Leon KLein Geplaatst 14 April, 2023 Geplaatst 14 April, 2023 Hallo, ik heb in januari een nieuw model Sportage uit '22 gekocht. Prima auto maar ik kwam er na 2 weken vliegvakantie achter dat ie niet meer open ging met de elektronische sleutel. Ik kon wel naar binnen met de noodsleutel, waarna ik de booster-knop moest indrukken om de auto tot leven te brengen. Bij de dealer is de auto getest op lekstromen, niet te vinden. De dealer heeft contact gezocht met de importeur en het verhaal nu is dat dit normaal zou zijn! Er zit een heel kleine battery-pack in de auto die na zo'n 17 dagen (of eerder bij lage temperatuur) leeg raakt, waarna je dus met de noodsleutel en boosterknop aan de gang moet. Deze knop is hier speciaal voor bedoeld!! Ik vind dit héél vreemd. Bij nieuwe Toyotas geldt een zelfde verhaal geldt maar dan is er sprake van een periode van 6 weken, da's toch net effe anders dan 17 dagen. Ik heb mijn verhaal voorgelegd aan de ANWB en vraag me af; zijn er mensen die eenzelfde ervaring hebben?? Quote
Wim-A Geplaatst 14 April, 2023 Geplaatst 14 April, 2023 Om wat voor auto gaat het hier? Hybride, PHEV? Quote
Auke Riemsma Geplaatst 14 April, 2023 Geplaatst 14 April, 2023 29 minuten geleden, zei abhteh: wat is de boosterknop? Die had de Knight Rider toch ook al 2 Quote
Henri497 Geplaatst 15 April, 2023 Geplaatst 15 April, 2023 10 uur geleden, zei abhteh: wat is de boosterknop? Hmm heb ik ook nog niet ontdekt? Maar ja ik wist ook niet dat er een resetknop voor het infotainment systeem was en die bleek er ook gewoon te zijn, dus dat zegt niets Quote
leon Klein2 Geplaatst 15 April, 2023 Geplaatst 15 April, 2023 Het gaat om een hybride auto. De knop zorgt ervoor dat de kleine accu als ie leeg is, een boost krijgt van de grote accu Quote
xxxxx Geplaatst 15 April, 2023 Geplaatst 15 April, 2023 Klopt, daar is die knop voor maar ik vindt wel dat die accu snel leeg gaat. Quote
Henri497 Geplaatst 15 April, 2023 Geplaatst 15 April, 2023 4 uur geleden, zei leon Klein2: Het gaat om een hybride auto. De knop zorgt ervoor dat de kleine accu als ie leeg is, een boost krijgt van de grote accu Huh maar wanneer gebruik je die boosterknop dan? Kan me niet voorstellen dat die er in zit voor die een keer per jaar dat de auto 17 dagen stil staat? Quote
Leon KLein Geplaatst 16 April, 2023 Topic Starter Geplaatst 16 April, 2023 Het is zeker vreemd, toch komt het daar op neer Quote
GolfTouch Geplaatst 17 April, 2023 Geplaatst 17 April, 2023 Ik ben benieuwd of de PHEV dit dan ook heeft. Wij zijn van plan om een klasse 3 alarm in te laten bouwen (evt icm track & trace) maar als de accu na een paar dagen al leeg is vallen al die systemen ook uit. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.