Jump to content

Levertijd Niro HEV

BertV

Recommended Posts

23 minuten geleden, zei BertV:

Wie heeft er een nieuwe Niro HEV en hoe lang heb je er op moeten wachten? Van de mijne wordt de leverdatum steeds verder opgeschoven.

Welk type heb je besteld en wanneer?

1 uur geleden, zei BertV:

Ik heb een HEV dynamic begin October vorig jaar besteld.

Dat is wel erg lang. De executive zou voor mij voor april staan. In bestelling sinds december.

Edited by Rob18

heel merkwaardig allemaal. Mijn leverdatum wordt steeds verder opgeschoven en gegarandeerd dat de prijs niet meer de afgesproken prijs gaat zijn, maar ik  heb dan wel het recht om te annuleren. Beetje wazig dat Kia niet concreet wat kan zeggen nu.

Grt Bert

4 uur geleden, zei BertV:

mag ik  vragen welke kleur je gekocht hebt?  Ik snap er nu echt niets meer van. Kennelijk zijn er dus ook voorraad auto's.

Het is een standaard witte geworden. Ik heb niet heel veel met kleur dus voor ons prima. Ze hadden ook nog grijs. In mijn familie was iemand in de markt voor een full electric (wel lease) Deze was nog sneller in het bezit, binnen 10 dagen. In dit geval betrof het een EV model dat afbesteld was en werd aangeboden door een dealer. Deal was echt binnen twee uur rond. (Is natuurlijk wat eenvoudiger bij een auto van de zaak)

• 1 month later...

30 oktober 2022 Niro HEV DynamicPlusLine Interstellar Grey besteld met trekhaak. Verwachte levertijd 6 maanden. Tijdje geleden bij dealer geïnformeerd, nog geen indicatie te geven over levering.

Goedemorgen,

onze nieuwe KIA Niro dynamic line clear white besteld eind november '22, geleverd 28 febr. '23 tot volle tevredenheid! Is onze tweede niro, wat een verschil!

Rijdt een klasse beter en ziet er een klasse beter uit!

Hartelijke groet,

Fred von Weyhrother

5 April 2022 besteld: Kia Niro HEV, Launch Edition, Mineral Blue.

Oorspronkelijke levering zou week 36/2022 zijn. Inmiddels is de te verwachten leverdatum al drie keer verplaatst.

Via week 46/2022 naar week 14/2023. Vorige week wederom een mail ontvangen met een aangepaste leverdatum in week 28/2023.

Tegen die tijd zijn we ruim een jaar en 4 maanden onderweg.....

On 3/11/2023 at 11:33 AM, Johan Storm said:

Heb op 29 oktober 2022 een rode HEV besteld Dynamic plus, volgens de dealer moest ik rekenen op 5 tot 6 maanden, dus zou levering vanaf eind maart een feit kunnen zijn.

Wij hebben op exact dezelfde datum een eveneens rode Kia Niro HEV DynamicPlusline besteld. Inmiddels bericht van de dealer dat de auto geproduceerd is en op de boot staat. Deze boot is waarschijnlijk de "Taipan" die omstreeks 17 april 2023 in Rotterdam wordt verwacht. Hierna kan het nog 4/5 weken duren voor de auto aflever klaar is. (Verwachting dus eind Mei.)

Vertrekkende boten kunnen gevonden worden op de site van EUKOR.COM , haven van vertrek Pyeongtaek en uiteraard haven van aankomst Rotterdam.

Dynamicplusline HEV Snow White Pearl op 29-3-2022 besteld. Na 3 vertragingen op 6-12-2022 geleverd. 

Tijdens het afleveren bij de dealer(Louwman), gaf ze aan dat er vrijwel alleen grijze, zwarte en witte worden verwacht destijds en er geen vooruitzicht op de andere kleuren. Deze zouden er zelfs mogelijk uit gaan of besteld zonder verwachte levertijd. Info van december dus. 

Edited by Uutdordt