Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo. Ik rijd nu een paar maanden in een Venga. Erg fijne auto maar moet aan sommige dingen nog wennen.

Zo voel ik op het laatste stukje van het intrappen van het gaspedaal een hindernis waar ik doorheen kan duwen. Zojuist even gecheckt in de Picanto van dochterlief, die dat ook heeft. Wil iemand mij uitleggen waar die hindernis voor dient? Alvast mijn dank.

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, zei Ed Meulmeester:

Hallo. Ik rijd nu een paar maanden in een Venga. Erg fijne auto maar moet aan sommige dingen nog wennen.

Zo voel ik op het laatste stukje van het intrappen van het gaspedaal een hindernis waar ik doorheen kan duwen. Zojuist even gecheckt in de Picanto van dochterlief, die dat ook heeft. Wil iemand mij uitleggen waar die hindernis voor dient? Alvast mijn dank.

Mijn Picanto 2014 had dat ook. Wat ik heb begrepen zou dat de gaskabel zijn die ergens onder een (lichte)hoek/daar waar hij buigt, de buitenmantel raakt. Je voelt hem in het pedaal "schuren"... Heb er verder niets mee gedaan, went...

aangepast door Machlo
  • Like 1
Geplaatst
Mijn Picanto 2014 had dat ook. Wat ik heb begrepen zou dat de gaskabel zijn die ergens onder een (lichte)hoek/daar waar hij buigt, de buitenmantel raakt. Je voelt hem in het pedaal "schuren"... Heb er verder niets mee gedaan, went...

Heeft een Picanto uit 2014 een gaskabel?
Mijn Picanto TA uit 2011 heeft namelijk "Throttle-by-wire", dus geen gaskabel.
Ik denk dat wat je voelt een soort van "progressieve veer" is, waardoor bij dieper ingedrukt pedaal er meer kracht nodig is, om dan toch beter te kunnen doseren.
Of mij Picanto dit gevoel ook heeft durf ik zo niet te zeggen; ik rij 'm al 11 jaar, dus weet niet anders...
Geplaatst
In 2017 bedachten we dit:

Ja, maar dat ging over de koppeling, DIE heeft echt een kabel; de mijne gaan ze volgende maand vervangen

@Ed Meulmeester heeft het over het gaspedaal en dat is naar mijn weten electronisch. Bij mijn Picanto was dat wel handig met inbouw van de Cruisecontrol; geen geklooi met vacuumservo's ofzo, maar gewoon inpluggen tussen auto en pedaal...
Geplaatst

Vandaag even gevoeld met zowel voet als hand en ik voel bij mijn Picanto geen "grens" in de pedaal.
Je voelt 'm stugger worden naar mate je dieper trapt, maar dat is normaal...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...