Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Levertijd Niro HEV

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1 uur terug, zei Fred K:

Momenteel zijn de boten zo een 8 weken onderweg (vanwege omvaren via de kaap).
Dus als jouw auto begin januari op transport op zee gegaan is, dan is hij pas begin maart in Rotterdam

Ok. Maar vanuit pyeongtaek is er een boot vertrokken op 02/02/24. En ik ging er vanuit dat de auto op de boot staat als er een vin nummer is. 

Geplaatst
15 minutes ago, BarryP said:

Ok. Maar vanuit pyeongtaek is er een boot vertrokken op 02/02/24. En ik ging er vanuit dat de auto op de boot staat als er een vin nummer is. 

De dealer kan zien of de auto op zee is, maar niet in welke boot.

Redelijkerwijs zal een geproduceerde auto asap vanaf de fabriek in de boot gaan (ze willen die voorraad daar immers ook niet op de kade)

De boot die op 02/02 vertrokken is vanuit Pyeongtaek is dus pas rond begin april in Rotterdam. Dus als hij op die boot staat dan is hij nog even onderweg

Geplaatst
7 uur geleden, zei BarryP:

Hallo allemaal. Wij hebben vanaf 2 januari een vin nummer. Volgens de dealer is de auto nog op zee. Ik dacht dat als er een vin nummer bekend is, de auto onderweg is. Er is begin februari een boot in de haven Rotterdam aangekomen. Kan het zijn dat de auto daar bij zit?

Wanneer heb je de Niro besteld?

Geplaatst
7 uur geleden, zei BarryP:

Volgens de Eukor site staat hij dan op de morning carina die op 12 maart in Rotterdam aankomt

Geplaatst
15 minutes ago, Patrick_99 said:

Volgens de Eukor site staat hij dan op de morning carina die op 12 maart in Rotterdam aankomt

Dat is nog een ETA die uitgaat van route via suez kanaal. Tel daar dus maar 8 dagen bij  op alvast

Geplaatst

Het blijft bizar dat de dealers zo weinig weten, dat kunnen ze toch tegenover klanten niet maken. Dat ze het ook maar zo pikken van Kia, vind ik niet normaal.

Het lijkt erop dat De Niro’s niet alleen met EUKOR komen. Op 29 januari was er slechts één schip onderweg naar Rotterdam, toen was de status al on sea. Dat schip heeft gelost en De Niro zat er niet bij. De status is nu nog steeds on sea. Ergens klopt er dus iets niet. Kia wil niet zeggen welke schepen varen, maar waarschijnlijk varen ze ook met GLOVIS.

Geplaatst
2 uur geleden, zei Fred K:

Dat is nog een ETA die uitgaat van route via suez kanaal. Tel daar dus maar 8 dagen bij  op alvast

Had de hoop dat ie er al zou zijn. Dus nog maar wachten 

Geplaatst
17 minutes ago, BarryP said:

Had de hoop dat ie er al zou zijn. Dus nog maar wachten 

Ach, die van jou is tenminste onderweg. Zelf 6/3/2023 besteld en nog steeds geen VIN (HEV DPL Mineral Blue)

Geplaatst
33 minuten geleden, zei Fred K:

Ach, die van jou is tenminste onderweg. Zelf 6/3/2023 besteld en nog steeds geen VIN (HEV DPL Mineral Blue)

Super vervelend dat je nog niets weet. Zal dan toch ieder moment iets moeten te horen krijgen

Geplaatst
8 hours ago, BarryP said:

Super vervelend dat je nog niets weet. Zal dan toch ieder moment iets moeten te horen krijgen

Het productieproces is ondoorzichtelijk en dus weet je het gewoon niet.

De VIN kan morgen bekend worden maar net zo goed pas over maanden.

De dealer pakt dit wel goed op en gaat mij per 6/3 kosteloos een redelijke vervangende voorloopauto beschikbaar stellen. Ik ben de KIA Picanto die ik nu meer dan een jaar rij wel zat. 

Geplaatst
1 uur terug, zei Fred K:

Het productieproces is ondoorzichtelijk en dus weet je het gewoon niet.

De VIN kan morgen bekend worden maar net zo goed pas over maanden.

De dealer pakt dit wel goed op en gaat mij per 6/3 kosteloos een redelijke vervangende voorloopauto beschikbaar stellen. Ik ben de KIA Picanto die ik nu meer dan een jaar rij wel zat. 

Nou dat is fijn. Mijn ervaringen met Kia op zich zijn gemiddeld. Vorig jaar auto totallloss aan het Gardameer. Niro al besteld. Nu een Seat arona als voor loop auto. Is een skelter. Betaal de hoofdprijs. Dus hoop dat het bij jou meevalt 

Geplaatst

Ik denk dat als ik opnieuw zou moeten kiezen, ik gewoon de Kona hev n (of m, weet niet meer hoe ze het noemen) zou nemen. 

Wilde vooral een auto die precies in het leasebudget paste maar wel voorzien is van de nodige interne luxe. Eigen bijdrage bijleggen had ik geen trek in.  Elektrisch budget was groter, maar we reizen vaak langere afstanden naar het buitenland en wilden nog even het gemak van de benzine.

Niro en Kona komen bij Alphabet bijna op exact hetzelfde bedrag. Enige verschil is dat de Kona wel gewoon binnen een paar maanden voor je deur staat.. collega heeft de Kona en die ziet er ook heel netjes uit. 

Het liefst zou ik een grotere auto rijden, maar die zijn ondanks gelijkwaardige fiscale waarde vaak toch beduidend duurder in het leasetarief (zelfs excl brandstofvoorschot), waardoor het al gauw een grote maandelijkse last wordt. 

Geplaatst
Op 11-7-2023 om 20:45, zei Nico de Jong:

ik weet niet of het zin heeft om nog een niro aan deze lange lijst wachtenden toe te voegen. Maar doe het toch. Eind mei van 2023 een niro hev dpl in steel grey besteld. Volgens de dealer kon de levertijd wel meer dan een jaar zijn; maar eerdere levering kon ook zo maar het geval zijn. Daar heb je dus weinig aan.

Heb ook ergens gelezen dat KIA wilde proberen om nog dit jaar de achterstanden in levering weg te werken. Misschien levert dat nog iets op.

Vanmorgen bericht van de dealer gehad: de auto is op zee. Nu maar afwachten.

Geplaatst
Op 25-1-2024 om 18:49, zei Fred K:

Fijn voor je. Levering is dus in zicht.

En hiermee is dus ook het sprookje dat ze Q1 alleen maar zwart en wit produceren naar het land der fabelen verwezen

Vanmorgen bericht van de dealer dat er een in principe leveringsafspraak is voor eind maart (dit jaar). Totale levertijd zou dan uitkomen op 10 mnd. Mijn auto moet dan op de morning carina staan.

Geplaatst
Op 14-2-2024 om 11:21, zei Nico de Jong:

Vanmorgen bericht van de dealer dat er een in principe leveringsafspraak is voor eind maart (dit jaar). Totale levertijd zou dan uitkomen op 10 mnd. Mijn auto moet dan op de morning carina staan.

Geplaatst
Zojuist, zei BarryP:

Dat is toch die boot die onderweg is naar Rotterdam? Ik kan de status van 6 dagen geleden zien. Deze gaat volgens de planning wel door het Suez-kanaal toch?

Geplaatst
4 hours ago, BarryP said:

Dat is toch die boot die onderweg is naar Rotterdam? Ik kan de status van 6 dagen geleden zien. Deze gaat volgens de planning wel door het Suez-kanaal toch?

Niet heel waarschijnlijk.   Marinetraffic laat een estimated track zien op basis van kortste route.
Maar ik verwacht dat de carina ook gewoon over de kaap gaat gezien de dreiging die er nog steeds bestaat in de rode zee

Geplaatst

Net gebeld door dealer en kan die van ons ophalen eind februari (Niro HEV DPL interstellar grey). Besteld via JustLease.

Net nog even gekeken en contract is van eind maart 2023 dus 11 maanden levertijd ☺️.

Weekend kan in ieder geval niet meer stuk!!!

Geplaatst

Mijn KIA Niro is begin/half augustus besteld door de leasemaatschappij (HEV Cityscape Green, Dynamic). Mijn huidige contract loop op 4/4/24 af. De leasemaatschappij gaf van de week aan dat dit volgens de dealer nog steeds de verwachte levertijd is. Is dit enigszins realistisch? Mij lijkt het lastig te worden? Dat zou nml 9 maanden zijn. 

Later is op zich niet erg, maar er hangen nog wat andere handelingen achter (aanpassingen) die ook ingepland en aangevraagd moeten worden.

Geplaatst
59 minutes ago, Andre0172 said:

Mijn KIA Niro is begin/half augustus besteld door de leasemaatschappij (HEV Cityscape Green, Dynamic). Mijn huidige contract loop op 4/4/24 af. De leasemaatschappij gaf van de week aan dat dit volgens de dealer nog steeds de verwachte levertijd is. Is dit enigszins realistisch? Mij lijkt het lastig te worden? Dat zou nml 9 maanden zijn. 

Later is op zich niet erg, maar er hangen nog wat andere handelingen achter (aanpassingen) die ook ingepland en aangevraagd moeten worden.

Zolang er geen VIN bekend is, is elk antwoord op deze vraag een gissing.
Als er nu nog geen VIN is dan is levering is april dit jaar al wat onwaarschijnlijk. (alhoewel niet onmogelijk nog).

Maar reken op dit moment met transport over zee en over land en aflevering maar rustig op 3 maanden tussen bekend zijn VIN en levering klant.
Dus elke VIN die nu bekend wordt, betekent redelijkerwijs al levering, op zijn vroegst, in mei 2024. 

Dus verwachte levertijd en geen VIN is BS.   Er zijn hier voorbeelden genoeg te vinden van levering binnen 6 maanden en nog steeds niet na 16 maanden, met in ergste geval uitloop na 19 maanden..

Dus jouw levering zit daar ook ergens tussen die getallen.  :-)

Geplaatst
Op 17-2-2024 om 11:35, zei Fred K:

Niet heel waarschijnlijk.   Marinetraffic laat een estimated track zien op basis van kortste route.
Maar ik verwacht dat de carina ook gewoon over de kaap gaat gezien de dreiging die er nog steeds bestaat in de rode zee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...