ronald43 Geplaatst 2 December, 2010 Geplaatst 2 December, 2010 Beste Venga 1 Ik zal de foto's voor je maken en proberen te posten. Ze gaan er begin volgede week op weet nog geen datum. Quote
KiaVenga12 Geplaatst 3 December, 2010 Geplaatst 3 December, 2010 (aangepast) Ze liggen er net onder: Enzo? LMvelgen 195/65R15 91H met Michelin Alpin 4 banden (goede recenties). Set incl montage en 1/2 jaar opslag. 675,- euro. Dus het kan weer gaan sneeuwen. 3 December, 2010 aangepast door KiaVenga12 Quote
Micle Geplaatst 3 December, 2010 Geplaatst 3 December, 2010 Ziet er strak uit, maar laat die sneeuw maar weg blijven. Wordt je auto en dus ook je velgen erg vuil van, meer zout dat onder je auto blijft hangen en het fiets niet makkelijk haha Quote
Venga1 Geplaatst 3 December, 2010 Geplaatst 3 December, 2010 Ze liggen er net onder:Enzo? LMvelgen 195/65R15 91H met Michelin Alpin 4 banden (goede recenties). Set incl montage en 1/2 jaar opslag. 675,- euro. Dus het kan weer gaan sneeuwen. Ik vind het mooi! Lijkt een beetje op het gene wat ik er onder heb hangen. Ik zie dat je geen slot bouten hebt,misschien ben ik een argwanend persoon. maar ik heb dat bij mij er onder laten zetten Quote
Smart Geplaatst 3 December, 2010 Geplaatst 3 December, 2010 Ze liggen er net onder:Enzo? LMvelgen 195/65R15 91H met Michelin Alpin 4 banden (goede recenties). Set incl montage en 1/2 jaar opslag. 675,- euro. Dus het kan weer gaan sneeuwen. Ziet er goed uit. Preventief slotbouten monteren is niet verkeerd! Quote
scorpioshuma Geplaatst 3 December, 2010 Geplaatst 3 December, 2010 Ziet er goed uit. Preventief slotbouten monteren is niet verkeerd! En te koop bij de ATU Quote
KiaVenga12 Geplaatst 3 December, 2010 Geplaatst 3 December, 2010 Ziet er goed uit. Preventief slotbouten monteren is niet verkeerd! Ik ga er over nadenken, ik heb nooit slotbouten gehad... Quote
KiaVenga12 Geplaatst 3 December, 2010 Geplaatst 3 December, 2010 En te koop bij de ATU ... in Sittard? Quote
Jantje.2 Geplaatst 3 December, 2010 Geplaatst 3 December, 2010 slotbouten zijn te koop bij elke automaterialen handel/ banden speciaal zaak Quote
KiaVenga12 Geplaatst 3 December, 2010 Geplaatst 3 December, 2010 slotbouten zijn te koop bij elke automaterialen handel/ banden speciaal zaak En dealer neem ik aan. Quote
KiaVenga12 Geplaatst 3 December, 2010 Geplaatst 3 December, 2010 De ANWB over de Michelin Alpin A4: Maar dan de 205, ik heb 195. nvwbtestAlpin.pdf Quote
Venga1 Geplaatst 3 December, 2010 Geplaatst 3 December, 2010 Ziet er goed uit. Preventief slotbouten monteren is niet verkeerd! liever een setje slotbouten extra dan dat ze de velgen eraf halen En te koop bij de ATU Dat klopt, daar heb ik ze vandaan En dealer neem ik aan. Pas op waar je het haalt, mijn dealer wilde er ruim 100 euro voor hebben, en bij ATU was het 25 euro. Een tip.ga nooit weg zonder het koppel stukje, anders is het lastig banden/velgen wisselen Quote
Smart Geplaatst 3 December, 2010 Geplaatst 3 December, 2010 Een tip.ga nooit weg zonder het koppel stukje, anders is het lastig banden/velgen wisselen Nog een Tip! Vergeet daarnaast niet 4/5 originele wielbouten voor het reservewiel mee te nemen, deze kunnen namelijk afwijkend zijn t.o.v. de nieuw alu velgen. Quote
Venga1 Geplaatst 4 December, 2010 Geplaatst 4 December, 2010 Nog een Tip!Vergeet daarnaast niet 4/5 originele wielbouten voor het reservewiel mee te nemen, deze kunnen namelijk afwijkend zijn t.o.v. de nieuw alu velgen. s... Laten die nu bij de zomer banden liggen. Kan je de bouten van de nieuwe velgen niet gebruiken? Vergeet ook geen andere moer sleutel mee te nemen De kia sleutel past niet in de velg! Quote
KiaVenga12 Geplaatst 4 December, 2010 Geplaatst 4 December, 2010 Pas op waar je het haalt, mijn dealer wilde er ruim 100 euro voor hebben, en bij ATU was het 25 euro. Een tip.ga nooit weg zonder het koppel stukje, anders is het lastig banden/velgen wisselen Nog een Tip!Vergeet daarnaast niet 4/5 originele wielbouten voor het reservewiel mee te nemen, deze kunnen namelijk afwijkend zijn t.o.v. de nieuw alu velgen. En vergeet niet een aanhanger te huren om dat alles mee te kunnen nemen... Quote
JWP Geplaatst 4 December, 2010 Geplaatst 4 December, 2010 Ook maar even mijn Venga met 16 inch. Enzo LM velgen en Michelin Alpin winterbanden. Deze set afgelopen september bij mijn dealer gekocht voor 825 Euro. inclusief opslag en montage. De velgen in de eerste week november laten monteren. Groeten Jan Willem Quote
KiaVenga12 Geplaatst 4 December, 2010 Geplaatst 4 December, 2010 ...Michelin Alpin winterbanden... A4? Quote
JWP Geplaatst 4 December, 2010 Geplaatst 4 December, 2010 ...Michelin Alpin winterbanden...A4? Ja A4 Quote
ronald43 Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 Ik ga nu misschien iets heel doms zeggen. Maar begrijp ik uit bovenstaande dat je niewe wielbouten krijgt bij nieuwe velgen. Mijn winterbanden met velgen gaan er a.s. woensdag op. Helaas kan atu mijn zomerbanden niet meer opslaan dus moet ik er goed op letten dat ik dan de bouten terugkrijg. Weet iemand of er op de l.metalen velgen van kia slotbouten op de velgen zitten. Heb geen sleutel gehad dus neem aan dat die er niet opzitten. Klopt dit? gr Quote
KiaVenga12 Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 Ik denk toch dat ze gewoon je eigen bouten gebruiken. Z.g wielsloten krijg je niet gratis, dus standaard zetten ze die er niet op. Ze zijn Sinterklaas niet... Quote
ronald43 Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 Beste venga 12 Ik bedoelde op mijn huidige kia velgen. wie heeft daar ervaring mee? Quote
KiaVenga12 Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 (aangepast) Beste venga 12Ik bedoelde op mijn huidige kia velgen. wie heeft daar ervaring mee? Ik heb bij mijn standaard LM-velgen bij de X-ecutive dus, geen wielsloten gekregen en ook geen sleutel. 6 December, 2010 aangepast door KiaVenga12 Quote
Smart Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 Inderdaad, zoals KiaVenga12 oppert, worden er geen slotbouten standaard op de lichtmetalen velgen van de X-ecutive gemonteerd. Bij het kopen van andere velgen/banden worden vaak andere wielbouten meegeleverd/gemonteerd. Als de originele bouten passen, dan is er natuurlijk geen directe noodzaak om nieuwe wielbouten te monteren. Ik heb ter bescherming van mijn nieuwe lichtmetaal (17 inch), gekozen voor wielbouten met binnenliggende bevestiging. Bij het (de-)monteren met deze wielbouten wordt de velg niet beschadigd. Er wordt hiervoor een aparte sleutel geleverd. Daarnaast heb ik ook nog wielsloten geplaatst. De meeste wielbouten worden echter met een dopsleutel geplaatst. Deze wielbouten bedoel ik: http://www.rjpshop.nl/carstylingoss/boutheximbusm12x125lengte25mm-p-16537.html?osCsid=6gv7lcg44vj3u46cvi9ooi5kq2 Quote
KiaVenga12 Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 wielbouten met binnenliggende bevestiging" Wat is dat, heb je een plaatje? Quote
ger.w. Geplaatst 6 December, 2010 Geplaatst 6 December, 2010 wielbouten met binnenliggende bevestiging"Wat is dat, heb je een plaatje? Klik eens op de link die Smart gaf.............. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.