Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoe  zet ik de ruitenwissers van Sportage (2022) in de onderhoudsstand? De handleiding geeft het volgende aan:

1. Zet de auto uit
  2. Zet de ruitenenwisserschakelaar in de stand voor enkelvoudig wissen
  3. Houdt de ruitenwisserschakelaar langer dan 2 seconden ingedrukt

Daarna moet je de arm kunnen optrekken, idem voor achterwisser. Lukt mij niet. Iemand een idee?

Geplaatst
1 uur terug, zei Murcielaygo:

En voor de zekerheid; "mist mode" is dus de sproeier-stand, NIET "Enkelvoudig Wissen".

Weet je dat heel zeker?

mist.png

• Confused 1
Geplaatst

Haha, dat dacht ik, ja.
Maar met dit erbij heb je gelijk en heb ik weer wat geleerd.
Toch de handleiding van mijn voormalig klassieker eens opzoeken, want daar stond het in mijn herinnering dus zo beschreven.

Maar ja, waar het hier dus om gaat;
- contact aan
- contact uit
- wisseehendel binnen 20 seconden omhoog drukken en vasthouden
- Service Mode!

• Thanks 1
Geplaatst

Dank, ik heb het nu door.

Auto uitzetten, binnen 2 seconden ruitenwisserhandel naar je toetrekken (sproeierstand) en gelijk op de knop drukken ( kopse kant van de handel) van de ruitenwisserhandel. 

Bedankt.

Peter

Geplaatst
Op 18-1-2023 om 16:53, zei Headlong:

Als ik je goed begrijp komt hetgeen wat in de handleiding staat niet dus overeen met hoe het in de praktijk daadwerkelijk werkt maar wel zoals Murcielaygo omschreef? Bijzonder.

Ik heb al eerder aangegeven dat dit de slechtste handleiding is die ik ooit gezien en gelezen heb hij is zo onduidelijk.

• 4 weken later...
Geplaatst

Filmpje klopt bijna! Dat met aan en uitzetten om in de accessoire stand te komen klopt, echter moet je dan niet de ruitenwisser hendel naar boven doen, maar naar beneden. Bij de amerikanen is de een keer wissen schijnbaar naar boven en bij ons naar beneden. Blijkbaar is de volgorden van de ruiterwisser standen bij hun precies omgekeerd. 

• Like 2
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Even mijn poging: KIA 1.6T GDi 150DCT Pulse+ (01-2024); import uit Litouwen: wat ik ook probeer om de wissers in de onderhoudsstand te krijgen: het lukt me niet. Op de kopse kant van de wisserhendel valt niets te drukken en de sproeier sproeit 20 seconden weelderig de ruiten nat. De handleiding is inderdaad niet goed. Wie weet in Jip en Jannekes wat ik niet goed doe of niet goed begrijp? Ik kan natuurlijk naar de garage gaan, maar zo leer ik en anderen het niet.

Geplaatst

En dan toch maar blijven proberen; Jimmy gevolgd:  Contact aan.  Contact uit.  Druk wisserhendel > 3 sec omlaag "  Wissers in onderhoudsstand.  Posities van snelheid, interval e.d. zijn niet van belang.    Retour naar rust:  Contact aan.   Druk wisserhendel omlaag  " Wissers naar rust.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...