Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Apple Carplay/radio/navigatie/achteruitrijcam inbouwen & airco

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw hier, sinds maandag de trotse eigenaresse van een Kia Picanto uit 2014 in de kleur Lemon Grass. Ontzettend blij mee! Zoals bekend is ook deze picanto voorzien van de gedateerde standaard radio/cdspeler… Op internet vind ik verschillende aanbieders voor het inbouwen van een schermpje met apple carplay en navigatie etc. Dit ziet er ontzettend gelikt uit maar is natuurlijk gewoon chinese meuk. Natuurlijk hoeft dit niet extreem slecht te zijn, ik ben er serieus in geïnteresseerd.

Mijn Picanto heeft geen enkele stuurbediening, afgezien van het sturen an sich :P Is het te doen om dit zelf in te bouwen en een aantal tientjes te besparen, of is het niet echt plug en play en is het beter om dit aan een van de ‘beunhazen’ over te laten? Idem met een achteruitrijcamera die aangesloten kan worden op dezelfde radio.

Ook heeft het autootje geen airco. De verkoper vertelde mij dat dit evt voor niet al te veel centen in te bouwen is bij de Kia. Ik wilde hem er niet om laten staan, ik ben groot geworden met auto’s zonder airco en heb als kind alle files op de route de soleil overleefd, maar is het serieus voor 200/300,- in te bouwen of was dit gewoon verkoperspraat?

Bedankt alvast!

Geplaatst
9 uur geleden, zei Elise vd Jagt:

Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw hier, sinds maandag de trotse eigenaresse van een Kia Picanto uit 2014 in de kleur Lemon Grass. Ontzettend blij mee! Zoals bekend is ook deze picanto voorzien van de gedateerde standaard radio/cdspeler… Op internet vind ik verschillende aanbieders voor het inbouwen van een schermpje met apple carplay en navigatie etc. Dit ziet er ontzettend gelikt uit maar is natuurlijk gewoon chinese meuk. Natuurlijk hoeft dit niet extreem slecht te zijn, ik ben er serieus in geïnteresseerd.

Mijn Picanto heeft geen enkele stuurbediening, afgezien van het sturen an sich :P Is het te doen om dit zelf in te bouwen en een aantal tientjes te besparen, of is het niet echt plug en play en is het beter om dit aan een van de ‘beunhazen’ over te laten? Idem met een achteruitrijcamera die aangesloten kan worden op dezelfde radio.

Ook heeft het autootje geen airco. De verkoper vertelde mij dat dit evt voor niet al te veel centen in te bouwen is bij de Kia. Ik wilde hem er niet om laten staan, ik ben groot geworden met auto’s zonder airco en heb als kind alle files op de route de soleil overleefd, maar is het serieus voor 200/300,- in te bouwen of was dit gewoon verkoperspraat?

Bedankt alvast!

Hoi, 

Ik heb de standaard radio ook vervangen in mijn toenmalige pica2. 

Is een niet al te ingewikkeld klusje en met de juiste verloopkabel plug&play. 

Stuurbediening zat pas in de latere modellen pica2. Als het al lukt wat ik betwijfel, dan is het vlg mij ook geen tientjes werk. Zou het op handbediening houden. 

Airco inbouwen heb ik geen verstand van. Vraag me af of dat echt kan en een meerwaarde gaat hebben (financieel gezien). 

Geplaatst
1 minuut geleden, zei Machlo:

Hoi, 

Ik heb de standaard radio ook vervangen in mijn toenmalige pica2. 

Is een niet al te ingewikkeld klusje en met de juiste verloopkabel plug&play. 

Stuurbediening zat pas in de latere modellen pica2. Als het al lukt wat ik betwijfel, dan is het vlg mij ook geen tientjes werk. Zou het op handbediening houden. 

Airco inbouwen heb ik geen verstand van. Vraag me af of dat echt kan en een meerwaarde gaat hebben (financieel gezien). 

Stuurbediening hoeft er ook niet op. Gaat me puur om de radio en evt een camera :) 

Ik ben niet enorm technisch maar als ik geen draden hoef door te knippen en weer te verbinden enzo dan lukt het waarschijnlijk wel haha! 

Geplaatst

Airco naderhand is geen kleine klus; niet doen!
Er moeten slangen, electra, schakelaars, sensoren, een compressor, verdamper en condensor geplaatst worden.
Die onderdelen zijn duur, plaatsing kost veel tijd.

Stuurbediening naderhand is te doen, maar ook niet heel simpel, dat hangt ook af van welke klokveer er onder je stuur zit. Dat is overigens niets van "latere auto's", want mijn Picanto TA uit 2011 heeft al stuurbediening.

Camera naderhand bereid trekken van draden, als je dat aandurft is dat goed te doen.

Radio vervangen is met de juiste verloopkabel een kwestie van sterkeren. En een juist inbouwpaneel; er is verschil in modellen met en zonder startknop...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...