A. Dekker Geplaatst 26 Januari, 2023 Geplaatst 26 Januari, 2023 (aangepast) Zorg dat je met deze "lus" de negatieve pool van je startaccu even ontkoppelt, dan start je auto weer. En hoef je niet telkens de motorkap te openen om de - pool van je startaccu los te maken. Dan kun je de auto dus wel voorverwarmen. Het ziet er natuurlijk wel sneu uit dat je een kabel vanuit je motorkap naar je cabine hebt. Al 4 x stil gestaan omdat de opwarmmodus van de Kia Niro EV een bug heeft. Dit geeft de dealer toe, KIa Nederland ontkent het en verwijst voor problemen naar de lokale dealer, die weer verwijst naar Kia NL 26 Januari, 2023 aangepast door A. Dekker tekst toegevoegd 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 26 Januari, 2023 Geplaatst 26 Januari, 2023 Dit met dienkabel moet een grap zijn, maar het is wel waardevolle info om te weten dat loskoppelen van die accu je probleem kan resetten... Quote
Sigmasailor Geplaatst 26 Januari, 2023 Geplaatst 26 Januari, 2023 De houding van Kia (het spijt ons en we doen er alles (al 4 maanden????) aan om het op te lossen) is ronduit waardeloos. Inderdaad, verwijzen naar de dealer (die het ook niet allemaal (kan) weet) en dan weer terug maar vooral geen fatsoenlijk eerlijk antwoord geven. Misschien moeten we ons eens verzamelen op het hoofdkantoor? Quote
johnnovs Geplaatst 6 Februari, 2023 Geplaatst 6 Februari, 2023 Regelmatig start problemen met een gloednieuwe Kia Niro. Gaat niet in drive of reverse. In 2 maanden tijd 3x gebeurd. Advies? Ga even een bakje koffie drinken dan doet hij het weer. Nou niet dus. Laatste keer hebben ze de 12v accu opgeladen en dan was alles opgelost. 2 weker later sta je weer. Ik heb nu al de zombie modus gehoord, dat je te snel van start naar versnelling gaat (als je eerst rustig de navi opstart voor je dat doet lijkt mij dat niet snel?) Voorverwarmen accu pakket al gehoord, heel bijzonder als je al 7 uur van de lader staat. Iemand anders nog een ander sprookje gehoord? Quote
Sigmasailor Geplaatst 6 Februari, 2023 Geplaatst 6 Februari, 2023 Heb ik ook gehoord. Zelf ervaren dat als je in de App voorverwarmen kiest en dat nog niet klaar is de auto ook niet start. Ben je van de partij als we ons eens gaan melden bij de importeur? Via de dealer ben ik bezig een afspraak te regelen; als er na 4 maanden nog geen oplossing is houdt dat 'alles' niet meer in dan een loze belofte. Quote
H. Broekkamp Geplaatst 8 Maart, 2023 Geplaatst 8 Maart, 2023 Vanmorgen dit probleem ook ervaren. Knap waardeloos. Auto is 2 maanden oud. Quote
FGriffin Geplaatst 8 Maart, 2023 Geplaatst 8 Maart, 2023 Je kan natuurlijk het volgende gebruiken (ipv een kabel): Proplus Accuklem (-) Met Stroomonderbreker Jis 12,5 Mm | bol.com Zelf heb ik de auto iets meer dan een week en al meerdere keer voorverwarmen gebruikt (via schema dat de auto warm is als ik weg rij (schema staat om 7 uur vertrekken, ik vertrek meestal 7:10-7:15)). Ook heb ik het al een aantal keer via de app ad-hoc aangezet. Wat ik dan doe is zorgen dat ik de auto de tijd geef (verwarmen duurt ong 15min, dus ik kijk of ik minimaal 25minuten voor vertrek het voorverwarmen aan zet, dan gaat het nooit fout). Quote
Sigmasailor Geplaatst 8 Maart, 2023 Geplaatst 8 Maart, 2023 Mijn oplossing is nog simpeler, even geen App en voorverwarmen gebruiken. Blijft natuurlijk waardeloos dat een half jaar oud probleem nog niet opgelost is (dit ondanks het 'alles' er aan doen en er 'hard' aan werken....) Quote
EricEV Geplaatst 8 Maart, 2023 Geplaatst 8 Maart, 2023 32 minutes ago, Sigmasailor said: Mijn oplossing is nog simpeler, even geen App en voorverwarmen gebruiken. Blijft natuurlijk waardeloos dat een half jaar oud probleem nog niet opgelost is (dit ondanks het 'alles' er aan doen en er 'hard' aan werken....) Ik lees ook wel her en der reacties van mensen die voorverwarmen niet gebruiken en toch regelmatig in de zombie modus terecht komen. Dat schijnt dus ook nog te kunnen. Zelf heb ik er nog geen last van, mijn auto moet nog steeds gebouwd worden. Ieder nadeel heb zijn voordeel…… Quote
H. Broekkamp Geplaatst 8 Maart, 2023 Geplaatst 8 Maart, 2023 Auto kan ik morgen weer ophalen. Heeft een update gehad. Vraag me af, of dit het probleem verhelpt. Als het euvel al maanden bestaat ........... Gisteren heb ik meer dan 120 km gereden, dus de accu moet vol zijn geweest. Er is in ieder geval vanmiddag geen lekstroom bij de dealer geconstateerd. De noodhulp van kia zag echter dat de accu vanmorgen minder dan 9 volt had, te weinig om te starten. De nieuwe kia ev 2023 heeft geen knopje als bij vorige kia, waarmee je met hoofdaccu de start accu bij kan laden. Je kan toch niets verkeerd doen als je de auto afsluit en de volgende dag wil wegrijden. Hoezo kan de accu dan te weinig stroom hebben? We zijn niet in Siberië. Overigens goed door dealer geholpen. Kreeg even leenauto mee. Dit geintje kost je echter wel een hele dag. Quote
Sigmasailor Geplaatst 9 Maart, 2023 Geplaatst 9 Maart, 2023 Ik heb de update vorige maand gekregen (ik dacht iets van 23 december 2022 of in die buurt); is geen oplossing voor Zombie. Ben benieuwd welke versie jij krijgt? Quote
Ismokia Geplaatst 15 Augustus, 2023 Geplaatst 15 Augustus, 2023 De oplossing is heel simpel (niet de manier hoe het moet) maar de auto start wel binnen 5 seconde. 1: Zet de auto uit. 2: Trap de rem volledig in 3: Draai je stuur helemaal naar rechts (niet goed voor je banden uiteraard) 4: Start de auto 5: geniet van je rit! dit werkt altijd Quote
Sigmasailor Geplaatst 17 Augustus, 2023 Geplaatst 17 Augustus, 2023 Ga liever gewoon de update halen. Quote
gjcvro Geplaatst 18 Augustus, 2023 Geplaatst 18 Augustus, 2023 11 uur geleden, zei Sigmasailor: Ga liever gewoon de update halen. Als dat ondertussen de oplossing is, in je eerdere bericht geef je nog aan dat de update van toen geen oplossing was. Quote
Sigmasailor Geplaatst 19 Augustus, 2023 Geplaatst 19 Augustus, 2023 Da's dan een (heel) oud bericht; Kia heeft al een paar maanden een werkende update, maar informeren hun klanten kennelijk niet. Piep systeem: dus iedereen die er belang bij heeft moet maar gaan piepen bij de dealer. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.