Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Levertijd Niro HEV

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

HIer een Niro HEV Dynamic Line Plus in Mineral Blue besteld op 11/3/2023.

Dealer liet zien dat het systeem aangaf dat rekening gehouden moest worden met > 12 maanden levertijd.
Hoop ergens dat het nog dit jaar wordt maar in ieder geval is de verwachting door de dealer goed gemanaged.  :-)

Overigens wel expliciet afgesproken (en in koopcontract genoteerd) dat prijsverhogingen vanaf de fabriek niet doorberekend mogen worden. (Wel eventuele wettelijke verhogingen want die moet Kia dealer ook maar afdragen).

Inruilprijs van huidige auto (kia picanto 1.0L) staat ook nu al vast, ongeacht aflevertijd en ik kreeg een hoop geld voor mijn 6 jaar oude picanto terug.

aangepast door Fred K
Geplaatst

Inmiddels kan ik er geen touw meer aan vastknopen. Vorige week heb ik een andere dealer gebeld met de vraag over de levertijd van exact dezelfde auto als die van mij en toen kreeg ik  te horen dat ik half Juli de auto kan krijgen als ik  op dat moment zou bestellen. Mocht de prijs in de tussentijd omhoog gaan dan cancel ik de overeenkomst.

Geplaatst
19 uur geleden, zei Sjierk:

Wij hebben op exact dezelfde datum een eveneens rode Kia Niro HEV DynamicPlusline besteld. Inmiddels bericht van de dealer dat de auto geproduceerd is en op de boot staat. Deze boot is waarschijnlijk de "Taipan" die omstreeks 17 april 2023 in Rotterdam wordt verwacht. Hierna kan het nog 4/5 weken duren voor de auto aflever klaar is. (Verwachting dus eind Mei.)

Vertrekkende boten kunnen gevonden worden op de site van EUKOR.COM , haven van vertrek Pyeongtaek en uiteraard haven van aankomst Rotterdam.

Ik heb de site gevonden maar hoe weet je dat de boten die daar vertrekken jouw Kia aan boord hebben ?? Is dat bij de importeur gevraagd?

Geplaatst
2 hours ago, BertV said:

Inmiddels kan ik er geen touw meer aan vastknopen. Vorige week heb ik een andere dealer gebeld met de vraag over de levertijd van exact dezelfde auto als die van mij en toen kreeg ik  te horen dat ik half Juli de auto kan krijgen als ik  op dat moment zou bestellen. Mocht de prijs in de tussentijd omhoog gaan dan cancel ik de overeenkomst.

Moet je wel jezelf afvragen of deze dealer wel de waarheid spreekt.

Mijn dealer liet heel transparant zien dat vanuit Kia Nederland alleen maar aangegeven werd dat het > 12 maanden levertijd is.

Waarom jouw dealer dan sneller kan leveren?  (misschien een voorraad auto maar dat is ook onwaarschijnlijk want die zijn ook allemaal al gealloceerd.

Geplaatst
50 minutes ago, Philipetti said:

Hallo allemaal, mijn Niro HEV is begin februari 2023 besteld en verwachtte levering is wk43 (eind oktober) 😭

Gr. Philip 

welk type (comfortine, dynamic, dynamic plus of executive) en welke kleur?

Ben benieuwd hoe de diverse leveringen gaan lopen

Geplaatst (aangepast)

Wij hebben in 2022 de dynamic plus besteld.Eerste levertijd april 2023 .Nu misschien juli 2023.

Het gaat om de kleur instal grey.

aangepast door Kadek
Geplaatst
3 hours ago, Kadek said:

Wij hebben in 2022 de dynamic plus besteld.Eerste levertijd april 2023 .Nu misschien juli 2023.

Het gaat om de kleur instal grey.

Wanneer in 2022 heb je de bestelling geplaatst?

Geplaatst
6 hours ago, Kadek said:

Dat was in december.

Oke, dank voor deze toevoeging.

6 maanden levertijd zou, gegeven de huidige indicatieve levertijden, niet eens heel slecht zijn.

Maar op andere fora zie je wel dat KIA momenteel erg onvoorspelbaar is in haar leveringen dus het kan ook zo nog maar verder naar achteren schuiven. Veel succes met het snel krijgen van je nieuwe auto

Geplaatst

Hier op 28 December HEV Launch edition met trekhaak in aurora black besteld.

1e indicatie was afleveren in de week van 5 Juli. Vorige week bericht gehad dat de auto vermoedelijk op 25 juli aankomt bij de dealer.

Geplaatst
6 hours ago, AKR said:

Hier op 28 December HEV Launch edition met trekhaak in aurora black besteld.

1e indicatie was afleveren in de week van 5 Juli. Vorige week bericht gehad dat de auto vermoedelijk op 25 juli aankomt bij de dealer.

Hou ons op de hoogte svp.  Als ze begin augustus aflevern halen is dat niet slecht. Lees helaas her en der wat horror verhalen rondom leveren launch editions.
Ik lees dat DL en CL het meest waarschijnlijk nog op tijd geleverd kunnen worden.
DLP./EL en launch schijnen vaker door vertraging geplaagd te worden.

Geplaatst (aangepast)

Ik heb begin februari een Niro HEV DPL Interstellar Gray besteld via de LM (Van Mossel).
Heb nu een voorlopige leverdatum doorgekregen: 10 januari 2024.
Dat was even slikken, maar het kan mijns inziens alleen maar mee gaan vallen...

aangepast door GrasshopperNL
Geplaatst

Elke leverdatum die je nu krijgt is helaas boterzacht.
KIA heeft geen hard productieslot voor zover ik nu heb begrepen.

De vraag die je je dealer moet stellen om iets meer zekerheid is krijgen of er al een VIN (Vehicle identification number) is.

Zolang die er niet is, is de productie nog niet gedaan en kan de dealer eigenlijk geen enkele toezegging doen, anders dan wat algemeenheden (als levertijd > 12 maanden).

Pas als de auto een VIN heeft dan is hij geproduceerd. Dan moet hij nog op de boot naar NL en nog gepland worden voor levering.

Dat duurt meestal in zijn totaal ook nog een 6-8 weken.  Maar met een VIN is je auto in ieder geval bestaand. Tot dat moment is er niets zinnigs te zeggen

(en Btw ik zie ook mensen die positief verrast worden, maar die zijn wel in de minderheid)  :-)

Geplaatst

Vandaag is het precies 6 maanden geleden dat ik de Niro HEV besteld heb en ben ik bij de dealer langs geweest. De auto wordt op 18 april in Rotterdam gelost en ergens in Mei rijd ik volgens de dealer. Nu maar hopen dat de prijs niet verhoogd wordt in de tussentijd. Klanten die nu bestellen zouden 12 maanden  moeten wachten.

Geplaatst
Op 1-4-2023 om 17:49, zei Fred K:

Hou ons op de hoogte svp.  Als ze begin augustus aflevern halen is dat niet slecht. Lees helaas her en der wat horror verhalen rondom leveren launch editions.
Ik lees dat DL en CL het meest waarschijnlijk nog op tijd geleverd kunnen worden.
DLP./EL en launch schijnen vaker door vertraging geplaagd te worden.

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Geplaatst

Hallo Luchtbakker, 

dan mag jij van geluk spreken!!! De rest wacht volgens mij minimaal een half jaar..  😭😭😭

Het blijft een "Tombola". Een kennis van me heeft in februari een Toyota CRV besteld. Leverweek 20! Hoe kan het zijn dat KIA zo veel extra tijd nodig heeft?!?!?!

Geplaatst

Ik heb half oktober 2022 een Niro HEV gekocht (steel grey). Volgens de dealer zou levering 2de kwartaal 2023 haalbaar zijn. Vanuit de dealer na de aankoop verder geen enkele inputs meer. Daarom ben ik gisteren even langsgegaan. Er was geen nieuws, maar toen men in het computersysteem ging kijken, bleek “mijn” auto op zee te zijn. De aankomst zou dan ergens half mei zijn. Dus levering eind 2de kwartaal zou dus mogelijk moeten zijn. Maar……. volgens de dealer stond het chassisnummer nog in het  blauw en was de levering daarom nog niet zeker, pas wanneer dit zwart gekleurd zou zijn, was het definitief?! Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe zeker of onzeker is dit soort informatie?

Geplaatst

Ik denk dan dat onze auto's op dezelfde boot staan en die zou op 18 april in Rotterdam aankomen. Daarna duurt het nog enkele weken voordat hij bij de dealer is. Een kleur van het chassisnummer is mij verder onbekend.

Geplaatst

In juni 2022 een Niro HEV dynamicplusline besteld in de kleur Cityscape Green.

De dealer kan nog geen datum noemen, hoewel ik de auto besteld heb daags nadat ze hem voor het eerst konden showen in Nederland.

Geplaatst
6 uur geleden, zei Tuurke:

In juni 2022 een Niro HEV dynamicplusline besteld in de kleur Cityscape Green.

De dealer kan nog geen datum noemen, hoewel ik de auto besteld heb daags nadat ze hem voor het eerst konden showen in Nederland.

Toen ik mijn auto in oktober kocht, werd aangegeven dat enkele kleuren heel moeilijk leverbaar waren. Met name de groene kleur was een probleem, terwijl deze in alle reclame gebruikt wordt. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...