Jos Niro Geplaatst 7 Augustus, 2023 Geplaatst 7 Augustus, 2023 kloppen de verhalen dat bepaalde uitvoeringen van de Kia Niro of kleur de leertijd van de auto bepalen. Ik hoor dat de kleur City Green langer duurt. Quote
Fred K Geplaatst 7 Augustus, 2023 Geplaatst 7 Augustus, 2023 29 minutes ago, Jos Niro said: kloppen de verhalen dat bepaalde uitvoeringen van de Kia Niro of kleur de leertijd van de auto bepalen. Ik hoor dat de kleur City Green langer duurt. Nee hoor de leertijd wordt bepaald door de berijder. Maar nu serieus. Die verhalen gaan wel maar ik heb tot nu tot nog geen duidelijke relatie kunnen leggen tussen kleur of uitvoering en levertijd. Dat betekent overigens niet dat die verhalen niet waar zijn. Het betekent alleen dat IK er geen touw aan kan vastknopen. Quote
CoenT Geplaatst 12 Augustus, 2023 Geplaatst 12 Augustus, 2023 Ik heb van mijn dealer te horen gekregen, dat van de auto's die op dezelfde dag besteld zijn, de witte en zwarte kleuren al langere tijd rondrijden. De kleuren groen en vooral blauw (De kleur die ik besteld heb) zouden moeilijker geleverd kunnen worden. Maar ik heb alleen de uitspraak van mijn verkoper! Quote
Nico de Jong Geplaatst 12 Augustus, 2023 Geplaatst 12 Augustus, 2023 Dat van die kleur sluit mooi aan bij wat ik van kia zelf gehoord heb: Helaas is niet een exacte (gemiddelde) levertijd aan te geven voor het door jou genoemde model omdat dit ook afhankelijk is van de kleur en de beschikbaarheid van de fabrikant en bestellingen van de dealer. We kunnen jou niet anders informeren dan dat de dealer kan. Ik betreur te vernemen dat je met deze reactie niet tevreden bent. Hoe graag we ook zouden willen, we kunnen je niet concreter informeren dan reeds gedaan. Kia doet er alles aan zoveel als mogelijk voertuigen te produceren, echter is nooit aan te geven wat de exacte levertijd zal zijn. Er is altijd sprake van een inschatting die de dealer maakt op basis van de bij hen beschikbare informatie. Quote
Jaap van Frjentsjer Geplaatst 14 Augustus, 2023 Geplaatst 14 Augustus, 2023 Vandaag contact met de dealer. Onze clear white niro adventure, besteld op 13 maart 2023 is nog niet geproduceerd. Planning toen was levering tweede week augustus. Lijkt er op dat we nog geduld moeten hebben. Voor de dealer en voor ons niet leuk. Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk Quote
MarcelE Geplaatst 16 Augustus, 2023 Geplaatst 16 Augustus, 2023 Ik heb ook weer eens navraag gedaan. Wel verkeerde topic want ik heb een PHEV DPL Interstellar Grey in bestelleng, via werk/leasemaatschappij. Auto is 1e week januari '23 besteld. Vanuit de dealer werd aangegeven dat levering week 35 zou moeten lukken. Dit is namelijk ook de week dat mijn huidige leasecontract afloopt en ik de week erna op vakantie ga met de auto. Dus dat was leuk geweest. Gisteren heb ik echter gehoord dat mijn auto nog niet eens op de productieplanning staat. Dus als ik transport en afleverklaar maken mee reken, zou het in het gunstigste geval half november worden. En dan zegt de leasemaatschappij dat het dan 1 januari wordt. Quote
kianerodriver Geplaatst 16 Augustus, 2023 Geplaatst 16 Augustus, 2023 Mijn Kia Niro dynamic line 11 oktober 2022 besteld City Green zou eind maart begin april 2023 geleverd worden, tot op heden geen enkel zicht op levering dus gaat het meer dan een jaar duren, niet leuk meer Quote
BertV Geplaatst 16 Augustus, 2023 Topic Starter Geplaatst 16 Augustus, 2023 Dat is heel lang. Heb je wel prijsgarantie? Ik heb 4 November vorig jaar ook een dynamic line besteld en sinds 8 Mei ben ik aan het rijden. Kleur is wel anders. Quote
JeanMuijen Geplaatst 16 Augustus, 2023 Geplaatst 16 Augustus, 2023 Lees op forum voor de EV (tweakers) dat daar de levertijden terug lopen. Voorbeeld van april 2023 besteld en al in productie voor levering oktober 2023. Zijn LM geeft aan dat achterstanden behoorlijk worden ingelopen. Hopelijk gaat dit ook voor ons gelden. Quote
Wilmar Geplaatst 16 Augustus, 2023 Geplaatst 16 Augustus, 2023 46 minuten geleden, zei Nico de Jong: Wat is een LM? Leasemaatschappij? Quote
JeanMuijen Geplaatst 16 Augustus, 2023 Geplaatst 16 Augustus, 2023 LM is inderdaad LeaseMaatschappij Quote
Herman deWalt Geplaatst 20 Augustus, 2023 Geplaatst 20 Augustus, 2023 Op 12-6-2023 om 14:03, zei Tuurke: Nu, juni 2023, nog steeds geen productiedatum bekend van deze auto , het moet toch niet gekker worden. Inmiddels al iets gehoord van een leverdatum of ??? Quote
Josver Geplaatst 21 Augustus, 2023 Geplaatst 21 Augustus, 2023 Al een tijdje hier de reacties aan het volgen. Zelf een DPL in cityscape green besteld in januari, eerste levertijd was juni, daarna augustus, daarna september en nu inmiddels verschoven naar november. De dealer geeft aan dat er eigenlijk nog 0,0 zicht is op productie omdat Kia geen productieslots opgeeft. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de auto dit jaar nog gaat komen. De leasemaatschappij heeft deze auto's destijds iets te enthousiast en rooskleurig m.b.t. levertijden aangeboden vermoed ik. Quote
Nico de Jong Geplaatst 21 Augustus, 2023 Geplaatst 21 Augustus, 2023 Denk dat je dit eerder bij KIA moet neerleggen en niet bij de dealer of de leasemaatschappij. Wat nog het meest irritante is dat kia je terugverwijst naar de dealer. Die zijn echter weer afhankelijk van kia. Heeft iemand wel eens contact gezocht met kia europa of kia korea? Ik kan me nml. niet voorstellen dat ze niet bij benadering een datum kunnen aangeven. Het hele productie-proces is gericht op efficiency (LEAN). Ze weten hoeveel ze kunnen produceren en ze weten de vraag. Lijkt me een simpel rekensommetje om dan de doorlooptijd van een order te bepalen. Het feit dat ze juist dat vertikken baart mij zorgen. Quote
piet a Geplaatst 21 Augustus, 2023 Geplaatst 21 Augustus, 2023 Zo eindelijk te horen gekregen dat mijn Niro bij de dealer afgeleverd wordt. HEV launch edition Mineral Blue. Besteld op Juni 2022 en dus bijna geleverd. Geen flauw idee wat de dealer er allemaal mee moet doen Quote
Tuurke Geplaatst 24 Augustus, 2023 Geplaatst 24 Augustus, 2023 Op 20-8-2023 om 16:03, zei Herman deWalt: Inmiddels al iets gehoord van een leverdatum of ??? Een maand geleden (22 juli) ben ik gebeld door de dealer dat er inmiddels een chassisnummer bekend is. Hij is dus 13 1/2 maanden na bestelling van de lopende band gelopen. Enig idee hoe lang het transport daarna duurt? Ik heb nog superveel geluk in de zin dat ik nog de Dynamicplusline uitvoering met Harman/Kardon radio krijg. Kort na mijn bestelling werd deze optie geschrapt en moesten nieuwe bestellers genoegen nemen met een headup display. Quote
Kia clublid 1 Geplaatst 30 Augustus, 2023 Geplaatst 30 Augustus, 2023 Dag allen, Na anderhalve maand in de calculator puzzelen en zoeken naar geschikte autos heb ik van de week bij mijn werkgever het verzoek ingediend voor de Niro HEV Aurora Black Executiveline. Nu wordt bij twee maatschappijen een offerte opgevraagd en de goedkoopste wint hem. Hopelijk duurt dat proces niet te lang, want de levertijd is al treurig genoeg. Keuze voor de auto is een vrij rationele. Zocht een ruim aangeklede auto die me maandelijks weinig kost (minimale eigen bijdrage, waardoor bijtelling beperkt blijft). Voorkeur ging uit naar iets hoogs, zodat kind in en uit auto tillen niet zo'n gebuk is. Adequate ruimte voor iig een kinderwagen en autostoeltje, met nog wat ruimte over. Lang over elektrisch getwijfeld, in welk geval ik voor een Tesla Y RWD was gegaan. Toch voor brandstof gegaan, vanwege meerdere buitenland reizen met de auto per jaar. Niro beviel prima bij proefrit, ziet er plezierig uit en voelt van binnen ook prettig. Met deze versie zit er alles op wat een mens zich maar kan wensen (behalve lane change assistant die om onverklaarbare redenen enkel op de Niro EV zit). Geschatte levertijd van een van de LM was 48-50 weken. Zodra ik meer weet laat ik het horen. Quote
Mattman Geplaatst 31 Augustus, 2023 Geplaatst 31 Augustus, 2023 Mijne is besteld in januari, een blauwe. Vooraf werd door de dealer gesproken over 4 à 5 maanden levertijd. Nadat ik besteld heb kreeg ik oktober te horen (10 maanden dus). Inmiddels krijg ik er een hard hoofd in dat hij ook echt in oktober komt..... Zeker nu ik hier een maand of 14 zie staan. Quote
Kadek Geplaatst 3 September, 2023 Geplaatst 3 September, 2023 Gisteren heb ik een bericht gehad van de dealer. Onze bestelling van half december van de Niro hev dynamic plus install grey heeft nog geen chassisnummer .Dat betekent een onbevestigde leverdatum van eind november. Quote
BertV Geplaatst 4 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 4 September, 2023 Hopelijk hebben jullie straks meer geluk met de auto, maar ik heb een en al ellende ermee. Teveel om op te noemen. Grt. Bert Quote
Herman deWalt Geplaatst 4 September, 2023 Geplaatst 4 September, 2023 3 uur geleden, zei BertV: Hopelijk hebben jullie straks meer geluk met de auto, maar ik heb een en al ellende ermee. Teveel om op te noemen. Grt. Bert Oh, dat is niet zo mooi na misschien ook lang wachten. Zou je toch eens willen aangeven welke ellende je ermee ervaart, ben wel benieuwd? Quote
BertV Geplaatst 4 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 4 September, 2023 De auto was van binnen beschadigd bij aflevering, er zitten veel fouten in de lak, nu staat hij weer in de garage met een niet meer werkende multimedia. Telefoneren gaat niet en de navigatie doet het niet meer. Mijn vorige Kia Sportage was wel prima, maar de Niro is helaas een drama. Grt. Bert 1 Quote
Herman deWalt Geplaatst 4 September, 2023 Geplaatst 4 September, 2023 30 minuten geleden, zei BertV: De auto was van binnen beschadigd bij aflevering, er zitten veel fouten in de lak, nu staat hij weer in de garage met een niet meer werkende multimedia. Telefoneren gaat niet en de navigatie doet het niet meer. Mijn vorige Kia Sportage was wel prima, maar de Niro is helaas een drama. Grt. Bert Nou dat is nogal zeg, hoe gaat de dealer hiermee om? En mag je op dit forum ook vermelden om welke dealer het gaat? Quote
BertV Geplaatst 4 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 4 September, 2023 De dealer gaat er tot nu toe slecht mee om. Ze hebben me naar een schadebedrijf gestuurd om de lakdikte te laten meten, maar die hadden geen lakdiktemeter. Zelf heeft Janssen Kerres er geen. Vanmiddag de auto weer opgehaald en de navi doet het wel weer, maar helaas kan ik nog steeds niet langer dan 1 minuut en 3 seconden bellen vanuit de auto en dan wordt de verbinding met de bluetooth verbroken. Wat ik nog vergeet te vermelden is dat ik de auto gister na een lange rit niet meer kon afsluiten. Fouten oke, maar los dan iets op en dat kun je vergeten. Overigens heb ik een review op trustpilot geschreven over Janssen Kerres en als je de rest van de reviews mag geloven dan is het daar drama. Grt. Bert Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.