Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Vandaag naar de KIA dag geweest, ik wilde toch even over de winterbanden vragen

en vandaag was het 4 banden halen en 3 betalen.

Alleen heeft KIA 16inch velgen, en dat wil ik weer niet.

Nu gaat de dealer naar aftermarket velgen kijken.

Dan kan ik bepalen of ik die wil en kan dan nog met de actie van vandaag meedoen.

Tenminste als het niet de duur wordt.

Als ik het goed begrijp wil je de huidige banden op 15" LM en dan winterbanden op de stalen velg.

Welke winterband wil je ?

Velg is bij ATU redelijk betaalbaar en heb je eigenlijk geen haast mee, tot de wissel in maart\april.

Staan even niet op de nederlandse site, maar wel op de duitse site.

Voor de venga is de goedkoopste in 15" de volgende: http://www.atu.de/pages/shop/fbs/felgen-details.html?seite=1&artikelnr=ALU509&id_kfz=8631&Reifenart=Alle&bild=503.jpg voor

Geplaatst
Als ik het goed begrijp wil je de huidige banden op 15" LM en dan winterbanden op de stalen velg.

Velg is bij ATU redelijk betaalbaar en heb je eigenlijk geen haast mee, tot de wissel in maart\april.

Voor de venga is de goedkoopste in 15" de volgende: [/url]http://www.atu.de/pages/shop/fbs/felgen-details.html?seite=1&artikelnr=ALU509&id_kfz=8631&Reifenart=Alle&bild=503.jpg voor

Geplaatst (aangepast)

Voor de venga is de goedkoopste in 15" de volgende: http://www.atu.de/pages/shop/fbs/felgen-details.html?seite=1&artikelnr=ALU509&id_kfz=8631&Reifenart=Alle&bild=503.jpg voor

aangepast door Venga1
Geplaatst
graag ook nog even naar de vraag van Ronald 43 kijken, hij is dit topic begonnen!

Hij heeft nog niet gereageerd op onze meningen.

Tip voor Ronald is om ook eens bij ATU te kijken.

Vanuit Bilthoven is denk ik amersfoort de dichtsbijzijnde.

In Amsterdam zit hij overigens schuin tegenover Villa Arena Venga1

Geplaatst
Dank je wel, ik zit er inderdaad over te denken om winterbanden op mijn stalen velgen te laten doen.

En dan mijn huidige banden gebruiken voor een stel nieuwe (zomer) velgen.

Ik woon vlakbij amsterdam

leuk om eens te kijken is de volgende site

http://www.profiletyrecenter.nl/Velgen-configurator.aspx

je kan je auto en kleur selecteren.

foto 1 vind ik erg mooi,maar alleen in 17 inch

foto's 2, 3 en 4 zijn ook een optie.

Wat vinden jullie??

Zelf vind ik 1 ook het mooiste.... maar 3 vind ik ook erg netjes lijken. 2 vind ik niet mooi, dus mijn voorkleur:

(1), 3, 4, 2.

Die volgorde.

Geplaatst

In Amsterdam zit hij overigens schuin tegenover Villa Arena Venga1

Dank je wel voor de tip.

Ik ga er binnenkort eens langs!

hoe weet je of je een beetje goede velg hebt, en of je de juiste band voor je auto hebt?

Geplaatst
Zelf vind ik 1 ook het mooiste.... maar 3 vind ik ook erg netjes lijken. 2 vind ik niet mooi, dus mijn voorkleur:

(1), 3, 4, 2.

Die volgorde.

Ja mooi is 1 he!!

vind ik heel apart, maar die is alleen in 17 inch te verkrijgen.

Tenminste via profile Tyrecenter

En dan kost het me een set 15 inch en 17 inch banden dat vind ik te veel.

Geplaatst
Ja mooi is 1 he!!

vind ik heel apart, maar die is alleen in 17 inch te verkrijgen.

Tenminste via profile Tyrecenter

En dan kost het me een set 15 inch en 17 inch banden dat vind ik te veel.

Als het aan mij ligt zou ik deze doen:

15 inch DOTZ

Freeride

Die heb jij niet geprobeerd, nouja misschien wel maar zit niet als screenshot bij je bijlagen.

Ziet er grof goed uit onder de grote venga. Beetje hetzelfde als jou smaak maar dan zijn de 'spaken' dikker, waardoor hij groter oogt.

attachment.php?attachmentid=2085&stc=1&d=1289148879

Geplaatst

Waarom moeten de velgen in de winter er ook top uitzien?

Ik heb gewoon simpele stalen velgen met winterbanden gekocht op www.autobandenmarkt.nl

In de zomer moet je wagen er spik en span uitzien. In de winter vind ik het niet zo belangrijk.

Geplaatst

Ben er nog steeds niet helemaal uit wat te doen.

Vind de velgen van de dealer wel mooi maar hik nog tegen de prijs van 750 euro aan.

Rij niet veel kilometers en twijfel nog wat te doen.

Misschien moet het eerst winter worden wil ik echt beslissen

Geplaatst (aangepast)

Ga eens kijken bij een loke bandenboer, dan kan je uitkiezen wat je wil en veel goedkoper dan bij de dealer.

Ik heb vanmorgen wielen met winterbanden laten zettenonder de auto(geen Kia) .

Ik was voor 580 euro klaar maat 195-60- 15".

Wacht niet te lang verschillende maten en merken banden bijna niet meer aan te komen, er zijn merken bij die in 1 week 20 euro duurder werden per band

aangepast door Henk.W
Geplaatst
Ik heb vandaag bij ATU in Amersfoort 4 nieuwe winterbanden besteld Michelins met 15 inch LM velgen.......

Prijsverschil tussen LM en staal was niet zo groot, je rijdt toch 5 maanden zo rond en het oog wil ook wat..:cool:

Ja, die velgen kan ik wel waarderen, goede keus!

Geplaatst
lijkt me mooi!!

betekend dat sneeuw tekentje erbij dat ze goed te gebruiken zijn met sneeuw en pekel.

Ik vind dit een acceptabel bedrag.

Ga ook binnenkort maar even langs de ATU

Slaat ATU je andere set op?

Wat zijn daar de kosten van?

Ik weet niet of ATU ze ook op kan slaan, maar een velgenboom hebben ze wel te koop om ze zelf op te slaan. Kun je ze ook goed schoonmaken voor opslag ;)

Kijk anders eens op hun site, daar staat genoeg over kosten zag ik vorige keer.

Geplaatst (aangepast)

Ik sla zowel de winter-als zomerbanden op bij ATU. Ik betaal hiervoor 2 * € 20,=. Het wisselen kost € 16,= per keer.

Jaarlijks ben ik dus voor opslag en wisselen € 72,= kwijt.

En ja, dat sneeuwtekentje geeft aan dat ze een speciale coating hebben waardoor ze beter tegen pekel en andere viezigheid zijn beschermt...

aangepast door jmeetsma
Geplaatst

Dat is tegenwoordig big business. Ik wissel zelf van zomer- naar winterbanden. Ik heb vier ventieldopjes met opschrift (LV/LA/RV/RA), waardoor ik weet op welke hoek een band thuishoort. Deze komen trouwens van ATU Duitsland.

Ik heb een kleine garagekrik (2000 kg) en een momentsleutel aangeschaft (€ 99,00 /actie ATU). Deze heb ik er dus binnen een jaar uit. De opslag van de velgen geschiedt dan op een velgenboom met hoes (€ 19,95).

Ik heb natuurlijk de mogelijkheid van opslag thuis. Ik ben mij ervan bewust dat niet iedereen dat kan of zou willen.

Geplaatst

Vandaag mijn winterbanden, op de originele 16 inch Venga velgen, gemonteerd. Rijdt prima!

Geplaatst

Vandag bij autobanden.nl stalen velgen met winterbanden besteld. Zoek er nog een setje plastic wieldoppen bij om niet tegen die zwarte schijven aan te kijken de hele winter en klaar voor weinig.

Peter

Geplaatst (aangepast)

Voor de venga is de goedkoopste in 15" de volgende: [/url]http://www.atu.de/pages/shop/fbs/felgen-details.html?seite=1&artikelnr=ALU509&id_kfz=8631&Reifenart=Alle&bild=503.jpg voor € 67,90 per stuk.

Maar kijk anders eens in een van hun winkels als die in de buurt zit of maak er een dagje winkelen van.

Waar zit je ergens ?

Dank jullie wel!

Vandaag bij ATU in Amsterdam geweest.

Zeg ik tegen de verkoper: ik ben misschien een beetje vroeg, maar ik ben op zoek naar 4 winterbanden.

Zegt de verkoper: zegt u vroeg, u bent eigenlijk al erg laat we hebben niet zo veel meer :?

Ik heb vandaag de zelfde velgen besteld met 4 continental winterbanden erbij.

De velgen zijn wel bedoeld voor de zomer, maar nu had ik een setkorting

complete set voor €540

Het kost bij ATU €48 op mijn huidige banden op de nieuwe velgen te zetten.

bij mijn KIA dealer zou ik €144 moeten betalen voor het wisselen van de velgen en banden en al bijna €400 kwijt zijn geweest voor alleen de banden.

En al helemaal niet praten over een paar 16 inch KIA velgen ....€1000.:roll:

de totaal prijs van aftermarket velgen incl winterbanden zou ook €1000 zijn geweest

Wat een verschil en nog een velg die beschermd is tegen pekel en sneeuw, dus al ik er ooit een vier seizoenen band eronder wil hebben zou dat geen enkel probleem zijn

Een set velgen wisselen kost €7,50 per band.

dus van het voorjaar ben ik bij ATU €30 euro kwijt voor het wisselen.

Dit voor de mensen die zich afvragen wat de kosten zouden zijn.

Ze hadden alleen geen plek voor opslag meer.

Als ik ze wilde opslaan zouden ze naar Duitsland worden gebracht.

Maar hoe weet je dan zeker of je je eigen spullen terug krijgt.

Ik sla ze maar thuis op.

aangepast door Venga1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...