Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Levertijd Niro HEV

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
27 minutes ago, Nico de Jong said:

Eindelijk:

Kan op 10-4 de niro hev dpl in steel grey ophalen. Beetje wrang is dat ik er nog niet in kan rijden omdat ik vorige week een botje in mijn hand gebroken heb dat morgen geopereerd gaat worden.

oei, dat is inderdaad wel heel zuur.

hopelijk is he snel genezen.

Hoe lang zat er  in uw geval nu precies tussen bestelling en levering?

Geplaatst

Vanmiddag was ik even bij de Kia dealer. Mijn nieuwe Niro Dynamic line (besteld dec. 2022) staat nu in de produktieplanning en heeft een geplande losdatum ( bij de dealer) van 6 juni a.s..

Als dat lukt heeft het net geen 18 maanden geduurd…

Het wordt ook nog een model 2024, maar blijkbaar ijn er best veelbestellingen geannuleerd omdat die ineens een model 2025 geleverd gaan krijgen (met minder pk en maar 1000 kg trekgewicht).

Maar nog steeds allemaal toekomst, eerst de sleutels in handen hebben

Geplaatst
Op 28-3-2024 om 07:50, zei Fred K:

oei, dat is inderdaad wel heel zuur.

hopelijk is he snel genezen.

Hoe lang zat er  in uw geval nu precies tussen bestelling en levering?

Dat is vrij exact 10 mnd. 

Geplaatst

Goedemorgen,

Begin oktober 2023 door leasemaatschappij een Kia Niro Dynamicline Interstellar Grey besteld. Verwachte levertijd was vastgezet op 30-04-24. Vandaag informatie opgevraagd of ze dat gaan halen. Tot mijn verbazing staat hij al ergens in Nederland te wachten om bij de dealer afgeleverd te worden. Een levertijd van 7 maanden dus ongeveer. Had geen informatie/update of Vin-nummer gekregen van LM of dealer. Nu nog afwachten wanneer de auto bij de dealer aan gaat komen en wanneer ik hem kan ophalen.

Geplaatst

Zojuist bericht van de dealer dat mijn, in maart 2023, bestelde Niro HEV DPL Mineral Blue, geproduceerd is.
Verwachte losdatum 7/6, dus ik denk dat die met de Morning Concert naar NL komt.
Kan in ieder geval nu ergens naar uitkijken.
UItgaande van levering mid juni hebben we het dan over net iets meer dan 15 maanden levertijd.

Geplaatst
On 3/26/2024 at 1:22 PM, Gerard Van Der Zon said:

Wij hebben sept. 2023 een Kia Niro HEV DPL blauw  particulier besteld. Omdat we begin dit jaar begrepen dat blauw en groen wel erg lang ging duren, hebben we de dealer gevraagd of het hielp om de kleur om te zetten in grijs. De dealer dacht dat dit de levering zou versnellen en dus besloten we de kleur te veranderen.  Na overleg van de dealer met Kia Nederland bleek echter dat dit als een nieuwe bestelling zou worden gezien en we dan weer onder aan de lijst zouden komen. Uiteindelijk hebben we dus de blauwe kleur maar gehandhaafd. Nu ik bovenstaande lees vraag ik me af of we goed zijn ingelicht.

Inmiddels met de dealer contact gehad. De auto is gemaakt. We hebben een chassisnummer en het wordt ook nog een blauwe.  Kan iemand mij uitleggen hoe ik met het chassisnummer kan kijken  met welke boot de auto vervoerd gaat worden. Of kan alleen de dealer dat doen?

Geplaatst (aangepast)
2 hours ago, Gerard Van Der Zon said:

Inmiddels met de dealer contact gehad. De auto is gemaakt. We hebben een chassisnummer en het wordt ook nog een blauwe.  Kan iemand mij uitleggen hoe ik met het chassisnummer kan kijken  met welke boot de auto vervoerd gaat worden. Of kan alleen de dealer dat doen?

Dat kan je niet zien en dat kan de dealer ook niet zien

De enige manier om, met redelijke zekerheid (dat wil dus zeggen niet eens absolute zekerheid) is om via EUKOR.com te kijken wanneer welke boot vanuit Pyeongtaek naar Rotterdam vaart en aan de dealer te vragen wanneer de status verandert van P.Alloc (dwz hij staat op de kade) naar At Sea.  
Dat is wat de dealer in zijn systeem kan zien.

BV: als je auto nu P.Alloc is en na 12 april at sea dan is de kans groot dat hij op de Morning Concert staat.

aangepast door Fred K
typo
Geplaatst
41 minutes ago, Fred K said:

Dat kan je niet zien en dat kan de dealer ook niet zien

De enige manier om, met redelijke zekerheid (dat wil dus zeggen niet eens absolute zekerheid) is om via EUKOR.com te kijken wanneer welke boot vanuit Pyeongtaek naar Rotterdam vaart en aan de dealer te vragen wanneer de status verandert van P.Alloc (dwz hij staat op de kade) naar At Sea.  
Dat is wat de dealer in zijn systeem kan zien.

BV: als je auto nu P.Alloc is en na 12 april at sea dan is de kans groot dat hij op de Morning Concert staat.

Dank je wel

Geplaatst

Inmiddels het bericht gekregen dat mijn auto is geproduceerd en deze medio juni in NL wordt verwacht met levering medio juli.

In het VIN nummer staat bij productiejaar een "R", ik begrijp dat dit voor 2024 staat. Zou dit ook betekenen dat hij geleverd wordt volgens de " oude". specs? Of zegt het niets over het modeljaar maar alleen over de productiedatum?

Geplaatst
1 hour ago, Andre0172 said:

Inmiddels het bericht gekregen dat mijn auto is geproduceerd en deze medio juni in NL wordt verwacht met levering medio juli.

In het VIN nummer staat bij productiejaar een "R", ik begrijp dat dit voor 2024 staat. Zou dit ook betekenen dat hij geleverd wordt volgens de " oude". specs? Of zegt het niets over het modeljaar maar alleen over de productiedatum?

Geen idee, Ik zie alleen ook een R in mijn VIN, en mijn dealer heeft mij bevestigd dat de auto met de MY2023 specs (1300kg/`141PK) zou worden geleverd.  Of de R daar wat mee te maken heeft is onduidelijk maar ik verwacht dat ook uw auto inderdaad dus met "oude" specs wordt geleverd.

PS: Waarschijnlijk staan onze auto's straks op de Morning Concert. (Leuk om te volgen in marinetraffic.com)

Geplaatst
On 1/31/2024 at 3:13 PM, Ricardop25 said:

Kia Niro HEV DPL White besteld begin september 2023. Levertijd staat nu op 31 Juli 2024. Van de Dealer te horen gekregen dat de auto in maart word gefabriceerd, echter was er nog geen VIN. Ik ga uit van Juli 2024 na aanleiding van alle posts op deze Forum. Maar zal jullie op de hoogte houden :)

Even ter aanvulling op mijn eerdere post.

De auto staat inmiddels in Rotterdam en word deze week bij de dealer geleverd. Hopelijk eind deze week, begin volgende week ophalen.

Al met al circa 8 maanden levertijd als ik de sleutel ontvang!

• Like 1
Geplaatst
Op 8-4-2024 om 10:42, zei Fred K:

Geen idee, Ik zie alleen ook een R in mijn VIN, en mijn dealer heeft mij bevestigd dat de auto met de MY2023 specs (1300kg/`141PK) zou worden geleverd.  Of de R daar wat mee te maken heeft is onduidelijk maar ik verwacht dat ook uw auto inderdaad dus met "oude" specs wordt geleverd.

PS: Waarschijnlijk staan onze auto's straks op de Morning Concert. (Leuk om te volgen in marinetraffic.com)

Als je nu de EUKOR sie checkt staat de Morning Concert niet meer op aankomst in Rotterdam. Wel Antwerpen.

Geplaatst
1 hour ago, Andre0172 said:

Als je nu de EUKOR sie checkt staat de Morning Concert niet meer op aankomst in Rotterdam. Wel Antwerpen.

Kan nog steeds zijn dat NL auto's in Antwerpen gelost worden hoor.
Maar zeker is er niets.  :-)

Geplaatst

Van de voorspelde 2 (was al een order) hebben we 7 maanden gewacht, maar hij is er eindelijk. 

73E7C7E1-35E7-4490-B4C7-FBD3D9D6BF2B.jpeg

Geplaatst
35 minutes ago, DNP said:

Van de voorspelde 2 (was al een order) hebben we 7 maanden gewacht, maar hij is er eindelijk. 

73E7C7E1-35E7-4490-B4C7-FBD3D9D6BF2B.jpeg

Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst.
Zag dat het een DPL was maar niet welk type, maar ik zie geen laadpoort dus een HEV?

ZO ja, wat is vermogen in PK's en trekgewicht? (ik verwacht 141/1300)

Geplaatst (aangepast)
36 minuten geleden, zei Fred K:

Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst.
Zag dat het een DPL was maar niet welk type, maar ik zie geen laadpoort dus een HEV?

ZO ja, wat is vermogen in PK's en trekgewicht? (ik verwacht 141/1300)

Dankjewel. Ja, HEV (PHEV kopen was het mij niet waard). 141/1300.

aangepast door DNP
Geplaatst
Op 30-3-2024 om 03:20, zei Nico de Jong:

Dat is vrij exact 10 mnd. 

Weet iemand of dit nu een my23 of my24 is? Vraag dit eigenlijk i.v.m. downloaden van de navigatie software.

Geplaatst

Mijn Niro HEV Dynamicline is nu voor de zoveelste keer 2 maanden uitgesteld.

Hij is besteld in januari 2023 en staat nu voor eind juni op de lijst, bijna 18 maanden dus. En dan nog afwachten of hij echt komt. Tot nu toe is het al 6x steeds 2 maanden opgeschoven.

Omdat de laatst bekende datum over minder dan 3 weken was ging ik bijna geloven dat hij echt zou komen.

Ik snap er niets van dat sommige hem snel hebben en dat die van mij maar naar achter geschoven wordt.

Had ik dat van te voren geweten, nooit gedaan! Het is gewoon asociaal.

Geplaatst
1 hour ago, Mattman said:

Mijn Niro HEV Dynamicline is nu voor de zoveelste keer 2 maanden uitgesteld.

Hij is besteld in januari 2023 en staat nu voor eind juni op de lijst, bijna 18 maanden dus. En dan nog afwachten of hij echt komt. Tot nu toe is het al 6x steeds 2 maanden opgeschoven.

Omdat de laatst bekende datum over minder dan 3 weken was ging ik bijna geloven dat hij echt zou komen.

Ik snap er niets van dat sommige hem snel hebben en dat die van mij maar naar achter geschoven wordt.

Had ik dat van te voren geweten, nooit gedaan! Het is gewoon asociaal.

Ik kan me je frustratie goed voorstellen.

Ik herhaal even de tip dat je je dealer moet vragen om de VIN.  Zolang er geen VIN bekend is, is elke toezegging van een leverdatum een loze belofte omdat je dealer geen enkel inzicht heeft in productiedatum in Korea.

Zodra de VIN bekend is en de status P.Alloc is dan is je Kia gefabriceerd en staat op de kade in Korea. Daarna krijgt de auto de status AT Sea en weet je dat hij in een boot zit en onderweg is naar NL.
Daarna moet hij nog getransporteerd van de loskade naar je dealer en die moet hem dan nog klaar maken voor afleveren.

Reken voor tijd tussen geproduceerd zijn en aflevering voor de veiligheid maar even 3 maanden (kan iets korter worden maar veel korter dan 2 maanden niet omdat dat alleen al de tijd is voor de boot om de trip via de kaap te maken).

Dus eind juni is nu al spannend maar kan nog net als er een VIN is. Zo niet (en vraag daar bij je dealer dus goed op door), dan is eind juni waarschijnlijk ook al niet meer haalbaar.

Voor wat het waard is. Ik heb maart 2023 een mineral blue HEV DPL besteld en kreeg op 2 april een VIN door van mijn dealer. Hopelijk gaat hij morgen op de Morning Concert naar NL en dan kan ik hem waarschijnlijk half juni in ontvangst nemen (losdatum bij dealer staat nu op 7/6)

Geplaatst
28 minutes ago, Fred K said:

Ik kan me je frustratie goed voorstellen.

Ik herhaal even de tip dat je je dealer moet vragen om de VIN.  Zolang er geen VIN bekend is, is elke toezegging van een leverdatum een loze belofte omdat je dealer geen enkel inzicht heeft in productiedatum in Korea.

Zodra de VIN bekend is en de status P.Alloc is dan is je Kia gefabriceerd en staat op de kade in Korea. Daarna krijgt de auto de status AT Sea en weet je dat hij in een boot zit en onderweg is naar NL.
Daarna moet hij nog getransporteerd van de loskade naar je dealer en die moet hem dan nog klaar maken voor afleveren.

Reken voor tijd tussen geproduceerd zijn en aflevering voor de veiligheid maar even 3 maanden (kan iets korter worden maar veel korter dan 2 maanden niet omdat dat alleen al de tijd is voor de boot om de trip via de kaap te maken).

Dus eind juni is nu al spannend maar kan nog net als er een VIN is. Zo niet (en vraag daar bij je dealer dus goed op door), dan is eind juni waarschijnlijk ook al niet meer haalbaar.

Voor wat het waard is. Ik heb maart 2023 een mineral blue HEV DPL besteld en kreeg op 2 april een VIN door van mijn dealer. Hopelijk gaat hij morgen op de Morning Concert naar NL en dan kan ik hem waarschijnlijk half juni in ontvangst nemen (losdatum bij dealer staat nu op 7/6)

Laat je aub even weten als de status hopelijk vanaf morgen AT Sea is?   Dan is het waarschijnlijk dat onze mineral blue HEV DPL ook op deze boot staat. Sept. 2023 besteld. VIN 4 april. De eindbestemming van deze boot is trouwens nu Antwerpen. Ik kan me de frustratie van Mattman heel goed voorstellen.  Er is geen transparantie.  Wij hadden de hoop voor dit jaar al bijna opgegeven.  Blijkbaar willen ze de bestellingen t/m sept 2023 er nog (snel😀) doorwerken, omdat sommige bestellingen vanaf okt. 2023 in blauw en groen een andere kleur is aangeboden.  En dan speelt er ook nog doorheen dat er op een gegeven moment geproduceerd wordt met nieuwe specificaties. Waar sommigen ( bv met caravan)  helemaal niet blij mee zijn. Maar eigenlijk weet je niks en de dealer vraagt wel vanalles aan Kia Nederland , maar moet ook maar afwachten.

Geplaatst (aangepast)
3 hours ago, Gerard Van Der Zon said:

Laat je aub even weten als de status hopelijk vanaf morgen AT Sea is?   Dan is het waarschijnlijk dat onze mineral blue HEV DPL ook op deze boot staat. Sept. 2023 besteld. VIN 4 april. De eindbestemming van deze boot is trouwens nu Antwerpen. Ik kan me de frustratie van Mattman heel goed voorstellen.  Er is geen transparantie.  Wij hadden de hoop voor dit jaar al bijna opgegeven.  Blijkbaar willen ze de bestellingen t/m sept 2023 er nog (snel😀) doorwerken, omdat sommige bestellingen vanaf okt. 2023 in blauw en groen een andere kleur is aangeboden.  En dan speelt er ook nog doorheen dat er op een gegeven moment geproduceerd wordt met nieuwe specificaties. Waar sommigen ( bv met caravan)  helemaal niet blij mee zijn. Maar eigenlijk weet je niks en de dealer vraagt wel vanalles aan Kia Nederland , maar moet ook maar afwachten.

ik zal maandag (om de systemen de tijd te geven te synchroniseren) bij mijn dealer checken en hier terug koppelen.

Overigens hoeft antwerpen niet de eindbestemming te zijn van de Morning Concert, Heel goed mogelijk dat ze van Antwerpen naar Rotterdam vaart.

Je ziet vaker dat die autoboten meerdere havens in europa aandoen en alleen de eerste haven staat dan op EUKOR vermeld

aangepast door Fred K
Geplaatst

Kia is qua logistiek en planning echt super waardeloos. 7-2-23 een Niro HEV DynamicPlusLine steel-grey besteld. Afgegeven levertijd: 5-6 maanden. Daarna 7x (!) verschoven. De auto is rond 20 maart 2024 in de haven van Rotterdam aangekomen. Maar Kia kan niet eens aangeven wanneer deze bij de dealer wordt afgeleverd. Eerst was het 25 maart, toen 29 maart, toen 3 april, toen 4 april.... Afgegeven indicatie nu: eind april/ begin mei. Kia roept maar wat, alle data zijn tot nu toe compleet nietszeggend gebleken, om gek van te worden. Ik heb zoiets nog nergens meegemaakt. Als ik dit op voorhand had geweten, had ik een ander merk gekocht. Wat een ongelooflijke prutsers zijn het op logistiek gebied! Hoop dat de auto uiteindelijk goed bevalt, maar dit voortraject is echt ondermaats. 

Geplaatst
2 uur geleden, zei Jeroen_Kia:

Kia is qua logistiek en planning echt super waardeloos. 7-2-23 een Niro HEV DynamicPlusLine steel-grey besteld. Afgegeven levertijd: 5-6 maanden. Daarna 7x (!) verschoven. De auto is rond 20 maart 2024 in de haven van Rotterdam aangekomen. Maar Kia kan niet eens aangeven wanneer deze bij de dealer wordt afgeleverd. Eerst was het 25 maart, toen 29 maart, toen 3 april, toen 4 april.... Afgegeven indicatie nu: eind april/ begin mei. Kia roept maar wat, alle data zijn tot nu toe compleet nietszeggend gebleken, om gek van te worden. Ik heb zoiets nog nergens meegemaakt. Als ik dit op voorhand had geweten, had ik een ander merk gekocht. Wat een ongelooflijke prutsers zijn het op logistiek gebied! Hoop dat de auto uiteindelijk goed bevalt, maar dit voortraject is echt ondermaats. 

Dat is heel vreemd Jeroen,

Ik heb exact dezelfde auto als jij (zelfde type en kleur) besteld in mei 2023. Deze auto is ook op 20-3 aangekomen in Rotterdam. Ik kan er sinds gisteren in rijden. De logica daarachter ontgaat me volledig. Het wachten wordt overigens wel goed beloond hoor. Wat issie mooi 😀.

Geplaatst
Op 14-3-2024 om 16:51, zei Niro2024:

Goedemiddag, ik volg dit topic al een tijdje aangezien in maart 2023 een Kia Niro Phev dnpl. mineral blue heb besteld.

Sinds januari iedere maand een update gevraagd bij de dealer en vandaag te horen gekregen dat het VIN nummer bekend is! En als het goed is met de “oude” specificaties ofwel 182pk en 1300kg trekgewicht.
Het verschil zit hem trouwens in een nieuwere stregere euro norm m.b.t. uitstoot van de verbrandingsmotor. 

Verwachte losdatum zou nu 6-5-2024 zijn.  Nu las ik dat een aantal mensen hun auto hebben kunnen traceren op welk schip hij zou staan. Nu zit ik te zoeken op de site van Eukor en kom ik geen schip tegen met een losdatum van 6-5 in Rotterdam of Antwerpen. Hebben hier mensen nog suggesties welke vervoerder/schip het zou kunnen zijn?

Deze week weer even contact gehad met de dealer, losdatum is verschoven naar 13-05. En het zou gaan om de losdatum vanaf het schip. Wel heb ik nu een passend schip kunnen vinden via Glovis, het zou gaan om Boheme dit schip komt op 02-05 aan in Rotterdam en vaart vervolgens door naar Antwerpen om daar op 13-05 aan te komen. Ik vermoed dat dit te maken heeft met beschikbare plaatsen op de kade.

Onlangs was er een nieuwsbericht over massale toestroom van auto's (nog niet verkochte) uit China die de havenbedrijven overspoelen. Dit in combinatie met nog steeds een tekort aan personeel en chauffeurs bij deze bedrijven zorgt dat het allemaal nog verder vertraagd wordt.

Maar goed hopelijk komt hij nu echt in mei aan en hoop ik hem ergens begin juni in ontvangst te kunnen nemen. Wel moet ik zeggen dat mij verteld is bij de verkoop dat ze verwachte dat het 12 maanden ging duren tot aflevering, maar ik had zeker niet gerekend op 15 maanden. Daarnaast is de informatie die ze afgeven totdat het VIN bekend is totaal waardeloos.

Geplaatst

Heb op 14/06/23 een witte Niro PHEV besteld met alle mogelijke opties (incl.HermanKardon). Productiedatum werd al eens met 2 maanden verlengd maar hij zou nu net (11/04/24)gemaakt zijn. Nu nog maanden wachten op transport. ( als de Houtous of wat ook geen gat in de boot schieten...). 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...