Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij de Sportage GT-Plus line is het zitcomfort van de voorstoelen matig. 
de achterste twee ribbels van de zitting zorgen voor drukplekken richting stuitje. Zijn hiervoor oplossingen?

Geplaatst (aangepast)

Correctie jij vindt het zitcomfort matig. Ik niet.

Stuitje operatief verwijderen misschien een optie?😉

Misschien de voorkant wat hoger of lager of juist de lendesteun? 

aangepast door R2D2
Geplaatst

Die grove ribbels van de GT stoelen was voor mij een van de redenen om het bij de dynamic plus lijn te houden. In de GT plus zitten best wel wat leuke opties waar ik voor had willen betalen, maar er zitten een hoop optische dingen bij die mij persoonlijk niet aanspreken plus dat de stoelen mij niet aanstonden. Dat afwegende vond ik 3500 meer voor de paar opties waar ik wel interesse in had veel te duur. De GT lijn was zo wie zo geen optie, daar zaten geen extra functionele dingen bij

• Like 1
Geplaatst
Op 17-2-2023 om 19:08, zei Jimmy Venema:

Die grove ribbels van de GT stoelen was voor mij een van de redenen om het bij de dynamic plus lijn te houden. In de GT plus zitten best wel wat leuke opties waar ik voor had willen betalen, maar er zitten een hoop optische dingen bij die mij persoonlijk niet aanspreken plus dat de stoelen mij niet aanstonden. Dat afwegende vond ik 3500 meer voor de paar opties waar ik wel interesse in had veel te duur. De GT lijn was zo wie zo geen optie, daar zaten geen extra functionele dingen bij

Hier precies hetzelfde die ribbels stoorde mij ook. De stoelen van de Gt-line doen meer premium aan. Zal wel te maken hebben met de stoelkoeling. 

De enige reden voor mij was actieve dempers en HK systeem. 

Maar na een proefrit met de GT-Plusline. Vond ik het ook de 3.5k niet waard. 

Als Audiofiel vond ik het geluid om te janken. Maar goed sinds Harman Kardon in handen is van Samsung is die badging niet veel meer waard. 

Ik heb zelf een High end systeem klaar liggen om deze in te gaan bouwen. 

Geplaatst

Voor ons exact hetzelfde, de stoelen van de GtPlus line hebben idd wat harde ribbels  ( naden ), dit was voor ons ook de reden dat we voor de Dynamic plus hebben gekozen, deze heeft alle opties die ik nodig acht en de stof op de stoelen zit goed confortabel zonder harde ribbels/naden en drukpunten.

Toen de dealer een paar maanden later wel een gtplus als testrijder had staan zijn we in de leren sportievere stoelen gaan zitten en waren echt blij dat we deze keuze toen ook ongezien niet genomen hebben.🧐 en wat extra centjes in de pocket om daar o.a een oplaadpaal + wallbox gekocht en zelf geinstalleerd hebben.

Ik wil nog wel even kwijt dat de leren stoelen van de gtplus lijn er wel erg mooi en sportief uitzien, voor ons kwa zitten dus geen optie maar als je daar geen last van hebt zijn ze zeer zeker het overwegen waard.👌

Geplaatst

Nou ik heb de gt plus en blij met deze uitvoering. De geventileerde stoelen zitten super. Misschien vaker langs de Mac voor wat meer vet op de billen. 🤣

Daarnaast vindt ik de led matrix, en elektronische vering, zwarte dak etc. wel een mooie toevoeging.

De HK set is beter dan standaard maar de bas ontbreekt wat, verder wel mooi geluid. Tuurlijk er is altijd beter.

Geplaatst
49 minuten geleden, zei R2D2:

Nou ik heb de gt plus en blij met deze uitvoering. De geventileerde stoelen zitten super. Misschien vaker langs de Mac voor wat meer vet op de billen. 🤣

Daarnaast vindt ik de led matrix, en elektronische vering, zwarte dak etc. wel een mooie toevoeging.

De HK set is beter dan standaard maar de bas ontbreekt wat, verder wel mooi geluid. Tuurlijk er is altijd beter.

Mee eens, de Ledmatrix die de dynamicplus ook heeft werkt echt super, vooral op de verkeersborden die al vanaf ver belicht worden.

Heb het al eens eerder gevraagd of de " elektronische vering  " ook op klinkerweggetjes waar gaten en hobbels inzitten meer verschil maakt ?

Geplaatst
6 uur geleden, zei BarneyRubble:

Mee eens, de Ledmatrix die de dynamicplus ook heeft werkt echt super, vooral op de verkeersborden die al vanaf ver belicht worden.

Heb het al eens eerder gevraagd of de " elektronische vering  " ook op klinkerweggetjes waar gaten en hobbels inzitten meer verschil maakt ?

Ik heb in gt plus en gt gereden.....ik merkte geen verschil. Ik ben voor de Gt-line gegaan. Ik vind de meerprijs naar plus niet te rechtvaardigen. 

Geplaatst

Ik heb de GT Plusline en heb er geen last van, heb ook niemand horen klagen die bij mij in de auto heeft gezeten.

Voor 2500,- deze extra opties vind ik wel meevallen in prijs

Elektronisch adaptief onderstel (ECS)
360°-camera (AVM)
Dodehoekcamera (BVM)
Intelligente parkeerassistentie achter (PCA)
Op afstand bedienbare slimme parkeerassistentie (RSPA)
Harman Kardon® Premium Sound systeem
Premium bekleding in suède/lederlook combinatie
Meervoudig elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie voor bestuurdersstoel
Stoelventilatie vóór
Zwart dak

Geplaatst
4 minuten geleden, zei Kenniani:

Ik heb de GT Plusline en heb er geen last van, heb ook niemand horen klagen die bij mij in de auto heeft gezeten.

360°-camera (AVM)
Dodehoekcamera (BVM)
Meervoudig elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie voor bestuurdersstoel
Stoelventilatie vóór
Zwart dak

Ben ik eigenlijk helemaal met je eens Kenniani en zeker als men weet dat in BE het zwart dak een afzonderlijke optie is ongeacht welke lijn en daar 500€ voor bijbetaald.... wat ik dan ook 'niet' heb gedaan... Idem was het panodak een optie met meerprijs van 1200€. Dit was toen ik hem bestelde in mei 2022. Nu koppelt men het panoramadak aan optiepacks... soms is dan nu beslissen tussen alles of niets met directe impact op het budget zeker als men particulier koopt.
Ik kon nog gelukkig kiezen tussen alle opties maar waar ik het zwarte dak en panodak nog kon achterwege laten.
Het pakket dat je beschrijft zou in BE 3200€ kosten en in NL zit dan al sowieso, als ik me niet vergis vanaf het 2de level, een panodak in... 

Geplaatst (aangepast)
38 minuten geleden, zei Kenniani:

360°-camera (AVM)
Dodehoekcamera (BVM)
Stoelventilatie vóór
Zwart dak

Het is maar net waar je waarde aan hecht. Voor mij was het te doen om de ECS en Harman Kardon.  Vooral het geluid viel me tegen. Die 2.500 (stukje minder) steek ik nu in een echt goede geluidsinstallatie. 

De rest (vooral de rijassitenties) kan me al die "gadgets" gestolen worden, voor mij totaal geen meerwaarde. 

Zo vind ik een panoramisch dak weer geweldig. En dat laat de andere poster weer weg... 

Op zich voor wat je krijgt is het niet echt duur... Maar dan moet het, of goed zijn of het echt een meerwaarde vinden. 

aangepast door Justdigit
Geplaatst

Deze zou ik niet willen missen, kan drempels gewoon met snelheid nemen

360°-camera (AVM)
360 was ik al gewend en dan wil je niet meer zonder

Dodehoekcamera (BVM)
Nutteloos, je kijkt niet op je scherm, wel leuk bedacht

Is wat veiliger

Leuk, maar gebruik je in praktijk bijna nooit

Vind ik ook zwaar tegen vallen, eigenlijk gewoon slecht, je hoort gewoon plastic en bas is er totaal niet, instel mogelijkheden zijn er nagenoeg ook niet.

Had echt leer mogen zijn

Handig als je meerdere bestuurders hebt

Stoelventilatie vóór
Nog niet gebruikt, misschien in de zomer, verwarming gebruik ik wel heel vaak(gaat automatisch aan als hij denkt dat het nodig is)

Zwart dak
Weet iedereen welke versie je hebt, daarom gekozen voor een niet zwarte auto

Geplaatst (aangepast)

Ik merk niets van de "Grove ribbels" van de GT plusline.

Ik denk dat het gewoon zit in goed afstellen van de stoelen.

Als je ziet wat je krijgt voor een redelijk lage meerprijs voor de GT plusLine lijkt mij dat een gemakkelijke keuze.

Elektronisch adaptief onderstel (ECS) wat het rij plezier verhoogt

360°-camera kun je voor je wegrijd nog even van binnen de auto kijken of er geen obstakels zoals paaltje voor of naast de auto staan.

Dodehoekcamera Ik kijk er altijd naar een fietser mis je zo in ieder geval niet.

Harman Kardon® Premium Sound systeem, ik dacht altijd dat in mijn Mercedes Benz een goede installatie zat, maar toen ik mijn usb stick met mp3 muziek afspeelde over dit systeem hoorde ik instrumenten die ik in de Mercedes nooit gehoord heb. Er zit inderdaad iets minder bas in maar dit is nog redelijk bij te stellen.

Stoelventilatie vóór, zal in de zomer zeker gebruikt gaan worden.

Meervoudig elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie voor bestuurdersstoel, zijn zeer goed en gemakkelijk in te stellen en uitermate handig als je met meerdere in de auto rijd.

Zwart dak, dit met de metallic Deluxe White en Black Pearl  op diverse onderdelen rondom de auto ziet er fantastisch uit.

Dus voor mij de meerprijs van 2500 euro zeker waard, je zou bijna een dief van je eigen portemonnee zijn als je dit niet meebesteld.

aangepast door Marinus 22
Geplaatst

Ik persoonlijk vind dat het meeste van de optische veranderingen van de GT line de auto lelijker maken, dat is persoonlijke smaak. En als je dan naar prijskaartje kijkt wat je krijgt voor de 3500 euro dan vindt ik het te duur betaald voor de paar opties die ik dan wel de moeite waard vindt plus daarbij een lelijkere auto. Alleen de echte opties zonder de optische onzin had ik best wat voor willen betalen, maar in deze samenstelling niet. Maar dat zijn persoonlijke afwegingen een ander kan wat ik lelijk vind wel mooi vinden. Mij ging het om de functionele dingen zoals 360 camera stoel ventilatie zonder de lelijke stoelen en de schokbrekers en alleen daarvoor 3500 was te veel. Als er nou een warmtepomp bij gezetten had ;-).

Geplaatst

Goed dat we allemaal onze eigen smaak en budget hebben want anders gingen we allemaal voor dezelfde uitvoering met nog langere wachttijden als gevolg... en vooral eentonigheid op de weg.

Smaken verschillen en dat is maar goed ook. Heb ondertussen al mensen gesproken die deze spuuglelijk vinden en ander net een heel mooie uitvoering waar ze zelf ook zouden voor gaan.

Elk wat wils zou ik zeggen maar dit gezegd zijnde... de 'premium', en zou niet weten wie daar deze term op durfde te kleven, HK is gewoonweg niet goed genoeg. Vooral jammer is dat je, afhankelijk van uitvoering, geen extra keuze hebt om alsnog een upgrade te kiezen. Bij Bmw vind ik de basisinstallatie ook niet bijzonder maar daar klinkt de HK al heel wat beter dan deze. Er zat ook een subwoofer in... zegt genoeg.   

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, zei Jimmy Venema:

Ik persoonlijk vind dat het meeste van de optische veranderingen van de GT line de auto lelijker maken, dat is persoonlijke smaak. En als je dan naar prijskaartje kijkt wat je krijgt voor de 3500 euro dan vindt ik het te duur betaald voor de paar opties die ik dan wel de moeite waard vindt plus daarbij een lelijkere auto. Alleen de echte opties zonder de optische onzin had ik best wat voor willen betalen, maar in deze samenstelling niet. Maar dat zijn persoonlijke afwegingen een ander kan wat ik lelijk vind wel mooi vinden. Mij ging het om de functionele dingen zoals 360 camera stoel ventilatie zonder de lelijke stoelen en de schokbrekers en alleen daarvoor 3500 was te veel. Als er nou een warmtepomp bij gezetten had ;-).

Gelukkig heeft een ieder de optie dat hij de auto zo kan configureren hoe hij zelf wil.

Ook wij hebben goed nagedacht en bekeken.

Wij hebben voor de PHEV DynamicPlus gekozen en voor de kleur Penta Metal en wilde daarom wel chromen lijsten aan de zijkanten ( dat heeft de gt dus niet ), dit samen gecombineerd met Penta Metal is een erg mooie combinatie ( vinden wij ), daarbij weer de mooie 19inch velgen en onze Sportage was compleet.

" Smaken Verschillen " 🤗

Zo kan iedereen zijn Sportage samenstellen zoals hij zelf mooi vind en trots in kan rijden. 

En vond moeder de vrouw de stoelen van de gt niet prettig zitten, dus die optie ging sowieso niet op.🤭

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst

Je kan toch juist niks zelf samenstellen in Nederland bij KIA, je kan uit 5 modellen kiezen die vast zijn samengesteld. Waar je bij andere merken nog losse opties kan nemen kan dat bij KIA helemaal niet.

Geplaatst
Op 20-2-2023 om 18:42, zei Justdigit:

Hier precies hetzelfde die ribbels stoorde mij ook. De stoelen van de Gt-line doen meer premium aan. Zal wel te maken hebben met de stoelkoeling. 

De enige reden voor mij was actieve dempers en HK systeem. 

Maar na een proefrit met de GT-Plusline. Vond ik het ook de 3.5k niet waard. 

Als Audiofiel vond ik het geluid om te janken. Maar goed sinds Harman Kardon in handen is van Samsung is die badging niet veel meer waard. 

Ik heb zelf een High end systeem klaar liggen om deze in te gaan bouwen. 

Hallo Justdigit,

Mag ik vragen welk high end systeem jij in wil gaan bouwen ?

Heb zelf nl ook interesse in zo'n systeem.

Geplaatst
1 uur terug, zei Kenniani:

Je kan toch juist niks zelf samenstellen in Nederland bij KIA, je kan uit 5 modellen kiezen die vast zijn samengesteld. Waar je bij andere merken nog losse opties kan nemen kan dat bij KIA helemaal niet.

Niet te letterlijk nemen, met de optie's die beschikbaar zijn word er bedoelt😉 en dat weet je voordat je voor een Kia kiest.☝️

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, zei Willem68:

Hallo Justdigit,

Mag ik vragen welk high end systeem jij in wil gaan bouwen ?

Heb zelf nl ook interesse in zo'n systeem.

Wel grappig om te lezen waarom men wel bepaalde opties perse moet hebben.... En dat een GT-Line de auto lelijker maakt??? Ik heb dat precies andersom.....

Idd gelukkig smaken verschillen Idd. 

Ik heb inmiddels liggen een Mosconi DSP / versterker. 

Een System audio 2x10" actieve reservewiel subwoofer. 

Achter 2 x 16.5cm Focal Flax Coaxial

Voor 2 x actieve 2 weg Focal Flax compo set. 

Kan ook nog Focal K2 worden. 

Het is een leaseauto dus kan geen 3 weg systeem bouwen. 

aangepast door Justdigit
  • Like 1
Geplaatst
2 uur geleden, zei BarneyRubble:

Niet te letterlijk nemen, met de optie's die beschikbaar zijn word er bedoelt😉 en dat weet je voordat je voor een Kia kiest.☝️

Ik vind de manier van KIA beter, dan zelf opties kiezen, weet je tenminste zeker dat het niet fout gaat. 

Geplaatst

Het leven zit vol met compromissen en de importeur heeft wat keuzes gemaakt, om het wat eenvoudiger te maken. Blijft natuurlijk vreemd dat elke importeur van een land weer andere keuzes maakt en het uiteindelijk in de fabriek toch een allegaartje van opties wordt. Als de afzonderlijke landen dezelfde uitvoeringen voeren, dan helpt het pas echt in de fabriek. 

Vond die blindspot camera best een leuke gimmick maar als je er goed over nadenkt een beetje overbodig. Voordat je de richtingaanwijzer aanzet, moet je al in de spiegel kijken en heb je al de rode blinde hoek waarschuwing als er iets zit. Als je dan zo stom/blind bent en toch de richtingaanwijzer aanzet, dan ben je al niet goed bezig. Lijkt me stug dat zo iemand door een camerabeeld in het display nog op een goed pad gebracht wordt. 

Dus ik vind het echt een leuke/goede vondst en had best de optie willen hebben, niets op tegen, maar de rode waarschuwing in de spiegel is veel belangrijker en nuttiger.De juiste keuze moet je maken voordat je de richtingaanwijzer aanzet en de rode waarschuwings driehoekjes helpen daarbij. Het camerabeeld is feitelijk te laat, maar wel leuk.

Ik persoonlijk had zeg best 2000 euro meer willen betalen voor de functionele opties, maar wil de optische dingen niet. Dat is geen budget kwestie, maar vind het echt niet mooi voor het grootste deel. De andere achterbumper vind ik wel ietsje mooier. De neus is anders, maar is me om het even, vindt de ene niet mooier dan de ander. Het extra zwart vind ik niet mooi. Zwarte binnenbekleding en de stoelen vind ik ook geen vooruitgang. De pedalen kunnen me gestolen worden, als ik rij kijk ik daar niet naar. De deursierlijsten leuk hoor, maar ik rij met deuren dicht, zie ik dus niets van. Maar er zijn zat mensen die dit soort dingen wel mooi vinden. 

Nu kan iemand die de extra functionele dingen niet wil en de optische dingen wel, de GT lijn nemen. Omgekeerd heeft iemand die de functionele dingen wel wil maar het optische niet, die keus niet, is verder ook niets mis mee. De importeur heeft bepaalde keuzes gemaakt, waarbij zij denken dat ze het meeste geld binnen halen, daar zullen ze best wel over nagedacht hebben.

Met een andere keuze hadden ze bij mij meer geld kunnen verdienen, maar waarschijnlijk bij anderen weer niet.

Geplaatst
46 minuten geleden, zei Jimmy Venema:

maar de rode waarschuwing in de spiegel is veel belangrijker en nuttiger.De juiste keuze moet je maken voordat je de richtingaanwijzer aanzet en de rode waarschuwings driehoekjes helpen daarbij. Het camerabeeld is feitelijk te laat, maar wel leuk.

Daar ben ik het ook volledig mee eens.🤔

Geplaatst
Daar ben ik het ook volledig mee eens.

Is toch een grote hulp aan de verkeerslichten als je al even stilstaat en rechts wil afslaan . De fietsers en voetgangers heb je wel gezien hoor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...