Kenniani Geplaatst 22 Juli, 2023 Geplaatst 22 Juli, 2023 Belachelijke prijs voor een batterij, zal ook sneller leeg gaan, dus niet eenmalig 100 euro maar waarschijnlijk elk jaar. Ik heb gewoon een sleutelkastje welke signaal tegenhoudt. Het klopt dat ik sleutel soms niet in het kastje zet, maar dan moet je wel erg veel pech hebben dat net op dat moment hij gescanned wordt. En buiten dat verzekering is al duur genoeg en die dekken dit gewoon. Quote
Peerke07 Geplaatst 23 Juli, 2023 Geplaatst 23 Juli, 2023 Op 9-2-2023 om 18:03, zei Jimmy Venema: Dat is de replay attack, die is nu wel over, maar daar is weer een nieuwe variant van. Om te voorkomen dat je signal kan opnemen en weer afspeel, zit er naast een uniek identificatie die de sleutel uitzend, ook een nummer dat oploopt. De auto wil dan een nummer zien dat gelijk is aan wat hij verwacht, danwel hoger. Elke keer dat je sleutel van auto gebruikt, gaat een teller in de sleutel omhoog. Echter dit kan wel eens fout gaan en hiervoor hebben fabrikanten meestal een extra iets ingebouwd, dat als er een aantal keer een oplopend nummer gestuurd wordt, dat de auto zijn nummer reset. Dus als er ooit iets raars gebeurt, dat je niet buiten je gesloten auto blijft staan. Wat de dieven vervolgens doen, is als jij je auto wil opendoen een stoorsignaal sturen, zodat de auto niet opengaat. Omdat de auto niet opengaat, druk jij een aantal keren op de knop, mede uit frustratie. Dat wat de sleutel dan uitzend, nemen ze op en vervolgens s' nachts spelen ze de riedel af. Dit is de laatste kwetsbaarheid die recent bij een conferentie openbaar gemaakt werd. Voor sommige merken moesten ze vijf oplopende nummers opnemen en later afspelen, bij andere was dit al na twee keer bingo. Het is natuurlijk wel lastig om zowel de auto te storen, maar wel signaal van de sleutel op te nemen. En wat helpt de Keyless Protector daar tegen? Als je de auto wil openen, dan zal je je key toch eerst wakker moeten maken als deze is "beveiligd" met de Keyless Protector . Beetje vaag dit dus voor mij. Quote
rickvv Geplaatst 21 September, 2023 Geplaatst 21 September, 2023 Op 22-7-2023 om 22:36, zei Kenniani: Belachelijke prijs voor een batterij, zal ook sneller leeg gaan, dus niet eenmalig 100 euro maar waarschijnlijk elk jaar. Ik heb gewoon een sleutelkastje welke signaal tegenhoudt. Het klopt dat ik sleutel soms niet in het kastje zet, maar dan moet je wel erg veel pech hebben dat net op dat moment hij gescanned wordt. En buiten dat verzekering is al duur genoeg en die dekken dit gewoon. Deze prijs is voor twee batterijen tevens. Ook zeggen ze bij Sleeping Battery dat ze juist langer mee gaan doordat de batterijen in slaapstand nagenoeg geen stroom verbruiken. Kan uiteraard ook, maar je zal altijd zien dat het op zo'n onbewaakt moment gebeurd Klopt, maar het is toch een heel gedoe als je auto wordt gestolen. Ook zie je soms voorbij komen dat ze alleen de auto openmaken voor de spullen die erin liggen of de onderdelen. Die worden daarin tegen vaak niet vergoedt. Quote
bim1492 Geplaatst 24 Mei, 2024 Geplaatst 24 Mei, 2024 Ik lees hier wel eens mee, maar voel veelal niet de noodzaak om iets te posten. Toch wil ik nu vanuit eigen ervaring delen dat de Kia Sportage (PHEV GT+ November 2022) kwetsbaar lijkt voor de relay attack of een ander probleem. Van de week bezoek gehad rond 02:30 's nachts van een tweetal heren, die zich zonder schade toegang wisten te verschaffen tot mijn Kia. De heren maakten echter iets te veel geluid, waardoor mijn overburen wakker zijn geworden, en de politie hebben ge-alarmeerd. Door beweging bij de buren hebben de heren hun "werk" gestaakt en zijn op de vlucht geslagen. Na de actie van de heren, komen overigens keurig de notificaties van de KIA app binnen dat de auto niet op slot staat. Ik heb voor deze keer dus veel geluk gehad en mogelijk al een keer eerder. Ik heb nl een aantal weken geleden ook een aantal nachtelijke meldingen gehad dat de auto niet op slot stond. Destijds niet veel aandacht aanbesteed aangezien alles OK leek en het afgedaan als een software probleem.. Hoewel ik de sleutels in een blikje bewaar, ben ik overgestapt op een meer solide blik. Tot zover deze waarschuwing voor modeljaar 2022 bezitters. Ik zal hier niet meer veel posten aangezien ik redelijk klaar ben met Kia en de dealer. (Slechte/Geen communicatie mbt levering, kop in het zand voor wat betreft laadkabelproblematiek, en nu dus ook kwetsbaarheid voor diefstal). Quote
bim1492 Geplaatst 24 Mei, 2024 Geplaatst 24 Mei, 2024 42 minutes ago, Gerd_NL said: Misschien is dit iets: Dank voor de tip, die ga ik maar eens aanschaffen. Toch wel bizar, dat men op de hoogte is maar dit niet communiceerd met klanten die een dure aankoop hebben gedaan. Quote
Z61 Geplaatst 13 Juni, 2024 Geplaatst 13 Juni, 2024 (aangepast) It says there that models build after 2023 have the keys with the sleep function, so these batteries would only help older models and models from 2023 onwards do not need them 13 Juni, 2024 aangepast door Z61 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.