Murcielaygo: En voor de zekerheid; "mist mode" is dus de sproeier-stand, NIET "Enkelvoudig Wissen". Weet je dat heel zeker? 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 17 Januari, 2023 Geplaatst 17 Januari, 2023 Haha, dat dacht ik, ja.Maar met dit erbij heb je gelijk en heb ik weer wat geleerd.Toch de handleiding van mijn voormalig klassieker eens opzoeken, want daar stond het in mijn herinnering dus zo beschreven.Maar ja, waar het hier dus om gaat;- contact aan- contact uit- wisseehendel binnen 20 seconden omhoog drukken en vasthouden- Service Mode! 1 Quote
Headlong Geplaatst 18 Januari, 2023 Geplaatst 18 Januari, 2023 Dit is zo nog duidelijker dan het plaatje uit de handleiding inderdaad! Haha! Quote
Peter van der Spek Geplaatst 18 Januari, 2023 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2023 Dank, ik heb het nu door. Auto uitzetten, binnen 2 seconden ruitenwisserhandel naar je toetrekken (sproeierstand) en gelijk op de knop drukken ( kopse kant van de handel) van de ruitenwisserhandel. Bedankt. Peter Quote
Peter van der Spek Geplaatst 18 Januari, 2023 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2023 mmm typefoutje 2 seconden moet zijn 20 seconden Quote
Headlong Geplaatst 18 Januari, 2023 Geplaatst 18 Januari, 2023 Als ik je goed begrijp komt hetgeen wat in de handleiding staat niet dus overeen met hoe het in de praktijk daadwerkelijk werkt maar wel zoals Murcielaygo omschreef? Bijzonder. Quote
Marinus 22 Geplaatst 19 Januari, 2023 Geplaatst 19 Januari, 2023 Op 18-1-2023 om 16:53, zei Headlong: Als ik je goed begrijp komt hetgeen wat in de handleiding staat niet dus overeen met hoe het in de praktijk daadwerkelijk werkt maar wel zoals Murcielaygo omschreef? Bijzonder. Ik heb al eerder aangegeven dat dit de slechtste handleiding is die ik ooit gezien en gelezen heb hij is zo onduidelijk. Quote
Jimmy Venema Geplaatst 15 Februari, 2023 Geplaatst 15 Februari, 2023 Filmpje klopt bijna! Dat met aan en uitzetten om in de accessoire stand te komen klopt, echter moet je dan niet de ruitenwisser hendel naar boven doen, maar naar beneden. Bij de amerikanen is de een keer wissen schijnbaar naar boven en bij ons naar beneden. Blijkbaar is de volgorden van de ruiterwisser standen bij hun precies omgekeerd. 2 Quote
Victus Geplaatst 29 Oktober, 2024 Geplaatst 29 Oktober, 2024 Even mijn poging: KIA 1.6T GDi 150DCT Pulse+ (01-2024); import uit Litouwen: wat ik ook probeer om de wissers in de onderhoudsstand te krijgen: het lukt me niet. Op de kopse kant van de wisserhendel valt niets te drukken en de sproeier sproeit 20 seconden weelderig de ruiten nat. De handleiding is inderdaad niet goed. Wie weet in Jip en Jannekes wat ik niet goed doe of niet goed begrijp? Ik kan natuurlijk naar de garage gaan, maar zo leer ik en anderen het niet. Quote
Victus Geplaatst 29 Oktober, 2024 Geplaatst 29 Oktober, 2024 En dan toch maar blijven proberen; Jimmy gevolgd: Contact aan. Contact uit. Druk wisserhendel > 3 sec omlaag " Wissers in onderhoudsstand. Posities van snelheid, interval e.d. zijn niet van belang. Retour naar rust: Contact aan. Druk wisserhendel omlaag " Wissers naar rust. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.