Chicco68 Geplaatst 22 Maart, 2023 Geplaatst 22 Maart, 2023 Ik heb deze week een Kia Sportage 1.6T GDI 4WD GT line aangeschaft uit 2016. Zover ik overal heb kunnen nagaan (k krijg de auto pas volgende week en ben vergeten het te testen) zit op deze unit nog geen mogelijkheid voor het krijgen van CarPlay. Nu ben ik al wat aan het voorwerken en aan het kijken om deze te vervangen met een After-market unit met CarPlay. Iemand ervaring hiermee? Werkt bijvoorbeeld de DAB+ dan wel nog en de stuurbediening voor de radio? Heeft iemand advies welke te kopen of kan ik mijn huidige unit (ik begrijp dat units vanaf 2017 deze optie wél hebben?) gewoon vervangen door een nieuwer model? 1 Quote
SmurfenB Geplaatst 22 Maart, 2023 Geplaatst 22 Maart, 2023 (aangepast) U heeft waarschijnlijk een verloopstekker nodig , van de Kia kabelboom, naar een standaard stekker. Deze kunt u meestal gewoon er tussen klikken zonder de bedrading te moeten aanpassen. Welke je nodig hebt is afhankelijk van de huidige radio (en de radio die je koopt). Soms zijn er extra/andere verloopstekkers nodig/mogelijk om stuurwielbediening werkend te krijgen. Zie handelding: https://www.handleidi.ng/kia/sportage-2016/handleiding Kia<>ISO adapter: Onlinekabelshop.nl: Zoeken autoradio iso naar hyundai en kia-adapter Pin lay-out? Waarschijnlijk niet nodig, maar misschien staat uw radio er tussen en vind u het interessant: https://pinoutguide.com/Car-Stereo-Hyundai-Kia/#Kia+Sportage Welk type radio's in de sportage 2016? Als ik hoofdstuk 5 van de handleiding erop na sla. Heb je de volgende types A-1 t/m A6 en B-1 t/m B-4, zie hieronder. (Met zoek de verschillen kunt u, uw radio er waarschijnlijk uithalen.) 22 Maart, 2023 aangepast door SmurfenB 1 1 Quote
Chicco68 Geplaatst 22 Maart, 2023 Topic Starter Geplaatst 22 Maart, 2023 (aangepast) Bedankt voor de uitgebreide uitleg!! Ik ga me hier eens in verdiepen. ik heb nu in ieder geval deze, mja welke is het precies… 22 Maart, 2023 aangepast door Chicco68 1 Quote
roderickgschipper Geplaatst 22 Maart, 2023 Geplaatst 22 Maart, 2023 Ik heb dezelfde als jij hebt. Helaas ook geen carplay of Android auto voor mij.Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk 1 1 Quote
Chicco68 Geplaatst 23 Maart, 2023 Topic Starter Geplaatst 23 Maart, 2023 (aangepast) Ik heb uiteindelijk voor een after market gekozen, CarPlay is voor mij toch echt een múst! Een originele was mij toch wel érg duur. Beoordelingen zijn goed dus ik ben benieuwd… Auto komt volgende week en de week erna de after market radio. Zodra e radio geïnstalleerd is laat ik jullie weten hoe het bevalt! Ik weet niet of het mag, maar dit is de link (en dan wel de 8GB+256GB Qled met wireless Carplay). https://a.aliexpress.com/_EI7urjv 23 Maart, 2023 aangepast door Chicco68 1 1 Quote
roderickgschipper Geplaatst 23 Maart, 2023 Geplaatst 23 Maart, 2023 Ik heb uiteindelijk voor een after market gekozen, CarPlay is voor mij toch echt een múst! Een originele was mij toch wel érg duur. Beoordelingen zijn goed dus ik ben benieuwd… Auto komt volgende week en de week erna de after market radio. Zodra e radio geïnstalleerd is laat ik jullie weten hoe het bevalt! Ik weet niet of het mag, maar dit is de link (en dan wel de 8GB+256GB Qled met wireless Carplay). https://a.aliexpress.com/_EI7urjv Ben heel erg benieuwd naar de radiofunctie. Of deze net zo snel is als de originele. Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk 1 Quote
Chicco68 Geplaatst 23 Maart, 2023 Topic Starter Geplaatst 23 Maart, 2023 Ja ik ook, maar van de andere kant… ik luister alleen radio via CarPlay met de app JUKE (HD kwaliteit) en de app TuneIn. En het voordeel van deze After market is dat ik alle app’s die ik maar wil er op kan zetten en kan gebruiken. Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk bevalt. Ooit in een cabrio een after market Radio gehad van Joying, ik was er zeer tevreden over! 1 Quote
Chicco68 Geplaatst 3 April, 2023 Topic Starter Geplaatst 3 April, 2023 (aangepast) Weet trouwens iemand of de huidige radio-units voorzien zijn van een code als deze uitgebouwd is? Ik ben namelijk van plan komende donderdag de originele unit te vervangen en het zou zonde zijn als ik achteraf evt via de unit de code had moeten zoeken/opschrijven… 3 April, 2023 aangepast door Chicco68 1 Quote
roderickgschipper Geplaatst 10 April, 2023 Geplaatst 10 April, 2023 Weet trouwens iemand of de huidige radio-units voorzien zijn van een code als deze uitgebouwd is? Ik ben namelijk van plan komende donderdag de originele unit te vervangen en het zou zonde zijn als ik achteraf evt via de unit de code had moeten zoeken/opschrijven…Heb je 'm er inmiddels al inzitten?Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 April, 2023 Geplaatst 10 April, 2023 Ik heb geen ervaring met jouw model auto, maar bij mijn Picanto kon ik probleemloos wisselen, zonder code...Codes lijken wat achterhaald te zijn, ik heb jaren geleden voor het laatst een radio met code in handen gehad. En die von ik decoderen met een simpel stukje software obv het serienummer... 1 1 Quote
Chicco68 Geplaatst 10 April, 2023 Topic Starter Geplaatst 10 April, 2023 (aangepast) 1 uur terug, zei roderickgschipper: Heb je 'm er inmiddels al inzitten? Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk Ja klopt, alles plug&play en meer dan tevreden! Ook de radiofunctie werkt super, hij pakt heel veel zenders. IMG_8975.MOV 10 April, 2023 aangepast door Chicco68 Video toegevoegd 1 Quote
roderickgschipper Geplaatst 10 April, 2023 Geplaatst 10 April, 2023 Ja klopt, alles plug&play en meer dan tevreden! Ook de radiofunctie werkt super, hij pakt heel veel zenders. IMG_8975.MOVOh ik ben echt benieuwd. Filmpje kreeg ik niet aan de praat, iets met rechten.Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk 1 Quote
Chicco68 Geplaatst 10 April, 2023 Topic Starter Geplaatst 10 April, 2023 (aangepast) 24 minuten geleden, zei roderickgschipper: Oh ik ben echt benieuwd. Filmpje kreeg ik niet aan de praat, iets met rechten. Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk Anders kijk even op Facebook bij “Kia Sportage owners Deutschland / Germany”. Dat heb ik een paar filmpjes gepost onder een topic. Zie hier: https://www.facebook.com/groups/314048985713783/permalink/1641986056253396/ 10 April, 2023 aangepast door Chicco68 1 Quote
Rinus30 Geplaatst 9 December, 2024 Geplaatst 9 December, 2024 Mooi toestel, zou je mij willen vertellen wat en hoe ik het oude toestel kan verwijderen. Sommige zeggen dat ik een groot deel van het dashbord moet verwijderen. Quote
gios Geplaatst 9 December, 2024 Geplaatst 9 December, 2024 2 uur geleden, zei Rinus30: Mooi toestel, zou je mij willen vertellen wat en hoe ik het oude toestel kan verwijderen. Sommige zeggen dat ik een groot deel van het dashbord moet verwijderen. Graag gedaan !!! Quote
Jurrien Geplaatst 16 Februari, 2025 Geplaatst 16 Februari, 2025 Ik haak even aan bij dit topic, nu ik op een zondagochtend op zoek ben naar een vervanging van de originele radio voor Android Auto / Carplay en dergelijke. Ali verkoopt nog steeds deze radio, alleen ik zie door de modellen het bos niet meer. Er zijn welgeteld 23 opties om uit te kiezen, en ik heb geen idee meer welke ik nou moet hebben. V1 A V1 B,... V2A met dit en me dat... Fancontrol? Nu ben ik er al achter dat ik type B moet hebben, gezien het Dashboard. Dat scheelt al bijna de helft aan opties. Kan je vertellen welke optie jij hebt gekozen, en ik neem aan dat stuurwielbedieding ook allemaal werkt? 1 Quote
Rinus30 Geplaatst 16 Februari, 2025 Geplaatst 16 Februari, 2025 6 uur geleden, zei Jurrien: Ik haak even aan bij dit topic, nu ik op een zondagochtend op zoek ben naar een vervanging van de originele radio voor Android Auto / Carplay en dergelijke. Ali verkoopt nog steeds deze radio, alleen ik zie door de modellen het bos niet meer. Er zijn welgeteld 23 opties om uit te kiezen, en ik heb geen idee meer welke ik nou moet hebben. V1 A V1 B,... V2A met dit en me dat... Fancontrol? Nu ben ik er al achter dat ik type B moet hebben, gezien het Dashboard. Dat scheelt al bijna de helft aan opties. Kan je vertellen welke optie jij hebt gekozen, en ik neem aan dat stuurwielbedieding ook allemaal werkt? Koop niet in china aub, bij problemen met installeren is er geen hulp ook niet als er iets stuk blijkt te zijn en zit jij met de gebakken peren. Bij Audiovolt in Almere heb ik de ARG 900-DAB gekocht voor mijn Sportage met overname stuurwielbediening en climatcontrol ,en is ook draadloos carplay voor android of iphone, alles werkt prima,ga even naar website en kijk wat er voor jou allemaal te koop is. De ondersteuning is hier perfect via mail en telefoon. Laat me even weten wat je hiervan vind en/of je hier iets van je gading gevonden hebt. Gr, Rinus. Quote
Jurrien Geplaatst 19 Februari, 2025 Geplaatst 19 Februari, 2025 (aangepast) Ja ach, de keren dat ik het nodig had (niet vaak) gaf Aliexpress wel thuis. Dan kreeg ik gewoon mijn geld terug. Zat je wel met een verkeerd product, dat dan weer wel. Grootste issue is dat het allemaal onduidelijk is omschreven, ik weet dat ik Type B moet hebben. En ik wil DAB+, want dat heb ik al, ik mis alleen Android Auto. Alleen op de vraag welke ik nu moet hebebn aan de directe verkoper op Ali ben ik nu al dagen onderweg. En het antwoord is eentje die niet leverbaar is... Ja, dat wist ik al, daarom dat ik het aan jullie vroeg, deze is niet leverbaar, welke dan wel... Moedeloos van te worden. Dus dan maar meer betalen, want dit schiet voor geen meter op. Heb je laten inbouwen of zelf gedaan? 19 Februari, 2025 aangepast door Jurrien 1 Quote
Rinus30 Geplaatst 19 Februari, 2025 Geplaatst 19 Februari, 2025 Bij de ARG900 DAB zit echt alles op en aan, ik heb hem in laten bouwen bij Leonparc in Kaatsheuvel ,google even op arg900 dab en lees wat het allemaal kan. Het is een 9 inch touchescreen en er zit hier dan ook een nieuw frame bij, deze is dus groter dan de orginele. Laten inbouwen kan ook in Almere vlak bij audiovolt. Laat me weten wat je gedaan hebt met je keuze, de prijzen verschillen niet veel met Aliexpress. Gr, Rinus Quote
Jurrien Geplaatst 19 Februari, 2025 Geplaatst 19 Februari, 2025 Ik denk dat ik het zelfinbouw, dat moet mij wel lukken, heb er de gereedschap voor. Qua prijs, nou ja 450 Euro is wel flink wat duurder, alleen ik ben er wel achter dat DAB+ er niet in zit, je moet een aparte dongle gebruiken. kost je ook al weer gelijk 50 Euro. En dan wordt het prijsverschil hooguit 100 Euro. Ik ga het nog ff bekijken allemaal. En anders wordt het de ARG 900DAB. Quote
Rinus30 Geplaatst 20 Februari, 2025 Geplaatst 20 Februari, 2025 Bij de keuze van €450 zit er wel dab+ bij hoor is bij mij er ook bijgeleverd. Quote
Jurrien Geplaatst 21 Februari, 2025 Geplaatst 21 Februari, 2025 Wacht? bijgeleverd, of er ingebouwd? Want anders maakt het weinig uit... En ik kijk het sowieso even aan, er zijn modellen die een beter scherm hebben, 2000*1200. En als ik dan veel geld uit ga geven, dan meteen goed Alleen sommige hebben niet wireless AA (officieel) Zoals Teyes, andere weer wel. 1 Quote
Rinus30 Geplaatst 21 Februari, 2025 Geplaatst 21 Februari, 2025 Ingebouwd ,dus geen drongle wel met raamantenne.. Quote
Kay Geplaatst 25 Februari, 2025 Geplaatst 25 Februari, 2025 De radio van Audiovolt komt uiteindelijk ook uit china. En laten inbouwen kost ook nog iets van 150 euro extra Hoe hebben jullie de achteruitrijcamera verbonden met de aftermarket uit china?.. via de canbus of een reverse signaal uit de kofferbak gepakt? ik ben benieuwd. mvg Kay Quote
Larry Geplaatst 9 November, 2025 Geplaatst 9 November, 2025 Is er een speciale kabel nodig om de achteruitrij camera in die ARG900 DAB te activeren of gewoon deze inbouwen en alles werkt als voorheen ,met alle opties ? mvg, Jo Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.