Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Levertijd Niro HEV

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Gisteren een Kia Niro EV gekocht en volgende rijden.
Het kan dus wel!

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk

Geplaatst

Volgende week uiteraard. De dealer had er 5 op voorraad.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk

• 3 weken later...
Geplaatst

Hier ook goed nieuws! 
28 december 2022 een HEV launch edition besteld in Aurora black . Verwachte binnenkomst dealer stond op 31 Juli. Gisteren telefoontje gekregen dat de auto klaar staat. Aflevering voor volgende week vrijdag gepland .

Geplaatst
1 hour ago, AKR said:

Hier ook goed nieuws! 
28 december 2022 een HEV launch edition besteld in Aurora black . Verwachte binnenkomst dealer stond op 31 Juli. Gisteren telefoontje gekregen dat de auto klaar staat. Aflevering voor volgende week vrijdag gepland .

Dat is dan toch nog lekker snel en een HEV. (geeft hoop aan anderen)

Veel plezier met je nieuwe voiture

Geplaatst
7 hours ago, Jaap van Frjentsjer said:

We hebben een witte niro adventure in maart besteld.  Verwachting is levering augustus. Geduldig blijven dus

wat is een Niro Adventure?

De prijslijst kent alleen een comfort/Dynamic/Dynamic Plus en Executive versie (en er was nog een tijdje een launch edition).

Maar nog niet eerder gehoord van een Adventure edition

Geplaatst
23 hours ago, Laredo said:

Ik zie op een site van een autodealer het volgende staan: Dealer X komt met een unieke actie! Je stapt nu in een speciaal uitgevoerde Kia Niro Hybrid Adventure al vanaf € 33.995 of in een Kia Sportage Hybrid Adventure vanaf € 40.995,-.

De speciale Kia Adventure uitvoeringen zijn rijk uitgerust en extra uitgevoerd met gratis trekhaak.  Vraag online een proefrit aan en beleef het innovatieve karakter van het populaire model. Daarnaast is deze editie voorzien van een hightech full map navigatiesysteem met Apple CarPlay. De veelzijdige modellen zijn de ideale gezinsauto, maar ook zeer geschikt als zakelijke auto. Kom jij hem snel ervaren?

Wacht niet te lang want, de actie is beperkt geldig. Wil je een indicatie van wat jouw huidige auto waard is en deze inruilen? Gebruik dan onze handige online taxatietool . Binnen 1 minuut heb je een indicatie van de waarde van je auto. Wel zo handig!

Lijkt een comfortline versie te zijn met wat extra's maar ik kan niet ergens een goede vergelijking vinden dus dat is op basis van wat heen en weer switchen tussen browser windows.

Lijkt wel een interessante versie. Wordt mij niet duidelijk of deze nu wel snel leverbaar zouden zijn

Geplaatst
6 minutes ago, Jaap van Frjentsjer said:

Gaat om een dynamicline met trekhaak die adventure genoemd wordt. Levertijd zou 6 maanden zijn. Ik laat in dit forum weten hoe dit uitpakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk

Oke, dat is best interessant dan. 1500 korting tov dynamic line plus trekhaak (1395?).  Gaat voorlopig even geen dynamic line verkocht worden dus.  :-)

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo leden, 

28 December een HEV Launch edition in Aurora Black besteld. Deze prachtige bolide gisteren (twee maanden eerder dan aangegeven!!) mogen ophalen . Wat een fijne wagen! Hopelijk krijgen jullie ook allemaal ook een onverwacht telefoontje dat jullie auto klaar staat.

Ik blijf dit forum volgen ;)

IMG_1027.jpeg

IMG_1026.jpeg

Geplaatst
Op 7-4-2023 om 11:31, zei Tuurke:

In juni 2022 een Niro HEV dynamicplusline besteld in de kleur Cityscape Green.

De dealer kan nog geen datum noemen, hoewel ik de auto besteld heb daags nadat ze hem voor het eerst konden showen in Nederland.

Nu, juni 2023, nog steeds geen productiedatum bekend van deze auto :-(, het moet toch niet gekker worden.

Geplaatst
Op 11-3-2023 om 21:51, zei johans67:

Augustus 2022 hev dynamic plus line mineralen blue  besteld .levering 3 keer veranderd nu staat hij gepland voor week 20 

as dinsdag wordt hij geleverd . dus 10 maanden levertijd 

• 2 weken later...
Geplaatst

Begin deze maand (juni) Kia Niro HEV besteld, levertijd volgens de dealer is Oktober. Ik zie ook verschillende cases waarbij jullie de auto eerder hebben gekregen dan aangegeven.
Is dit gewoon geluk of nemen ze bij de dealer de levertijden ruimer?

Geplaatst
16 minutes ago, AndyE said:

Begin deze maand (juni) Kia Niro HEV besteld, levertijd volgens de dealer is Oktober. Ik zie ook verschillende cases waarbij jullie de auto eerder hebben gekregen dan aangegeven.
Is dit gewoon geluk of nemen ze bij de dealer de levertijden ruimer?

Nou dat is wel heel erg snel. Ik heb in maart 2023 een HEV DPL besteld en daar was toen een levertijd van 12 maanden op.  Nu (eind juni 2023) nog steeds geen VIN dus auto is nog niet geproduceert. 

Misschien wel goed om nog even hier aan te geven om wat voor uitvoering en kleur dat het gaat, Want ook daar lijkt wel verschil in levertijd door te kunnen ontstaan

Waarom jij dus een HEV binnen 5 maanden geleverd zou kunnen krijgen verbaaast mij. Maar goed, het hele leveringen verhaal van de Niro is een al duister dus wie weet.

Maar mijn advies is wel om je dealer te blijven vragen naar je VIN.  Pas dan kan je een beetje inschatten wanneer er geleverd wordt. Alle voorspellingen zonder VIN zijn alleen maar hoop.  (en hoop doe je in de praktijk niet veel mee).  

Geplaatst
11 uur geleden, zei Fred K:

Nou dat is wel heel erg snel. Ik heb in maart 2023 een HEV DPL besteld en daar was toen een levertijd van 12 maanden op.  Nu (eind juni 2023) nog steeds geen VIN dus auto is nog niet geproduceert. 

Misschien wel goed om nog even hier aan te geven om wat voor uitvoering en kleur dat het gaat, Want ook daar lijkt wel verschil in levertijd door te kunnen ontstaan

Waarom jij dus een HEV binnen 5 maanden geleverd zou kunnen krijgen verbaaast mij. Maar goed, het hele leveringen verhaal van de Niro is een al duister dus wie weet.

Maar mijn advies is wel om je dealer te blijven vragen naar je VIN.  Pas dan kan je een beetje inschatten wanneer er geleverd wordt. Alle voorspellingen zonder VIN zijn alleen maar hoop.  (en hoop doe je in de praktijk niet veel mee).  

Ik heb een Kia Niro HEV DynamicLine besteld in de kleur Aurora Black Pearl. 
Zojuist ook even de datum terug gekeken, op 19 juni heb ik een e-mail ontvangen met de bestelling en dat alles in orde is.

Geplaatst

Als het VIN-nummer bekend is en hij op de kade staat in Korea is de auto 6 weken later in NL en dan nog ca. 10 dagen voor de aflevering. Dat is wat ik te horen heb gekregen.

• Thanks 1
Geplaatst
Op 4-5-2023 om 12:43, zei Donovan:

Ik heb op 4 april 2023 één Kia Niro mineral blue HEV executiveline besteld en de levering is …normaal gesproken… op 23 juli 2023. 

Vorige week te horen gekregen dat de auto pas in 2024 geleverd wordt. Wanneer precies was onbekend… Bestelling geannuleerd en een andere auto besteld. Succes allemaal!

Geplaatst
On 6/25/2023 at 10:05 AM, AndyE said:

Ik heb een Kia Niro HEV DynamicLine besteld in de kleur Aurora Black Pearl. 
Zojuist ook even de datum terug gekeken, op 19 juni heb ik een e-mail ontvangen met de bestelling en dat alles in orde is.

Bedankt voor de aanvulling.

Ik hoop dat je hem zo snel krijgt als beloofd

Laat je dat hier op het forum tzt dan nog even weten?

Geplaatst
Op 20-3-2023 om 12:13, zei Hans12:

5 April 2022 besteld: Kia Niro HEV, Launch Edition, Mineral Blue.

Oorspronkelijke levering zou week 36/2022 zijn. Inmiddels is de te verwachten leverdatum al drie keer verplaatst.

Via week 46/2022 naar week 14/2023. Vorige week wederom een mail ontvangen met een aangepaste leverdatum in week 28/2023.

Tegen die tijd zijn we ruim een jaar en 4 maanden onderweg.....

Inmiddels nieuwe 'te verwachten' leverdatum mogen ontvangen: eind september 2023...   ...we gaan het meemaken.

Hoor/lees hier en daar dat met name de groene en blauwe Niro's in alle types en uitvoeringen met zééééééééér lange levertijden kampen.

Geplaatst
8 uur geleden, zei Fred K:

Bedankt voor de aanvulling.

Ik hoop dat je hem zo snel krijgt als beloofd

Laat je dat hier op het forum tzt dan nog even weten?

Ik hoop het ook 😂. Uiteraard laat ik het weten als ik hem in ontvangst heb mogen nemen. 

Geplaatst

Even vandaag gebeld met de dealer voor een status update

1. Mijn Niro heeft nog geen VIN en dus geen info beschikbaar over levering

2. In het dealersysteem staat nog steeds een geschatte levertijd van 12 maanden

3.  Op 10 juli leveren ze  een mineral blue HEV DPL aan een andere klant die in November 2022 besteld is. (maw zo een 9 maanden levertijd)

Uiteraard is dit maar een enkele observatie en hoeft dit geen betekenis te hebben voor andere leveringen maar toch opvallend dat deze dealer nog steeds aangeeft dat levering ingeschat wordt op 12 maanden (hetgeen dus is wat in het systeem staat) en dat sommigen hier al sneller geleverd denken te krijgen.

Ik ben benieuwd of dat ook echt uit gaat komen

Geplaatst

het wordt er niet leuker op:

Mijn Niro HEV DLP is besteld in mei 2022.

Deze is door de oorspronkelijke koper geannuleerd.

Vervolgens is deze auto in oktober voor mij gereserveerd.

Levertijd zou midden maart 2023 zijn. Dit staat in mijn koopcontract.

Nu, eind juli 2023, is er nog geen VIN nummer bekend bij de dealer.

Ik mag er dus vanuit gaan, dat de levering nog minimaal 2 maanden gaat duren.

Daarmee is de levertijd voor mijn auto dus effectief  minimaal 15 maanden geworden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...