Ga naar inhoud

Levertijd Niro HEV


BertV

Aanbevolen Berichten

Onze niro HEV blauw  sept 2023 besteld en begin april VIN bekend, staat nu nog op de kade in Korea . P alloc . Volgens het systeem de dealer wordt de auto 8 juni gelost.  Nu zie ik bij Eukor helemaal geen boten die dan in de haven aankomen. Varen er nog meer boten die we niet op Eukor kunnen zien?  of kan  je net als bij de levertijd niet echt aan op de voorspelde data?  We zijn eigenlijk al blij dat de auto is gemaakt . Gezien alle eerdere berichten waren we bang dat het er dit jaar niet meer van zou komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 hours ago, Gerard Van Der Zon said:

Onze niro HEV blauw  sept 2023 besteld en begin april VIN bekend, staat nu nog op de kade in Korea . P alloc . Volgens het systeem de dealer wordt de auto 8 juni gelost.  Nu zie ik bij Eukor helemaal geen boten die dan in de haven aankomen. Varen er nog meer boten die we niet op Eukor kunnen zien?  of kan  je net als bij de levertijd niet echt aan op de voorspelde data?  We zijn eigenlijk al blij dat de auto is gemaakt . Gezien alle eerdere berichten waren we bang dat het er dit jaar niet meer van zou komen.

Inderdaad worden de KIA's soms ook met Glovis vervoerd. Echter daar is het niet zo makkelijk om het schedule te zien.

8 juni lossen lijkt op dit moment erg ambitieus.  Reken op ongeveer 7- 8 weken voor vervoer over zee en dan zit je dus nu al op eind half tot eind juni voordat de auto gelost wordt in een haven (Antwerpen of Rotterdam.

De eerste die ik in Eukor zie is de Grand Uranus die op 18/6 aankomt in Antwerpen.

 

Maar zoals je zelf ook aangeeft, wees blij dat je auto geproduceerd is. Het einde van het wachten is in zicht. En waarschijnlijk betekent dit ook dat je de auto nog met 141Pk en 1300kg trekgewicht krijgen.

Mijn blauwe HEV DPL is onderweg sinds 9/4 en heeft als losdatum 6/6.  (Dit om je een beetje een idee te geven van de transporttijd over zee).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 hours ago, Fred K said:

Nu eindelijk onderweg naar Bristol met een ETA van 26-05 12/30 utc.

(lijkt mij een beetje snel maar goed dat is wel wat de Stuurman blijkbaar in de AIS heeft geprogrammeerd en die is er voor opgeleid)

Hoe volg jij het schip Fred?

Want volgens de Marine Radar app moet het nog in Shanghai aankomen.

 

De Shiptracker app daar in tegen zegt dat het Shanghai heeft verlaten, maar weet niet waarheen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het hoeft niet altijd 7 tot 8 weken te duren vanaf Pyeongtaek naar Rotterdam. De Mignon (een Zweeds Vehicle carrier) is op 17 maart vertrokken, staat nu in Antwerpen en arriveert morgen 22 april in Rotterdam. Dus dan praat je over 5 weken reistijd.

Als ik het goed heb staat mijn PHEV Niro op die boot!

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 hours ago, DaniBlaa said:

Hoe volg jij het schip Fred?

Want volgens de Marine Radar app moet het nog in Shanghai aankomen.

 

De Shiptracker app daar in tegen zegt dat het Shanghai heeft verlaten, maar weet niet waarheen

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:188903/mmsi:441866000/imo:9312822/vessel:MORNING_CONCERT

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 hours ago, GerritL said:

Het hoeft niet altijd 7 tot 8 weken te duren vanaf Pyeongtaek naar Rotterdam. De Mignon (een Zweeds Vehicle carrier) is op 17 maart vertrokken, staat nu in Antwerpen en arriveert morgen 22 april in Rotterdam. Dus dan praat je over 5 weken reistijd.

Als ik het goed heb staat mijn PHEV Niro op die boot!

Dank voor de info.  Gaat de reis rond de kaap toch sneller dan ik dacht. Alleen maar goed om te horen.

We gaan het wel zien hoelang de morning concert er over doet. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 20-4-2024 om 13:31, zei BertV:

Hopelijk komt het snel goed, maar het kan net zo goed zijn dat hij nu bij een schadebedrijf staat. Kijk je auto heel goed na bij aflevering en betaal pas als alles in orde is. Die van mij blijkt gewoon een ordinaire schadeauto te zijn die aan alle kanten is overgespoten en slecht is hersteld. Controleer ook het oliepeil, dat stond bij  mij op het minimum. De bandenspanning stond nog in standje transport. Aangezien Hedin nog steeds dezelfde figuren heeft rondlopen als  voorheen bij Janssen Kerres  gaan ze mij daar nooit meer  zien. Garantie gaan ze je bij problemen niet geven,  ze lossen niets op, komen geen enkele belofte na. Het enige wat ze doen is een mail sturen als de auto aan onderhoud toe  is. Een schande dat ze nog dealer zijn. Kijk ook eens op trustpilot naar de reviews en dan ben je snel genezen.

Dat is niet best. Bij welke dealer (plaats) kwam jouw auto vandaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 4/8/2024 at 2:42 PM, Ricardop25 said:

Even ter aanvulling op mijn eerdere post.

De auto staat inmiddels in Rotterdam en word deze week bij de dealer geleverd. Hopelijk eind deze week, begin volgende week ophalen.

Al met al circa 8 maanden levertijd als ik de sleutel ontvang!

Goedemorgen,

Het is toch iets later geworden dan verwacht (ook door eigen vakantie), maar inmiddels een bevestigde afspraak gekregen voor het ophalen van de KIA Niro op 11 mei. Eerder ging helaas door de dealer niet lukken in verband met een max aan kentekenaanvragen per maand.

Zodra de auto binnen is laat ik het jullie ook weten.

Het gaat hier om een KIA Niro wit HEV DPL besteld 1 september.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onze zwarte Kia Niro PHEV heb ik op 1 maart besteld en is vorige week bij de dealer aangekomen. Aankomende woensdag 1 mei kan ik hem ophalen.

Dus precies 2 maanden levertijd, mij hoor je niet klagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij is echt onderweg… Niro hybride Dynamicline heeft de status “on sea”. Verwachte losdatum bij de dealer 14 juni.

Als dat luk heeft het net iets meer dan 1,5 jaar geduurd 🤔.

Nu nog proberen te achterhalen welk schip (just for fun).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 17-4-2024 om 06:36, zei Jeroen_Kia:

Mooie kleur, is dat Mineral Blue? Vraag me af waarom sommige kleuren zo'n extra lange levertijd hebben? Misschien minder verkocht en Kia die de spuitstraten er maar af en toe voor afstelt? Heel veel plezier in ieder geval,  je hebt er lang genoeg op moeten wachten.

is zg CityScape Green, foto was ietwat donker. Dealer zei ook omdat ik via Justlease heb besteld kunnen ze kleur niet wijzigen. Vreemd vind ik dat. Ik heb de standaard model Comfortline en constateerde wel dat de zijspiegels niet automatisch dichtgaan vergeleken met de oude model, ook geen regensensor voor de ruiterwissers, kon het wel instellen in de menu maar de ruitewisser schakelaar had geen automatisch mode. Is geen groot gemis ofzo, heb dan weer wel adaptive cruisecontrol wat bij vorige model niet het geval was. Bij aflevering zei de dealer dat bij dit model geen aparte climate control was voor alleen de bestuurder, achteraf zag ik toch dat het er wel was. Zie gewoon dat de dealers zelf niet altijd alles weten wat standaard functies zijn in Nederland. Rijdt prima en ben tevreden verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 4/24/2024 at 7:13 PM, Jeroen_G said:

Hij is echt onderweg… Niro hybride Dynamicline heeft de status “on sea”. Verwachte losdatum bij de dealer 14 juni.

Als dat luk heeft het net iets meer dan 1,5 jaar geduurd 🤔.

Nu nog proberen te achterhalen welk schip (just for fun).

Hi Jeroen,

Gezien de lever datum zal hij op de zelfde boot staan als de auto van Fred en die van mij. Kortom dat is de Morning Concert.

Hier (met dank aan Fred) is de link om de boot te volgen:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:188903/mmsi:441866000/imo:9312822/vessel:MORNING_CONCERT#overview

Link naar reactie
Delen op andere sites


Net van Hedin te horen gekregen dat mijn auto inmiddels op de boot staat met een verwachte levertijd bij de dealer van begin Juli. De 17de stond hij nog op de kade. Ik zie geen vetrekdata via Eukor tussen de 17de en de 27ste dus ik denk een Glovis boot? Anyhow..... besteld door de lm begin augustus dus ongeveer 11 maanden levertijd.

Iemand al ergens een Glovis schedule kunnen vinden?

 

aangepast door Andre0172
Link naar reactie
Delen op andere sites


Eindelijk!.. januari 2023 Kia Niro Dynamicplusline CityScape Green besteld via de lease. Nu eindelijk na maanden van vooruitschuiven bericht dat ik een chassisnummer heb en hij op 14-06-2024 aankomt in Nederland. Dan nog een paar weekjes vervoer + rijklaar maken, maar het einde van het wachten is in zicht! :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag onze Kia Niro PHEV opgehaald, wat een wagen, fantastisch! Misschien omdat het koop is en geen lease, maar slechts 2 maanden hoeven wachten. Was alleen geen kleur keuze, zwart was de enige optie maar dat was geen probleem. En alleen de Dynamic Line was beschikbaar, ook prima. Genieten in deze bak!IMG_7120.thumb.jpeg.bf5e686bd81dd522581062c57084d75f.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uur geleden, zei GerritL:

Vandaag onze Kia Niro PHEV opgehaald, wat een wagen, fantastisch! Misschien omdat het koop is en geen lease, maar slechts 2 maanden hoeven wachten. Was alleen geen kleur keuze, zwart was de enige optie maar dat was geen probleem. En alleen de Dynamic Line was beschikbaar, ook prima. Genieten in deze bak!IMG_7120.thumb.jpeg.bf5e686bd81dd522581062c57084d75f.jpeg

Gefeliciteerd met de nieuwe Niro, ik vermoed dat uw Niro dan al op de kade in Zuid Korea heeft gestaan of zelfs al op het schip was. Zelf heb ik hem ook gekocht en wacht nu al bijna 14 maanden, wel heb ik zelf de kleur gekozen ect.

Maar gelukkig is er zicht op levering aangezien hij de 14e gelost gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden, zei Niro2024:

Gefeliciteerd met de nieuwe Niro, ik vermoed dat uw Niro dan al op de kade in Zuid Korea heeft gestaan of zelfs al op het schip was. Zelf heb ik hem ook gekocht en wacht nu al bijna 14 maanden, wel heb ik zelf de kleur gekozen ect.

Maar gelukkig is er zicht op levering aangezien hij de 14e gelost gaat worden.

Oh dat is zeker een stuk langer wachten. Mijn verhaal is dat ik pas over een jaar een nieuwe Niro wilde kopen, ivm het trekken van een caravan. Ik kreeg bij toeval bij de Kia dealer te horen dat de trekkracht terug zou gaan van 1300 kg naar 1000 kg. En kregen we de mogelijkheid om per direct een “1300 kg Niro” te kopen die eigenlijk bedoeld was voor de lease-tak van mijn dealer. Mijn dealer heeft ingespeeld op de lange levertijden en meerdere Niro’s besteld. Dan wel voor lease en eventueel voor een koper.

De vraag was of onze Niro al op zee was. Nee eerst nog op de kade en kort na het maken van de deal op 1 maart was hij “On Sea”.

Overigens hoorde ik de verkoper zeggen dat door levertijd problemen de Niro wat terug gevallen was in verkoop cijfers, maar dat de Niro vorige maand weer de best verkochte auto van Nederland was!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
On 4/26/2024 at 8:48 PM, DaniBlaa said:

Hi Jeroen,

Gezien de lever datum zal hij op de zelfde boot staan als de auto van Fred en die van mij. Kortom dat is de Morning Concert.

Hier (met dank aan Fred) is de link om de boot te volgen:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:188903/mmsi:441866000/imo:9312822/vessel:MORNING_CONCERT#overview

De Morning Concert is ondertussen bij Kaapstad. Eerst blijkbaar naar Bristol, en dan full speed naar Rotjeknor 🤩??

 

IMG_2240.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lang verwacht,

Eerst stil gezwegen

Eigenlijk niet meer gedacht,

Maar 18,5 maanden na onze bestelling is de blauwe NIRO HEV Dynamic+ vandaag toch gekomen..................

Het is nog een MJ2024, dus met 141 pk en 1300 kg trekgewicht

Waar er leven is, is hoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb 8 juni 2024 als losdatum Rotterdam doorgekregen enkele weken geleden. Heb dan 13 maanden moeten wachten. op een Niro HEV Dynamic Plusline in City Green. Kijk nu bij kia en als je nu besteld is de levertijd 3-4 weken.
Zou men nu pas de City green gaan afleveren in grote getalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, zei wimkia:

Ik heb 8 juni 2024 als losdatum Rotterdam doorgekregen enkele weken geleden. Heb dan 13 maanden moeten wachten. op een Niro HEV Dynamic Plusline in City Green. Kijk nu bij kia en als je nu besteld is de levertijd 3-4 weken.
Zou men nu pas de City green gaan afleveren in grote getalen?

DE Cityscape Green staat nog "gewoon" op een jaar hoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 januari een Niro HEV dynamic line in de kleur wit besteld.

Onlangs gebeld door de dealer dat het max trekvermogen naar 1000kg gaat ipv 1300kg.

Deze week telefoon dat de auto onderweg is en waarschijnlijk eind juni aankomt en alsnog in aanmerking kan komen voor 1300kg.

Bij bestellen moesten wij idd rekening houden met een levertijd van minimaal 12 maanden

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...